• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gamingtråden

Någon som är sugen på ett mekaniskt tangentbord från Corsair?

Modell: K70
Brytare: Cherry MX Red

Hör av er i PM om intresse finns samt om bilder önskas.

Testar att fråga här, är nybörjare på spel. Har köpt ett ps4 och lego dimensions som jag och min son spelar. I första och andra världen så var spelet i dynamic mode, alltså att skärmen delades om vi var långt ifrån varandra, men gemensam skärm när vi är nära varandra.

I tredje världen är skärmen helt plötsligt delad på mitten oavsett om vi är nära eller långt ifrån varandra. Skitstörigt! Jag kan inte ändra det, väljer options-dynamic men det funkar ej.
Skall det vara så?

Hej på er spelnördar!

Som den curlingförälder jag är så har jag blivit övertalad att köpa ett PS4 istället för det XboxOne vi köpte i höstas.

Vi har tre handkontroller, Fifa17 ingick och vi har COD, Farming Simulator och Forza 5 som ytterligare spel.

All i fint skick och väldigt lite spelat på.

Vad är ett realistiskt pris på paketet, mellan tummen och pekfingret?

Är inte säker på att det är lönt att sälja och skulle uppskatta era åsikter.

Vänligen

Jim

Ingen som ska köpa Switch? Nintendo har ju misslyckats rätt länge nu men jag känner mig hypad :)

Ingen som ska köpa Switch? Nintendo har ju misslyckats rätt länge nu men jag känner mig hypad :)
Lär bli ett köp iom att det släpps med Zelda. Dock så blir det inte på release iom att jag har lite för mycket andra utgifter med en tidigare studerandes fästmö....

Ja, jag tänker likadant men känns ju helt sjukt att hosta upp över 4000 för ett enda spel. Med Nintendos track record skulle Zelda i teorin kunna vara det enda spelet man spelar..

Ikväll (och i helgen + ledig måndag) blir det The Legend of Zelda: Breath of the Wild på Wii U! Avvaktar med Switch tills Wii U inte får några fler spel.
Gillar den stora kontrollen skarpt, ärligt talat! Grymt smidigt när man kan få fram karta/inventory/annat på lilla skärmen utan att växla på TV'n.

Kul, då är det ju några gamers här ändå. Jag ska kila ut på lunchen och hoppas något är kvar :)

Zelda helt jävla magiskt. Nog det bästa Nintendo spottat ur sig någonsin!

Switchen är trevlig, bra intryck so far! Tyvärr har de väl som vanligt tryckt in för klen HW men men

Om någon är sugen på en grå Switch - skicka PM, har en bokning hos Webhallen i Solna som jag inte plockat ut.

Efter massor av timmar Zelda kan jag konstatera att det nog är den bästa delen i serien! Fantastiskt kul att bara utforska världen! Och jäklar vilken stor värld!
Enda minuset är väl att det inte finns nån funktion för skärmen på WiiU-paden. Men det är väl för att det inte ska vara nån annan skillnad än upplösningen mellan WiiU och Switch-versionerna.

Har lirat en del division så detta var ett givet köp! Får se om de är lika bra som de verkar på trailers :)
IMG_3243.JPG

Hoppades på att mitt skulle komma idag men det kommer imorgon :bawling:.

Hur bra är det? :)

Imo riktigt kul än så länge! Påminner ju ganska mkt om division i grunden men här är mycket större värld än i Division, miljön är fantastisk och riktigt härlig:)
Blir inte klok på hur "endgame" kommer se ut, men antar att det lär ta ett tag att komma dit, sjukt stor värld som sagt med massor av uppdrag! Verkar inte heller finnas någon gear utan endast olika vapen(som du kan modda likt i division)
Körde lite solo först för att sedan lira med en polare, vilket var både lättare och roligare! Bästa måste vara att köra 4pers, är nog riktigt skoj!

Zelda BotW är fantastiskt. Har inte fastnat i ett spel och velat utforska världen på detta sätt sedan Morrowind på PC (2001).
Detta Zelda är nog ett av de bästa spelen (om inte det bästa) jag spelat under de senaste 20 åren.

Mitt enda klagomål är vapendegraderingen som kan vara lite smått frustrerande i vissa lägen. Men jag förstår vitsen med det och det har en viss charm när man ibland tvingas klubba ihjäl ett troll med en sprattlande skelettarm bara för att man inte har nåt bättre.

Jag har inga större problem med prestandan även om man får lite framedrops då och då i dockat läge (regn+gräs). Men för spelupplevelsen spelar det ingen större roll.

Tillbaka
Topp