Jag har hunnit lira runt 20 timmar. Tycker att det är ett fantastiskt spel hittills med en helt suverän detaljnivå och stämning. Det är praktiskt taget omöjligt att ta sig från punkt A till B utan att komma på sig själv med att ta en massa sidovägar för att man har upptäckt något intressant vid sidan av vägen eller vid horisonten, något som också gör att man lätt spenderar lite för lång tid i spelet när man borde göra något annat
Jag har känner fortfarande, trots mina 20 timmar, att jag skrapar på ytan av spelet vilket också såklart är fallet. Jag har fortfarande bara upptäckt en bråkdel av alla djur som finns och har i princip bara hunnit utforska en av "staterna".
Grafiken är för det mesta toppen, när det precis har regnat och solen börjar kika fram och en lätt dimma lägger sig nära marken kan man nästan känna doften av det blöta gräset. Himlen och ljuset är för det mesta helt fantastisk, speciellt vid gryning och skymning. Ibland, särskilt när det är mörkt ute, kan jag dock känna att texturerna är ganska lågupplösta. Jag spelar på Xbox One S, förmodligen ser det bättre ut på Xbox One X och PS Pro.
Det tog en stund innan jag började uppskatta spelet och när spelet börjar på allvar i Act 2 så kände jag mig ganska vilsen, men den känslan gick över efter några timmar.
Jag håller med om att kontrollerna är lite bökiga och att Arthur rör sig ganska klumpigt.
Jag har exempelvis råkat strypa en polismästare när jag skulle plocka upp något från bordet. Även stridssystemet är lite bökigt, speciellt när det är flera fiender som rider mot en.
I det stora hela är det hittills ett av de bästa spelen jag spelat och jag ser fram emot att spendera fler timmar i det
Om någon spelar på Xbox och vill prova onlineläget tillsammans när det kommer är det bara att skicka ett PM!