meo_swe
Guld
Icke. Den dagen Naughty dog gör spel till Xbox så kommer jag överväga detHoppsan. Dags att göra en ny bedömning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Icke. Den dagen Naughty dog gör spel till Xbox så kommer jag överväga detHoppsan. Dags att göra en ny bedömning
Har för mig att TV:n i illustrationen är 30", så risk att det blir missvisandeVad säger vi om storleken på de nya konsolerna?
https://www.eurogamer.net/articles/2020-09-21-playstation-5-is-a-chonk
Vad säger vi om storleken på de nya konsolerna?
https://www.eurogamer.net/articles/2020-09-21-playstation-5-is-a-chonk
Håller med. Jämför man med Switch, som är riktigt pluttig, så ser det inte så farligt ut.Har för mig att TV:n i illustrationen är 30", så risk att det blir missvisande
Japp, är en stor konsol, men kan säkert stå framme utan att se alltför skevt utHåller med. Jämför man med Switch, som är riktigt pluttig, så ser det inte så farligt ut.
Absolut. Den är ju inte ful, direkt. Rätt diskret design, stilren. Har man dessutom externa högtalare till TV'n så kommer den nog passa in rätt bra.Japp, är en stor konsol, men kan säkert stå framme utan att se alltför skevt ut
Absolut. Den är ju inte ful, direkt. Rätt diskret design, stilren. Har man dessutom externa högtalare till TV'n så kommer den nog passa in rätt bra.
144hz uppdateringsfrekvens och 1ms responstid gör upplevelsen mkt bättreGrabben behöver ny skärm. Vad är viktigt att tänka på när det gäller just en för gameing? Själv har jag ganska dålig koll.
Grabben behöver ny skärm. Vad är viktigt att tänka på när det gäller just en för gameing? Själv har jag ganska dålig koll.
Super. Tackar.Köp en med IPS panel 144Hz duger bra
//Simon
144hz, gärna med gsync/freesyncGrabben behöver ny skärm. Vad är viktigt att tänka på när det gäller just en för gameing? Själv har jag ganska dålig koll.
Om den kommentaren var riktad till mig så funderar jag bara på om det räcker? Ps5 är ju specad till 4 eller tom 8K, finns det ens såna monitors och märker man skillnad på en 27 skärm? Större än 27 tum lär väl kännas gigantiskt på ett vanligt skrivbord?1080p med 144hz och låg ms är fördelaktigt. G-sync och freesync är ju trevligt.
Jag har haft 27 tums 1080p skärm förut och jag tyckte det var för låg upplösning för en 27tummare på ett skrivbord.. Funkar upp till 24tum skulle jag säga. Uppgraderade till en 1440p G-Sync-skärm (Asus PG279Q) istället och är supernöjd med skärmen. Den har några år på nacken nu och vet att den ersatts av PG279QZ, men det finns massor av andra skärmar. Har t.ex. hört att LG 27gl850 är rätt bra trots att den saknar en dedikerad GSync-modul. Däremot har jag inte följt skärmutvecklingen jättenära de senaste åren så det finns säkert andra här som kan hjälpa dig bättre med att välja rätt skärm. Sen skulle jag säga att 1440p är tillräckligt högt för en 27tummare. Jag skulle inte vilja spela i 4K och offra frame rate.Om den kommentaren var riktad till mig så funderar jag bara på om det räcker? Ps5 är ju specad till 4 eller tom 8K, finns det ens såna monitors och märker man skillnad på en 27 skärm? Större än 27 tum lär väl kännas gigantiskt på ett vanligt skrivbord?
Om den kommentaren var riktad till mig så funderar jag bara på om det räcker? Ps5 är ju specad till 4 eller tom 8K, finns det ens såna monitors och märker man skillnad på en 27 skärm? Större än 27 tum lär väl kännas gigantiskt på ett vanligt skrivbord?
Jag har haft 27 tums 1080p skärm förut och jag tyckte det var för låg upplösning för en 27tummare på ett skrivbord.. Funkar upp till 24tum skulle jag säga. Uppgraderade till en 1440p G-Sync-skärm (Asus PG279Q) istället och är supernöjd med skärmen. Den har några år på nacken nu och vet att den ersatts av PG279QZ, men det finns massor av andra skärmar. Har t.ex. hört att LG 27gl850 är rätt bra trots att den saknar en dedikerad GSync-modul. Däremot har jag inte följt skärmutvecklingen jättenära de senaste åren så det finns säkert andra här som kan hjälpa dig bättre med att välja rätt skärm. Sen skulle jag säga att 1440p är tillräckligt högt för en 27tummare. Jag skulle inte vilja spela i 4K och offra frame rate.
Hade du tänkt spela Xbox Series X / PS5 på en skärm eller TV?
Avbokade min förbokning på PS5 Insåg att det inte släpps några bra spel så jag kan lika gärna vänta ett tag och se vart nya konsolkriget tar vägen.
Vad har ni förbokat nu då?
Jag förboka xbox series x och skaffade gamepass ultimate för ca 40 spänn i månaden de nästkommande tre åren. Känner mig taggad inför november.
Cyberpunk 2077, som jag förbokade på Webhallen i augusti 2018... Snart så! Måste ta ut några semesterdagar till i år, och överväger att göra som man gjorde i sin ungdom när det var släpp av nån ny WoW-expansion!Vad har ni förbokat nu då?
Jag förboka xbox series x och skaffade gamepass ultimate för ca 40 spänn i månaden de nästkommande tre åren. Känner mig taggad inför november.
Hur får man game pass ultimate så billigt?
Vad händer när man är uttråkad och jobbar hemifrån? Jo, detta..
Tradera brukar vara smidigt.Var säljer man spel enklast nu för tiden? Köpte CoD Black Ops Cold War och körde igenom det i helgen, men det var inget för mig...