• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamingtråden

Psykel

Patek
Zelda BotW är fantastiskt. Har inte fastnat i ett spel och velat utforska världen på detta sätt sedan Morrowind på PC (2001).
Detta Zelda är nog ett av de bästa spelen (om inte det bästa) jag spelat under de senaste 20 åren.

Mitt enda klagomål är vapendegraderingen som kan vara lite smått frustrerande i vissa lägen. Men jag förstår vitsen med det och det har en viss charm när man ibland tvingas klubba ihjäl ett troll med en sprattlande skelettarm bara för att man inte har nåt bättre.

Jag har inga större problem med prestandan även om man får lite framedrops då och då i dockat läge (regn+gräs). Men för spelupplevelsen spelar det ingen större roll.
Håller helt med! Jag spelar på WiiU och har inte märkt några prestandaproblem bortsett från att spelet hackat till ett par gånger. Men då är det alltså att det hackat till kanske 4-5 gånger på toalt säkert ett dygns speltid. Och som @azcii säger så är det helt magiskt! Så härligt att bara resa runt och utforska! Matlagningssystemet är riktigt kul också! Läste nånstans att det ska finnas 120 shrines. Jag har kört snart 40, och tycker att bara det är riktigt mycket!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Håller helt med! Jag spelar på WiiU och har inte märkt några prestandaproblem bortsett från att spelet hackat till ett par gånger. Men då är det alltså att det hackat till kanske 4-5 gånger på toalt säkert ett dygns speltid. Och som @azcii säger så är det helt magiskt! Så härligt att bara resa runt och utforska! Matlagningssystemet är riktigt kul också! Läste nånstans att det ska finnas 120 shrines. Jag har kört snart 40, och tycker att bara det är riktigt mycket!
Jäg läste också nån stans att det dessutom skall finnas 900 korok seeds så vill man 100 %:a spelet så är det bara att leta ;)

Största grejen (som är fantastiskt tycker jag) är att man aldrig kommer dit man tänkt sig i spelet. Sätter jag upp ett mål som jag skall ta mig till så ser jag alltid nåt jag måste undersöka på vägen dit, vilket gör att man hux flux har spenderat två timmar med att förflytta sig åt något annat håll än det man tänkte sig från början och hittat massa andra spännande saker.
 
Riktigt sugen på att köpa det. Samtidigt lockar Ghost Wildlands pga co-op. Svåra val :/
Har kört en hel del Division och även testat betan för Wildlands, kan inte släppa att jag finner styrningen lite opolerad. Horizon har ju utöver en sinneslös grafik och grym story riktigt välbalanserad kontroll. Men smaken är ju som baken :)
 

Psykel

Patek
Jäg läste också nån stans att det dessutom skall finnas 900 korok seeds så vill man 100 %:a spelet så är det bara att leta ;)

Största grejen (som är fantastiskt tycker jag) är att man aldrig kommer dit man tänkt sig i spelet. Sätter jag upp ett mål som jag skall ta mig till så ser jag alltid nåt jag måste undersöka på vägen dit, vilket gör att man hux flux har spenderat två timmar med att förflytta sig åt något annat håll än det man tänkte sig från början och hittat massa andra spännande saker.
Känner igen det där sista! Min lättdistraherade sambo har varit påväg till ett shrine hon markerade för säkert 4-5 dagar sen och är längre bort än när hon började! :D
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Har kört en hel del Division och även testat betan för Wildlands, kan inte släppa att jag finner styrningen lite opolerad. Horizon har ju utöver en sinneslös grafik och grym story riktigt välbalanserad kontroll. Men smaken är ju som baken :)
Spelade en del division med, men kompisarna slutade att spela så då tröttnade jag med tillslut. Lite rädd för samma sak ska hända med ghost wildlands. Därför verkar Horizon bättre... haha vilka beslut :/
 
Spelade en del division med, men kompisarna slutade att spela så då tröttnade jag med tillslut. Lite rädd för samma sak ska hända med ghost wildlands. Därför verkar Horizon bättre... haha vilka beslut :/
Gör som en del polare annars, köp single player spelet, klara det och byt sedan in det på Gamestop eller liknande mot Ghost Recon. :)
Tror inte att mellanskillnaden blir så värst stor på ett såpass nytt spel, Horizon gå ju dessutom att köra igenom på mellan 40-50 timmar om man håller sig till main story!
 

forsii

Omega
Ingen som lirar det där h1z1 eller vad fan det heter? Alla verkar ju lira det these days
Sorry om jag bumpar ett sjukt gammalt inlägg, men jag har spelat H1Z1 rätt frekvent. Mindre på senare tid då de nya uppdateringarna får min 6 år gamla monsterdator att vilja gå och lägga sig...
 

bykr89

Cartier
Spelade en del division med, men kompisarna slutade att spela så då tröttnade jag med tillslut. Lite rädd för samma sak ska hända med ghost wildlands. Därför verkar Horizon bättre... haha vilka beslut :/
Jag valde att köpa Wildlands. Buggigare spel får man leta efter. Men jäkla roligt att lira co-op med polarna. Skitroligt gameplay men storyn är kass. Och att samla samtliga trophys var alldeles för enkelt så mu finns det liksom inget syfte att spela spelet mer.
Nu har jag börjat lira Horizon! Verkar svårt i jämförelse med tex Far Cry Primal.
 
Jag valde att köpa Wildlands. Buggigare spel får man leta efter. Men jäkla roligt att lira co-op med polarna. Skitroligt gameplay men storyn är kass. Och att samla samtliga trophys var alldeles för enkelt så mu finns det liksom inget syfte att spela spelet mer.
Nu har jag börjat lira Horizon! Verkar svårt i jämförelse med tex Far Cry Primal.
Tips, kör uppdraget Ancient Armor så fort som möjligt. Man blir näst intill odödlig med den rustningen ;)
 

kalufsen

Panerai
Någon som spelar på dator och som är sugen på en trådlös gaming mus? närmare sagt Logitech G900 Chaos Spectrum. Helt ny och oanvänd. PM:a för intresse.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Någon som kör Overwatch på PC? Är det spelbart utan att ägna 10 timmar om dagen eller blir man totalslaktad?
 

Challe

Omega
Någon som kör Overwatch på PC? Är det spelbart utan att ägna 10 timmar om dagen eller blir man totalslaktad?
Overwatch är grymt!!!! en match tar ca 15-20min och du behöver inte lägga 10timmar om dagen... Roligast är när man spelar med någon man känner Och/eller spelar sin roll i laget/ väljer den gubben som laget saknar och inte bara den gubben man själv tycker är roligast att spela som :) Givet köp!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Overwatch är grymt!!!! en match tar ca 15-20min och du behöver inte lägga 10timmar om dagen... Roligast är när man spelar med någon man känner Och/eller spelar sin roll i laget/ väljer den gubben som laget saknar och inte bara den gubben man själv tycker är roligast att spela som :) Givet köp!
Har kört på PS4 men precis skaffat mig en gamingdator igen, känns så jävla onödigt att köpa ett spel två gånger så vill försäkra mig om att man faktiskt spelar det :p Har tyvärr ingen att spela med :/
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Någon som kör Overwatch på PC? Är det spelbart utan att ägna 10 timmar om dagen eller blir man totalslaktad?
Aa lätt. Jag var helt säker på att jag inte skulle gilla det, såg så jävla nördigt ut men det är fan kul. I princip bara spelat CS (på seriös nivå) och Quake annars på dator, för länge sedan. Men, OW är ett jävligt bra spel. Självklart, om man tänker på djupare taktisk nivå så blir det komplicerat, som allt annat.
 

Challe

Omega
Har kört på PS4 men precis skaffat mig en gamingdator igen, känns så jävla onödigt att köpa ett spel två gånger så vill försäkra mig om att man faktiskt spelar det :p Har tyvärr ingen att spela med :/
Du får gärna spela med mig men jag spelar så sällan så det kommer inte vara värt ett köp för att spela med mig :(
Så har du inte någon att spela med så ska du nog försöka få några kompisar att lira det med dig eller om du är väldigt social kan man ju prata med dem du spelar med :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Aa lätt. Jag var helt säker på att jag inte skulle gilla det, såg så jävla nördigt ut men det är fan kul. I princip bara spelat CS (på seriös nivå) och Quake annars på dator, för länge sedan. Men, OW är ett jävligt bra spel. Självklart, om man tänker på djupare taktisk nivå så blir det komplicerat, som allt annat.
Finns ju betan för Quake Champions nu :) Märker dock att man blivit fruktansvärt ringrostig.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är communityn bättre i Overwatch jämfört med t.ex. Heroes of the Storm förresten? Så sjukt dåligt chattklimat nuförtiden, känns som att hela spelcommunityn består av 13-åriga ungar utan liv och med grava tourettes-problem.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Är communityn bättre i Overwatch jämfört med t.ex. Heroes of the Storm förresten? Så sjukt dåligt chattklimat nuförtiden, känns som att hela spelcommunityn består av 13-åriga ungar utan liv och med grava tourettes-problem.
Är väl likadant med alla tävlingsinriktade spel med voice-com eller textchat? Typ LoL, Dota, OW, CSGO osvosv.
 
Antagligen, fattar inte varför det blivit så, förr i tiden var det ju gött att tjöta med folk i spel, nu är det tourettes deluxe.
Tror att mycket beror på yngre spelare som tittar mycket på Youtube profilers spelsändningar. Förekommer ju rätt grovt språk i vissa av de kanalerna och i den åldern är det ju lätt att apa efter. :)
 
Topp