• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamingtråden

Psykel

Patek
Va, trodde man endast kunde köra antingen på dator eller mobil. Möter du då folk som kör på Xbox eller andra spelkonsoler också?
Finns till PS4 också. Xbox och PS har crossplay, men inte med PC. Som jag har förstått det saknas crossplay mot PC pga fördelen med att spela med mus/keyboard.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Semester,dåligt väder och hög rastlöshet...
Överväger att köpa en gaminglaptop, någon som har bra koll på dessa?
Går det att få någon vettig under 15k?
 

Flaco

Cartier
Semester,dåligt väder och hög rastlöshet...
Överväger att köpa en gaminglaptop, någon som har bra koll på dessa?
Går det att få någon vettig under 15k?
Knappast expert men va riktigt sugen själv ett tag sedan. Det verkar som att laptops med de nya ryzen processorerna säljer som smör. Vet att sweclockers har en egen tråd dedikerad till just detta, ta en titt!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Spelade klart TLOU2 några dagar sen... Intryck (obs - SPOILERS - läs inte om du inte redan spelat):

Första halvan av spelet var svinbra, precis som första spelet... men sen tappade det lite tyckte jag.. Hade lite svårt för Abby.. hoppades på att hon skulle växa på mig men jag kände inte riktigt att jag klickade med hennes karaktär .. Tyckte dessutom att hela hennes story kändes lite krystad och det var lite segt att börja om från scratch igen när man börja spela med henne igen.

Gillade dock Ellies och Dinas relation och story .. Skulle gärna spelat mer med de. Detta var nog min favoritsekvens i spelet iaf:

.. och grafiken/designen .. wow . Jag spelar vanligtvis på PC och ändå stannade jag upp flera gånger och bara stirra på spelvärlden de byggt upp. Imponerande.

Slutbetyg? Svårt att sätta.. Första halvan var 9.5/10 typ.. Hitta knappt något att klaga på, var helt inne i det. Andra halvan tappade jag intresset lite.. Så slutbetyg typ 8.5/10 kanske ? Kommer iaf definitivt spela om det på PS5 i 60fps om det kommer en remaster.

OBS SPOILERS!



Spelade igenom spelet nyss och jag tyckte att Abbys story växte på mig. Hon blev en mer sympatisk karaktär ju längre in i hennes story man kom. Sen kan jag hålla med dig om att det kändes riktigt segt att behöva börja om på noll i början. Men segast för mig var nog när spelet inte tog slut efter deras första fajt och sekvensen vid bondgården. Den sista akten kändes för mig lite framhastad.

Måste dock säga att jag iaf inte har upplevt ett lika blodigt spel innan, exempelvis scenerna på ön var oerhört brutala.

Ettan var dock ett mästerverk som tyvärr tvåan inte riktigt når upp till, men det är ändå i mitt tyckte ett väldigt bra spel.
 

Floffen

Panerai
Tjackade Ghost of Tsushima häromdagen. Bara spelat 4-5 timmar hittills men liiite besviken kanske. Grym grafik och bra strider, men storyn och karaktärerna känns lite platta. Hade förhoppningar om ett RDR2 i samuarimiljö men har inte alls blivit lika hooked so far.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Vad säger ni om PS5 vs Xbox Series X?

Själv har jag en bokning på PS5 sedan några månader tillbaka, men nu börjar jag bli tveksam. Släpps det egentligen några bra spel vid releasen?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Vad säger ni om PS5 vs Xbox Series X?

Själv har jag en bokning på PS5 sedan några månader tillbaka, men nu börjar jag bli tveksam. Släpps det egentligen några bra spel vid releasen?
Prestandamässigt är ju Xboxen lite bättre. Men spelmässigt är det ju inge snack, PS med God of War, Horizon, Spiderman etc etc är ju mycket bättre

Egentligen bara Halo och Forza som är Xbox exclusives jag gillar

Dessutom vetifan om jag får in en Xbox Series X in under min TV-bänk.
 

lulebon

Omega
Vad säger ni om PS5 vs Xbox Series X?

Själv har jag en bokning på PS5 sedan några månader tillbaka, men nu börjar jag bli tveksam. Släpps det egentligen några bra spel vid releasen?
Jag har också en bokning men är precis som du skeptisk till spelen som dom hittills har presenterat, samma visa som senaste uppgraderingen från 3 till 4.
För egen del känns det dock fräscht med ny konsol och bättre minne. Sen blir det väl att spela ps4 spel i den tills dess att det kommer något mer intressant.
Cold war bör väl släppas till ps5, så något kommer man ju kunna spela.
Det enda som lockar med Xbox är för mig Halo. Utöver det tycker jag PS slår Xbox när det gäller spelserier
 

Derix

Patek
2-Faktor
Det gör det väl aldrig?
I regel lönar det sig att vänta ungefär ett år innan man hoppar på en ny generation. Så har det ju varit sedan 8-bitars eran.
Ja, men det är tråkigt att vänta :arghh:
Prestandamässigt är ju Xboxen lite bättre. Men spelmässigt är det ju inge snack, PS med God of War, Horizon, Spiderman etc etc är ju mycket bättre

Egentligen bara Halo och Forza som är Xbox exclusives jag gillar

Dessutom vetifan om jag får in en Xbox Series X in under min TV-bänk.
Forza-serien är ju sjukt bra men nu släpps den alltid till PC så därför ska det nog gå att stå över Xbox den här generationen.
Jag har också en bokning men är precis som du skeptisk till spelen som dom hittills har presenterat, samma visa som senaste uppgraderingen från 3 till 4.
För egen del känns det dock fräscht med ny konsol och bättre minne. Sen blir det väl att spela ps4 spel i den tills dess att det kommer något mer intressant.
Cold war bör väl släppas till ps5, så något kommer man ju kunna spela.
Det enda som lockar med Xbox är för mig Halo. Utöver det tycker jag PS slår Xbox när det gäller spelserier
Exakt, det är ju känslan av en ny konsol som är härlig. Ny och fräsch - trots att man förmodligen kommer fortsätta att lira gamla titlar det närmsta året :banghead:
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Vad säger ni om PS5 vs Xbox Series X?

Själv har jag en bokning på PS5 sedan några månader tillbaka, men nu börjar jag bli tveksam. Släpps det egentligen några bra spel vid releasen?

Är la, i princip, endast Nintendo som brukar ha bra launch spel dom senaste generationerna? Även om nu Breath of the Wild var en port från Wii U iofs.

Själv så tänkte jag köra på PS5an vid release främst för att Sony har haft, i mitt tycke, bättre first/second party support ända sedan PS2ans tid. Med brasklappen om att det tog cirka två/tre år innan PS3an tog fart.
 

JohanRe

Cartier
Tja,

Sitter och klurar på en ny gaming plattform. Jag är grymt imponerad av Stadia konceptet. Nån som har erfarenhet av denna och kan ge ett omdöme, dels av formatet men framför allt av deras utbud både på köpta titlar och på deras prenumeration.
 

Psykel

Patek
Vad säger ni om PS5 vs Xbox Series X?

Själv har jag en bokning på PS5 sedan några månader tillbaka, men nu börjar jag bli tveksam. Släpps det egentligen några bra spel vid releasen?
Jag kommer skaffa Xbox Series X. Avvaktar dock tills det kommer nåt spel jag faktiskt vill ha. Känns som Resident Evil VIII är först ut för min del. Kommer ha fullt upp med Cyberpunk 2077 på Xbox One när Series X släpps ändå!
 

Veratio

Cartier
Spelar aldrig längre, har en S och ett X. Plastsonen spelar dock och jag gillar att titta på!

Så jag köper en ny Xbox när den kommer. Roligt med nya grejer!
 
Topp