• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamingtråden

Callxx

Cartier
2-Faktor
Är ni många som kör nya cod? :)
Jag kör också. PS4. Skicka PM så kör vi!

Samma här! xibben @ psn

Blir mest PUBG och nu även COD:MW på Xbox! Vi är ett gäng som brukar squada upp och riva av några games, HUGOBAM @ xbox!

Hur löser vi detta smidigast? Crossplay är ju ett faktum men vad är man lägger till? Vilket login?
Jag som lirar på PC kan ju inte knappa in PSN eller Live konto på friendslistan..
 

TB12

Cartier
Försöker komma fram till vilken controller jag gillar bäst. vad kör ni till PS4:an? Razer Raiju och 2st olika scuf
8628D1E6-A1CA-4B6F-942A-D48D92F45CA5.jpeg
 

M021

Rolex
2-Faktor
Scuf impact just nu, har en nacon liggandes någonstans men blir inte använd. Nästa blir en scuf igen, helmoddad för att mappa paddlarna efter spelet.
 

phyx

Omega
Jag fattar inte varför inte sony gör som microsoft. De gjorde sin egna scuff. Elite controller. Fyfan vilken skillnad i spelupplevelse!
 

phyx

Omega
Någon annan som spelar PUBG Lite? : )
Tyvärr. Jag körde King of the Kill en del med polare, sen började alla dessa battle royal spel att hagla in. Så jag pallade inte köpa yttligare ett spel som alla slutar spela efter ett tag. Så det enda spelet jag lirar är CSGO. Men med två småbarn är det nästan obefintligt.
 

Flaco

Cartier
Inköpt. Ska köra co-op med en kompis till helgen. Spelintresset har dött totalt senaste halvåret men ska bli rätt kul ändå.
Känner väl ungefär detsamma med undantaget då för wow classic som gett en lite stimulans.
Hade dock missat helt att halo: combat evolved och halo 2 inte gick att spela från start :facepalm:
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Har skitskoj i Titanfall 2! Gratis nedladdning på PSN under december så passa på!
Hmm... nästan så att man får lust att betala + igen så att man kan spela det on-line. Ett av de roligaste on-line-skjutspelen jag spelat. :) (Single-user-kampanjen började jag bara på däremot; en massa astråkig "platforming" som jag snabbt tröttnade på.)
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Hmm... nästan så att man får lust att betala + igen så att man kan spela det on-line. Ett av de roligaste on-line-skjutspelen jag spelat. :) (Single-user-kampanjen började jag bara på däremot; en massa astråkig "platforming" som jag snabbt tröttnade på.)
Har inte ens startat kampanjen utan gick rakt in i multiplayer. Fantastiskt kul, framförallt nu när det är mycket folk online.
 

ETMC

Omega
Är det någon som har testat någon cloud computing-tjänst för gaming? Rycker lite i CS-armen, men inte tillräckligt för att dunka upp en gaming-pc....
 

meo_swe

Audemars
Kampanjen är ok lång, lätt värt pengarna även om det gärna fått vara några banor till, men de som finns är riktigt jävla bra! Dessutom finns Special Ops som fortsättning på storyn, men de har jag inte hunnit testa ännu. Kampanjen tog väl 8-9 timmars intensivt spelande på regular, och jag kommer köra den igen i veckan. Så min rekommendation är köp!
Aldrig spelat något COD innan men köpte MW när det släpptes och tycker det är riktigt skoj faktiskt. Kampanjen är riktigt kort, kanske 5h max, spelade klart den lätt på en dag. Även om den var kort så va den RIKTIGT bra! Kommer nog spela om den om ett tag igen. Nu kör jag bara multiplayer(mest ”free for all”) ett par timmar varje dag, tycker själv jag är riktigt kass på denna typ av spel men tycker det funkar förvånansvärt bra även för en kass nybörjare, ”level” 58 redan:) Så jag skulle just nu rekommendera spelet, men som sagt har inget att jämföra med vad gäller tidigare generationer COD.
Köpte MW på black friday, och spelade klart det för någon vecka sedan. Körde på lite svårare nivå än vanligt, och blev otroligt positivt överraskad. Då jag inte litar online (alls), så köpte jag det enbart för storyn, lite kul att det finns val att göra, och jag ska spela igenom någon gång till och se hur de skiljer sig...
men det var fan för kort. Jag gillar spel med tempoväxling och lite mellanspel. Inte bara fullt ös hela jävla tiden. Det fanns ju en hel del smyg och liknande, men det är inte helt det jag tänker mig heller.

men men. Jag är överraskad och väldigt nöjd att jag köpte. Kan hoppas att storyn fortsätter utvecklas, och att utvecklarna inser att single player är lååångt ifrån dött.
 

TB12

Cartier
Hur går det för er som lirar modern warfare multiplayer? Vad tycker ni om de nya banorna? Jag blev precis färdig med min sista officer challenge på season 1. Kört hårt på dessa nu, men när shipment kom så blev ju allt mycket enklare! Dock var 2st quad feeds och 1 juggernaut rätt tuffa! Tips om någon försöker samma, kör drop zone för juggernaut om ni är ungefär lika dåliga som mig och inte får 15 kill-streaks på löpande band :) För quad feed är det shipment all the way! Nu är frågan om det skall satsas på ”Damaskus”...
72D84B05-C624-4CCB-B583-1CF9DD27C563.jpeg
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Hur går det för er som lirar modern warfare multiplayer? Vad tycker ni om de nya banorna? Jag blev precis färdig med min sista officer challenge på season 1. Kört hårt på dessa nu, men när shipment kom så blev ju allt mycket enklare! Dock var 2st quad feeds och 1 juggernaut rätt tuffa! Tips om någon försöker samma, kör drop zone för juggernaut om ni är ungefär lika dåliga som mig och inte får 15 kill-streaks på löpande band :) För quad feed är det shipment all the way! Nu är frågan om det skall satsas på ”Damaskus”...
72D84B05-C624-4CCB-B583-1CF9DD27C563.jpeg
Siktar på guldvapen. Har två stycken som är nära, behöver longshots. Dock svårt när shipment är roligast. Nu när jag är lite ledig ska jag bocka av lite challanges
 

TB12

Cartier
Vil
Siktar på guldvapen. Har två stycken som är nära, behöver longshots. Dock svårt när shipment är roligast. Nu när jag är lite ledig ska jag bocka av lite challanges
Vilka är du nära? Tror jag har guld på 10st nu, håller på med pistolerna nu, snart klar med den första, inte de roligaste precis! Shoothouse rakt ner i mitten blir bra longshots.
 

Dnyman

Omega
Finns det någon datakunnig här som kan hjälpa en och få igång 3 skärmar i en bilsimulator?
Har en rigg med 3 skärmar, kör raceroom.
Allt har varit nerpackat ett tag pg av separation och när allt packades upp så hade hård disken gett upp, har bytt hårddisk och installerat Steam och RaceRoom så det funkar på en skärm.
Men hur får man upp det på 3 skärmar?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vad menar du när du skriver "hårddisk", för hårddisken har inget med skärmarna att göra? För skärmarna är det avgörande att du har ett grafikkort som kan hantera tre skärmar, att alla är inkopplade rätt och att drivrutinerna för grafikkortet fungerar som de ska.
 

Dnyman

Omega
Vad menar du när du skriver "hårddisk", för hårddisken har inget med skärmarna att göra? För skärmarna är det avgörande att du har ett grafikkort som kan hantera tre skärmar, att alla är inkopplade rätt och att drivrutinerna för grafikkortet fungerar som de ska.

Dåligt förklarat av mig, innan hårddiskbytet fungerade spelet och det visades på alla 3 skärmar.
Nu när jag startar datorn är alla 3 skärmar aktiva, kan flytta sidor osv mellan dom.
Men när jag startar Race Room så spelas det bara på en skärm, antar att det är en inställning i RaceRoom som behövs ändras som jag inte lyckas hitta.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Dåligt förklarat av mig, innan hårddiskbytet fungerade spelet och det visades på alla 3 skärmar.
Nu när jag startar datorn är alla 3 skärmar aktiva, kan flytta sidor osv mellan dom.
Men när jag startar Race Room så spelas det bara på en skärm, antar att det är en inställning i RaceRoom som behövs ändras som jag inte lyckas hitta.
Snarare en inställning i bildskärmsinställningar... Inte så att även G-kortet gett upp och du kör på processorns inbyggda grafik?
 
Topp