• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamingtråden

Leafvalley

Cartier
Är communityn bättre i Overwatch jämfört med t.ex. Heroes of the Storm förresten? Så sjukt dåligt chattklimat nuförtiden, känns som att hela spelcommunityn består av 13-åriga ungar utan liv och med grava tourettes-problem.
Tycker det är väldigt mycket Tyska som finns i HotS chattarna, så jag har ingen aning vad som sägs... :D
"ignorance is bli-zz"
 

Mudfold

Cartier
Antagligen, fattar inte varför det blivit så, förr i tiden var det ju gött att tjöta med folk i spel, nu är det tourettes deluxe.

Jag kan bli rätt salty, men det är pga att folk inte kommunicerar / kör sitt eget race. Kör man ett 6 manna team spel i competetive mode får man va beredd att kanske inte spela sin favvo-hero varenda match. Går rysningar i kroppen bara jag tänker på alla idioter.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Dött i denna tråden, någon mer än jag som är sjukt hype inför E3?

Det skulle väl vara för att jag knappt hört några stora läckor. Men ser fram emot lite mer konkret kring scorpio. Min xbone sjunger på sista versen,så den är väl det jag vet om som jag ser fram emot.

Är det något särskilt du är pepp på?
 

Moody

Rolex
Det skulle väl vara för att jag knappt hört några stora läckor. Men ser fram emot lite mer konkret kring scorpio. Min xbone sjunger på sista versen,så den är väl det jag vet om som jag ser fram emot.

Är det något särskilt du är pepp på?
Scorpio framförallt men även om Microsoft släpper något kul exklusivt spel till Xbox gärna något i stil med Horizon Zero Dawn. Sen levererar ju alltid Bethesda också. Tror faktiskt det kan bli mycket roligt i år, hoppas även på lite RDR2!
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Scorpio framförallt men även om Microsoft släpper något kul exklusivt spel till Xbox gärna något i stil med Horizon Zero Dawn. Sen levererar ju alltid Bethesda också. Tror faktiskt det kan bli mycket roligt i år, hoppas även på lite RDR2!

Microsoft behöver ju verkligen jobba på bredden av sina exklusiva titlar. Särskilt inför framtiden om de vill skaffa en edge över ps4. Men den som lever får se.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Vad tyckte ni om E3? För mig blev det bästa E3 på år och dagar efter de annonserade Monster Hunter World, äntligen kommer det till stationära platformar som är poppis i väst.

Någon Xbox One X upgradering står jag nog över till en början. Priset blev lite i högsta laget. Men i framtiden, javisst. Och kul att The Duke kommer tillbaka! En av mina favoriter bland alla handkontroller jag spelat med genom åren.
 

Moody

Rolex
Vad tyckte ni om E3? För mig blev det bästa E3 på år och dagar efter de annonserade Monster Hunter World, äntligen kommer det till stationära platformar som är poppis i väst.

Någon Xbox One X upgradering står jag nog över till en början. Priset blev lite i högsta laget. Men i framtiden, javisst. Och kul att The Duke kommer tillbaka! En av mina favoriter bland alla handkontroller jag spelat med genom åren.
Tyckte det var sådär, blev riktigt besviken på Bethesda som vanligtvis brukar leverera.
För mig så var Ubisoft bäst och Xbox One X, självklart köp för mig. Sonys bryr jag mig inte så mycket om då jag inte äger något. Riktigt pepp på nya Assassins Creed dock och Far Cry 4.
 

Glusch

Cartier
Är PC-spelare till döden så de nya konsolerna är jag inte särskilt intresserade av. Däremot gillade jag starkt det jag såg av Assassins Creed. Inte spelat det sedan Black Sails men det här kanske är nytt nog för att vara spännande. Några andra småspel som jag också gillade.
 

Lyfali

Cartier
Har inte haft lir sug på något år eller så, men nu var Horizon Zero Dawn på rea på ps4an och jag kan väll säga att jag är rätt hookt på spelet, har inte haft några förväntingar och levt under en sten det senaste året.

Är oerhört positivt överaskad.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Någon som spelar Destiny 2?

Började när pc-släppet kom. Tycker de fixat mycket från första. Mer strömlinjeformat, fler vapen och massa QoL-grejer.
 

lofgreno

Audemars
Fick hem nya CoD WWII i Fredags. Spelade klart kampanjläget igår. :)
Tycker det är bra med online delen är ruggigt svår... måste börja bli gammal...
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vet inte om detta är rätt tråd men antar att det finns en del som lirar på PC i denna tråden som har bra koll på datorkomponenter.
Har fått ett återfall och vill plötsligt börja lira PC igen och funderar därför på att köpa en ny Gaming-setup!

Nu är det ju några år sedan man höll på att bygga datorer men är det fortfarande Intel+Nvidia som gäller vid val av processor samt grafikkort eller har AMD steppat upp och kommit ikapp?

Är inte ute efter någon monsterprestanda men vill ändå kunna köra de senaste spelen på high/ultra laggfritt, tänkte lägga runt 15k.

Har kikat lite på dessa, alternativet är att plocka ihop delar själv men känner att jag som sagt kommit ifrån denna marknaden för mycket för att känna mig trygg med att välja komponenter själv :)
https://www.komplett.se/product/794...elar-amd/pc-i-delar-maanadens-gamer-november#
https://www.komplett.se/product/111...remium/komplett-gamer-premium-i160-gtx1070ti#
https://www.komplett.se/product/111...tt-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i150#

Personligen tycker jag AMDn verkar prisvärd!
Vad säger panelen?
 

Mudfold

Cartier
Vet inte om detta är rätt tråd men antar att det finns en del som lirar på PC i denna tråden som har bra koll på datorkomponenter.
Har fått ett återfall och vill plötsligt börja lira PC igen och funderar därför på att köpa en ny Gaming-setup!

Nu är det ju några år sedan man höll på att bygga datorer men är det fortfarande Intel+Nvidia som gäller vid val av processor samt grafikkort eller har AMD steppat upp och kommit ikapp?

Är inte ute efter någon monsterprestanda men vill ändå kunna köra de senaste spelen på high/ultra laggfritt, tänkte lägga runt 15k.

Har kikat lite på dessa, alternativet är att plocka ihop delar själv men känner att jag som sagt kommit ifrån denna marknaden för mycket för att känna mig trygg med att välja komponenter själv :)
https://www.komplett.se/product/794...elar-amd/pc-i-delar-maanadens-gamer-november#
https://www.komplett.se/product/111...remium/komplett-gamer-premium-i160-gtx1070ti#
https://www.komplett.se/product/111...tt-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i150#

Personligen tycker jag AMDn verkar prisvärd!
Vad säger panelen?

Ställ samma fråga på Flashback så får du garanterat svar. Eller Sweklockers, om du har konto :D
 

lofgreno

Audemars
Fick också hem det i fredags. Bara spelat zombie co-op och multiplayer än så länge
Ja har kört en hel del multiplayer. Då jag kommer från Modern Warfare Remastered MP så måste jag säga att det går oerhört dåligt. Visst, inte lärt mig banorna så bra men inte helt enkelt får jag säga.

Zombie co-op körde jag en gång. Lite kul men matchen tog alldeles för lång tid och det var ju sjukt hetsigt med alla galna zombier. 57 minuter för en match! Alldeles för länge. Dom höll ju på att återuppliva mig hela tiden. :)
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Har börjat spela på Path of Exile på xbone. Skulle vilja ha lite coop-sällskap. Hojta till om någon är sugen
Finns det till Xbone alltså? Fan va grym! Lirade för några år sedan på PC, saknar det fortfarande. Var riktigt jävla roligt och då spelade jag endast solo. Finns det till Ps4 och funkar det crossplatforms?
 
Topp