• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gamingtråden

Ja har kört en hel del multiplayer. Då jag kommer från Modern Warfare Remastered MP så måste jag säga att det går oerhört dåligt. Visst, inte lärt mig banorna så bra men inte helt enkelt får jag säga.

Zombie co-op körde jag en gång. Lite kul men matchen tog alldeles för lång tid och det var ju sjukt hetsigt med alla galna zombier. 57 minuter för en match! Alldeles för länge. Dom höll ju på att återuppliva mig hela tiden. :)
Aa körde bara zombie co-op en gång i 15 min med polaren sen gick vi över till multiplayer :D

Inte spelat CoD sen MW utan efter det gick jag till BF3. Senaste BF WW1 gillade jag inte så nu ska jag som sagt köra på CoD WW2. Jag tycker främst att banorna är så jävla små. Upplever de tom mindre jämfört med MW...

Jag ledsnar ur. Jag och kompisen skulle spela dark souls 3, vi skulle plöja dlcn med våra gamla karaktärer.
Då visar det sig att ds3 saknar cloudsaves. Och alla sparfiler borta efter jag fixade win10. Hur kan man inte ha cloudsaves 2017?

Som snart blivande 40-åring törs man knappt prata om nörderiet med fps-shooters (pc), men har man hållit på sedan 12 års åldern är det inte lätt att lägga av
Som tur är det inga problem att ”fostra” sonen ännu men han har sjukt snabba reaktioner men eye-hand och strategin sitter inte där riktigt, men inom 3 år räknar jag dock med att få smaka

Tjena KS! PC gäller för min del när det spelas.

Kört en del PUBG eller Rocketleauge det senaste om någon polare är online.

Annars kan det bli något enstaka game Heroes of the storm eller Overwatch.

Är det någon som fortfarande spelar BF1 på ps4?
Har gett det ett nytt försök igen och många nya roliga banor och nya vapen lyfter upplevelsen! :D

Behöver köpa spelkonsoll till min 5åring.
Han spelar idag Super Mario och Legospel på sin IPad. Switch är lite väl dyrt tycker jag, tror en 2DS XL blir bra.

Så... Är det ett bra eller dåligt köp till en femåring?
Funderar även på det här med spel. 2DS går ju tydligen chips men det blir ju rätt dyrt, typ 1000kr för bara chip. Någon som testat?

Han spelar idag Super Mario och Legospel på sin IPad. Switch är lite väl dyrt tycker jag, tror en 2DS XL blir bra.

Funderar även på det här med spel. 2DS går ju tydligen chips men det blir ju rätt dyrt, typ 1000kr för bara chip. Någon som testat?
När jag lirade DS kunde man köpa SD-kortläsande ”spelchip” och ladda ett passande SD-kort med vilka spel man ville. Kan vara värt att undersöka? :)

Huruvida det är bra att köpa såna spel till en femåring låter jag vara osagt, men spelar han redan på iPad så är det väl inga problem.

När jag lirade DS kunde man köpa SD-kortläsande ”spelchip” och ladda ett passande SD-kort med vilka spel man ville. Kan vara värt att undersöka? :)

Huruvida det är bra att köpa såna spel till en femåring låter jag vara osagt, men spelar han redan på iPad så är det väl inga problem.
OK, får nog bli så.

Jag ledsnar ur. Jag och kompisen skulle spela dark souls 3, vi skulle plöja dlcn med våra gamla karaktärer.
Då visar det sig att ds3 saknar cloudsaves. Och alla sparfiler borta efter jag fixade win10. Hur kan man inte ha cloudsaves 2017?
för att det är ett oldschool mothefucking game! och du bör veta att det är lika svårt att spela som i att hitta sina sparfiler igen! ha ha! inget steam har sparat alltså, surt! :(
men vem har dött av att lira igenom DS3 någon gång extra, gör en ny Dexchar bara !

Så som jag tycker utvecklingen ser ut så verkar det ju luta åt att all support kring DS oavsett, 2ds,3ds osv kommer att avslutas inom en relativ snar framtid.

Visst Switch är dyrare, men det är också två konsoler i ett , handhållet och stationär. Han är värd en switch, många bra spel kommer komma detta år och nästkommande, livslängden är också markant mycket längre på den konsolen.

Tillbaka
Topp