• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamingtråden

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
NÅGON MER ÄN KAG??!!
17F766F5-0C6C-4641-AEC8-9432745D3B2B.jpeg


Och. Hörlurar. Funkar ett par in-ear om jag bara ska ha dem för att inte störa frugan som jobbar hemifrån, eller måste jag köpa ett par riktiga?
Jag kör!!!! Så jävla läskigt
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Någon annan som spelar wow Classic?
Jag la tyvärr ner när jag dingat lvl20. Insåg hur tradiga de nästa 20 levlarna skulle bli och jag har ju redan gjort det där ett par gånger i vanilla.. Har inte tid att grinda xp och springa fram och tillbaka. Men det var kul så länge det varade. :)
 

meo_swe

Audemars
Jag kör!!!! Så jävla läskigt
Jag har handsvett över tid och skriker i soffan. Helevte!
Pepp, pepp, pepp!

Lika bra som 1an? Typ det bästa jag spelat tror jag.
Inte lika bra. Första var ju unikt i sitt sätt, vilket drog upp det ganska mycket (för mig). Jag har spelat typ 4 timmar, och det har vart ganska intensiva timmar. Nu känns det som man kommer in i det där berömda lunket och kan slappna av ordentligt och glida runt och upptäcka.
Dock är det lätt det vackraste spelet jag spelat.
Och karaktärerna är ju helt magiska, likt första spelet. jag sitter på jobbet och funderar på att skolka för att kunna åka hem och spela
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Jag har handsvett över tid och skriker i soffan. Helevte!

Inte lika bra. Första var ju unikt i sitt sätt, vilket drog upp det ganska mycket (för mig). Jag har spelat typ 4 timmar, och det har vart ganska intensiva timmar. Nu känns det som man kommer in i det där berömda lunket och kan slappna av ordentligt och glida runt och upptäcka.
Dock är det lätt det vackraste spelet jag spelat.
Och karaktärerna är ju helt magiska, likt första spelet. jag sitter på jobbet och funderar på att skolka för att kunna åka hem och spela
Åk hem och spela nu ;)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag har handsvett över tid och skriker i soffan. Helevte!

Inte lika bra. Första var ju unikt i sitt sätt, vilket drog upp det ganska mycket (för mig). Jag har spelat typ 4 timmar, och det har vart ganska intensiva timmar. Nu känns det som man kommer in i det där berömda lunket och kan slappna av ordentligt och glida runt och upptäcka.
Dock är det lätt det vackraste spelet jag spelat.
Och karaktärerna är ju helt magiska, likt första spelet. jag sitter på jobbet och funderar på att skolka för att kunna åka hem och spela
Åk hem och spela nu ;)
Jag jobbar hemifrån....
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Någon som är "PC master race" som sålt sin dator och helt slutat med PC-spel? Saknar du datorn? Jag har en gamingdator men använder den väldigt lite och det känns så dumt att mest ha den stående, samtidigt ger tanken att sälja och vara utan stationär dator lite ångest, typ fomo för kommande spel. Någon som är eller har varit i min situation och hur slutade det? Det kan ju tilläggas att jag närmast uteslutande tycker att stationära datorer är ohyggligt fula i inredningen, samlar sjukt mycket damm och tar mycket plats.

(Jag har PS4 Pro och spelar merparten av all min tid där)
 
Senast ändrad:

Richie

Audemars
2-Faktor
Någon som är "PC master race" som sålt sin dator och helt slutat med PC-spel? Saknar du datorn? Jag har en gamingdator men använder den väldigt lite och det känns så dumt att mest ha den stående, samtidigt ger tanken att sälja och vara utan stationär dator lite ångest, typ fomo för kommande spel. Någon som är eller har varit i min situation och hur slutade det? Det kan ju tilläggas att jag närmast uteslutande tycker att stationära datorer är ohyggligt fula i inredningen, samlar sjukt mycket damm och tar mycket plats.

(Jag har PS4 Pro och spelar merparten av all min tid där)
Jag har sålt och köpt ny typ 3ggr de senaste 3åren :banghead:

Får några infall när det släpps ett nytt spel,senast jag köpte var när wow Classic kom eftersom jag ”tvunget” skulle återuppleva gamla minnen.. slutade dock efter typ 2mån och sen sålde jag den direkt för att minimera förlusten.
Ingen blev gladare än sambon eftersom hon,precis som du, tycker att det är en ful ”möbel” och suckar varje gång jag köpt ny :D

Kör Xbox One nu och det funkar helt ok trots att jag allt som oftast varit en ”pc-gamer”
Det beror ju lite på vad för spel man lirar..

Dock är risken stor jag köper en igen när Diablo 4 släpps, sjukt taggad på det och även om det kommer till konsol så är det ett spel som skall liras på PC imo..
Kommer troligtvis att överväga att köpa en bärbar gaminglaptop då istället, just för att den inte ska behöva stå framme och samla damm.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Någon som är "PC master race" som sålt sin dator och helt slutat med PC-spel? Saknar du datorn? Jag har en gamingdator men använder den väldigt lite och det känns så dumt att mest ha den stående, samtidigt ger tanken att sälja och vara utan stationär dator lite ångest, typ fomo för kommande spel. Någon som är eller har varit i min situation och hur slutade det? Det kan ju tilläggas att jag närmast uteslutande tycker att stationära datorer är ohyggligt fula i inredningen, samlar sjukt mycket damm och tar mycket plats.

(Jag har PS4 Pro och spelar merparten av all min tid där)
Jag gjorde det och gick över till Mac mini + PS4 under något år men kände mig så begränsad och köpte därför en ny PC. Intresset går lite i perioder och visst känns det ibland som att man lika gärna kunde avyttra den då det ändå är ett gäng tusenlappar som står där men jag vet ju hur det gick sist och det blir bara dyrare i längden att köpa nytt hela tiden. :)

Det finns förresten riktigt små och snygga chassin nu för tiden, så klart med vissa begränsningar men med fokus på design.

101814721_3797883106948814_6476517228727500800_o.jpg

nzxt-h1-27-1170x658.jpg

448ad7f55fa2d5e78e4596ff57a801b4_original.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har sålt och köpt ny typ 3ggr de senaste 3åren :banghead:

Får några infall när det släpps ett nytt spel,senast jag köpte var när wow Classic kom eftersom jag ”tvunget” skulle återuppleva gamla minnen.. slutade dock efter typ 2mån och sen sålde jag den direkt för att minimera förlusten.
Ingen blev gladare än sambon eftersom hon,precis som du, tycker att det är en ful ”möbel” och suckar varje gång jag köpt ny :D

Kör Xbox One nu och det funkar helt ok trots att jag allt som oftast varit en ”pc-gamer”
Det beror ju lite på vad för spel man lirar..

Dock är risken stor jag köper en igen när Diablo 4 släpps, sjukt taggad på det och även om det kommer till konsol så är det ett spel som skall liras på PC imo..
Kommer troligtvis att överväga att köpa en bärbar gaminglaptop då istället, just för att den inte ska behöva stå framme och samla damm.
Ja Diablo 4 är ju något jag heller inte kommer att kunna motstå, men iofs egentligen ett spel som borde fungera minst lika bra på konsol, om man bortser från att det säkert av vana känns så mycket goare med mus och tangentbord :D kanske ger det ett försök på konsol först.

Har för övrigt suttit och spelat Last of Us 2 nu och alltså, fläktljudet på gen 1 PS4 Pro är så högt att jag har ont i örat på ena sidan nu, det är i princip ospelbart :( man kanske måste sitta och spela med headset eller något.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Översta chassit är så jävla snyggt så det finns inte :D
Oj, skulle kanske ha skrivit vad det är också. :bag: Louqe Ghost, Phanteks Shift och Thor Mjolnir i fallande ordning. Jag har haft ett Ghostchassi tidigare och blev så jäkla förvånad av storleken när jag packade upp den. Sjukt snygg och välbyggd men så kostar den därefter (typ 2500kr om jag inte minns fel).
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ja Diablo 4 är ju något jag heller inte kommer att kunna motstå, men iofs egentligen ett spel som borde fungera minst lika bra på konsol, om man bortser från att det säkert av vana känns så mycket goare med mus och tangentbord :D kanske ger det ett försök på konsol först.

Har för övrigt suttit och spelat Last of Us 2 nu och alltså, fläktljudet på gen 1 PS4 Pro är så högt att jag har ont i örat på ena sidan nu, det är i princip ospelbart :( man kanske måste sitta och spela med headset eller något.
Jag har faktiskt lirat lite diablo3 på PS4 och det funkade helt OK men precis som du säger så är det ju vanan med att sitta och spamma mouse1 som är lite av grejen med diablo :D
 

Psykel

Patek
Jag har faktiskt lirat lite diablo3 på PS4 och det funkade helt OK men precis som du säger så är det ju vanan med att sitta och spamma mouse1 som är lite av grejen med diablo :D
Har spelat en hel del Diablo 3 på Xbox One (långt ifrån lika mycket som jag spelade Diablo 2 back in the day dock) och tycker att det funkar utmärkt! Föredrar faktiskt det före PC, men kan vara för att jag inte varit en PC-spelare på många år nu. Föredrar konsol. För min del känns det nästan onaturligt att använda mus för spel som inte är "peka och klicka", typ strategi eller liknande. Fast spelar en hel del sånt på Xbox och Switch också, så det är väl en vanesak. Har inget problem alls med att hantera en pekare med tumspakarna. Till exempel spelat otaliga timmar Cities Skylines på Xbox utan några som helst problem.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Funderar på att köpa The Last of Us 2, endast pga Hypen...

Har dock inte lirat 1an, bör jag göra det först eller man kan hoppa på 2an direkt?

Körde ju RDR2 (som förövrigt är det bästa jag lirat på länge) utan att ha spelat 1an så tänker de bör ju inte va ett krav? :D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Funderar på att köpa The Last of Us 2, endast pga Hypen...

Har dock inte lirat 1an, bör jag göra det först eller man kan hoppa på 2an direkt?

Körde ju RDR2 (som förövrigt är det bästa jag lirat på länge) utan att ha spelat 1an så tänker de bör ju inte va ett krav? :D
Båda är grymma!! Tycker absolut man ska ha kört 1an innan man spelar 2an
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Båda är grymma!! Tycker absolut man ska ha kört 1an innan man spelar 2an
Hur är grafiken på 1an?
Fick för mig att börja lira the witcher samtidigt som serien släpptes på Netflix, och trots att det varit typ game of the year klarade jag inte att lira det pga den dåliga grafiken eftersom det har ett par år på nacken..

Man har ju blivit lite bortskämd på senare med dem nyare spelen :)
 

Hubbatix

Cartier
Båda är grymma!! Tycker absolut man ska ha kört 1an innan man spelar 2an
+1

Hur är grafiken på 1an?
Fick för mig att börja lira the witcher samtidigt som serien släpptes på Netflix, och trots att det varit typ game of the year klarade jag inte att lira det pga den dåliga grafiken eftersom det har ett par år på nacken..

Man har ju blivit lite bortskämd på senare med dem nyare spelen :)

Klart det är daterat, men du kommer uppskatta tvåan betydligt mer om du lirar ettan först. Betydligt viktigare än för RDR.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hur är grafiken på 1an?
Fick för mig att börja lira the witcher samtidigt som serien släpptes på Netflix, och trots att det varit typ game of the year klarade jag inte att lira det pga den dåliga grafiken eftersom det har ett par år på nacken..

Man har ju blivit lite bortskämd på senare med dem nyare spelen :)
Nu har jag inte spelat 1an på ett tag å den släpptes ändå 2012 å sen ett två år efter kom remastered vers. men Jag tycker som @Hubbatix att kör 1a ändå för annars kommer du inte alls förstå väldigt många delar i 2an....
 

Richie

Audemars
2-Faktor
+1

Nu har jag inte spelat 1an på ett tag å den släpptes ändå 2012 å sen ett två år efter kom remastered vers. men Jag tycker som @Hubbatix att kör 1a ändå för annars kommer du inte alls förstå väldigt många delar i 2an....


Klart det är daterat, men du kommer uppskatta tvåan betydligt mer om du lirar ettan först. Betydligt viktigare än för RDR.
Blir nog ett köp på remastred då,kostar ju nästan inget ändå :)
 

meo_swe

Audemars
Hur är grafiken på 1an?
Fick för mig att börja lira the witcher samtidigt som serien släpptes på Netflix, och trots att det varit typ game of the year klarade jag inte att lira det pga den dåliga grafiken eftersom det har ett par år på nacken..

Man har ju blivit lite bortskämd på senare med dem nyare spelen :)
Det märks att spelet är 8 år gammalt så att säga. Men det håller absolut skulle jag villa påstå. Tvingade en kollega att köpa det för någon månad sen, och han trodde inte på mig när jag sa att det var så gammalt.
Spelade nyss klart tvåan och känner mig.. tom? hatar slutet, men jag älskar det hela. Eller vadfan. Naughty dog kan verkligen berätta en historia.

Ni som spelat det hela, förstår ni vad jag menar?
 

Hubbatix

Cartier
Det märks att spelet är 8 år gammalt så att säga. Men det håller absolut skulle jag villa påstå. Tvingade en kollega att köpa det för någon månad sen, och han trodde inte på mig när jag sa att det var så gammalt.
Spelade nyss klart tvåan och känner mig.. tom? hatar slutet, men jag älskar det hela. Eller vadfan. Naughty dog kan verkligen berätta en historia.

Ni som spelat det hela, förstår ni vad jag menar?
Kan säga att jag är aningens ambivalent angående slutet, men att jag hatar det? Nä, inte alls. Men nog upplevde jag miljoner känslor när jag var klar med första genomspelningen.

Kör Survivor+ nu och precis som det första spelet så blir det bara bättre på högre svårighetsgrad.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har kommit över ett gammalt Wii, men en kontroll är paj. De icke-original som säljs på nätet, är de nått bra eller skall jag tråla tratten för begagnade original?

Är det någon här som har en eller ett par öve ?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Spelade klart TLOU2 några dagar sen... Intryck (obs - SPOILERS - läs inte om du inte redan spelat):

Första halvan av spelet var svinbra, precis som första spelet... men sen tappade det lite tyckte jag.. Hade lite svårt för Abby.. hoppades på att hon skulle växa på mig men jag kände inte riktigt att jag klickade med hennes karaktär .. Tyckte dessutom att hela hennes story kändes lite krystad och det var lite segt att börja om från scratch igen när man börja spela med henne igen.

Gillade dock Ellies och Dinas relation och story .. Skulle gärna spelat mer med de. Detta var nog min favoritsekvens i spelet iaf:

.. och grafiken/designen .. wow . Jag spelar vanligtvis på PC och ändå stannade jag upp flera gånger och bara stirra på spelvärlden de byggt upp. Imponerande.

Slutbetyg? Svårt att sätta.. Första halvan var 9.5/10 typ.. Hitta knappt något att klaga på, var helt inne i det. Andra halvan tappade jag intresset lite.. Så slutbetyg typ 8.5/10 kanske ? Kommer iaf definitivt spela om det på PS5 i 60fps om det kommer en remaster.
 
Topp