• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamingtråden

azcii

Patek
2-Faktor
Vad säger vi om storleken på de nya konsolerna?

https://www.eurogamer.net/articles/2020-09-21-playstation-5-is-a-chonk

upload_2020-9-22_11-50-24.png
 

supreeme

Omega
Jag är också lite sugen på ny skärm! Tänker 27 tum för arbete med PC på dagtid, men sen skall den funka för "lek" på kvällstid. Dock spelar jag bara konsol. I dagsläget PS4 men det blir nog en PS5 inom ett år, så det är egentligen där jag vill få ut maximal upplevelse. Några tips utifrån specifikationerna på PS5?
 

supreeme

Omega
1080p med 144hz och låg ms är fördelaktigt. G-sync och freesync är ju trevligt.
Om den kommentaren var riktad till mig så funderar jag bara på om det räcker? Ps5 är ju specad till 4 eller tom 8K, finns det ens såna monitors och märker man skillnad på en 27 skärm? Större än 27 tum lär väl kännas gigantiskt på ett vanligt skrivbord?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Om den kommentaren var riktad till mig så funderar jag bara på om det räcker? Ps5 är ju specad till 4 eller tom 8K, finns det ens såna monitors och märker man skillnad på en 27 skärm? Större än 27 tum lär väl kännas gigantiskt på ett vanligt skrivbord?
Jag har haft 27 tums 1080p skärm förut och jag tyckte det var för låg upplösning för en 27tummare på ett skrivbord.. Funkar upp till 24tum skulle jag säga. Uppgraderade till en 1440p G-Sync-skärm (Asus PG279Q) istället och är supernöjd med skärmen. Den har några år på nacken nu och vet att den ersatts av PG279QZ, men det finns massor av andra skärmar. Har t.ex. hört att LG 27gl850 är rätt bra trots att den saknar en dedikerad GSync-modul. Däremot har jag inte följt skärmutvecklingen jättenära de senaste åren så det finns säkert andra här som kan hjälpa dig bättre med att välja rätt skärm. Sen skulle jag säga att 1440p är tillräckligt högt för en 27tummare. Jag skulle inte vilja spela i 4K och offra frame rate.

Hade du tänkt spela Xbox Series X / PS5 på en skärm eller TV?
 

supreeme

Omega
Jag har haft 27 tums 1080p skärm förut och jag tyckte det var för låg upplösning för en 27tummare på ett skrivbord.. Funkar upp till 24tum skulle jag säga. Uppgraderade till en 1440p G-Sync-skärm (Asus PG279Q) istället och är supernöjd med skärmen. Den har några år på nacken nu och vet att den ersatts av PG279QZ, men det finns massor av andra skärmar. Har t.ex. hört att LG 27gl850 är rätt bra trots att den saknar en dedikerad GSync-modul. Däremot har jag inte följt skärmutvecklingen jättenära de senaste åren så det finns säkert andra här som kan hjälpa dig bättre med att välja rätt skärm. Sen skulle jag säga att 1440p är tillräckligt högt för en 27tummare. Jag skulle inte vilja spela i 4K och offra frame rate.

Hade du tänkt spela Xbox Series X / PS5 på en skärm eller TV?

Jag hade tänkt ställa upp ett ev Ps5 i arbetsrummet och lira på monitorn och låta sambon få ta tvn i vardagsrummet. Så det är en monitor omkring 27 tum som är Ps5 framtidssäkrad jag är ute efter.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Vad har ni förbokat nu då?

Jag förboka xbox series x och skaffade gamepass ultimate för ca 40 spänn i månaden de nästkommande tre åren. Känner mig taggad inför november.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Avbokade min förbokning på PS5 o_O Insåg att det inte släpps några bra spel så jag kan lika gärna vänta ett tag och se vart nya konsolkriget tar vägen.
 

Psykel

Patek
Vad har ni förbokat nu då?

Jag förboka xbox series x och skaffade gamepass ultimate för ca 40 spänn i månaden de nästkommande tre åren. Känner mig taggad inför november.
Cyberpunk 2077, som jag förbokade på Webhallen i augusti 2018... Snart så! Måste ta ut några semesterdagar till i år, och överväger att göra som man gjorde i sin ungdom när det var släpp av nån ny WoW-expansion! :D
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Hur får man game pass ultimate så billigt?

Man köper på sig xbox live guld i tre år. Sen skaffat man ett xbox gamepass ultimate. Då uppgraderas ens live guld till gamepass ultimate.
Det viktiga är att inte ladda på live guld om man redan har ett ultimate abonnemang. Utan att man låter det löpa ut innan man gör den här grejen.

Här är en utförligare förklaring

https://www.resetera.com/threads/do...mepass-still-work.292523/page-3#post-46412291
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Var säljer man spel enklast nu för tiden? Köpte CoD Black Ops Cold War och körde igenom det i helgen, men det var inget för mig...
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Behöver hjälp.
Grabben vill uppgradera sin hårddisk på sin Taurus 1660,vad rekommenderas?
Är helt noob på datorer.
Denna har han:
 
Topp