• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamingtråden

M021

Rolex
2-Faktor
Fredag :D
IMG_20190906_220029.jpg
 

Kessler

Rolex
Jag har köpt och laddat ner det men aldrig börjat spela. Kanske får ge det en chans då :)
Köpte det och Celeste då jag var sugen på 2D. Celeste är också mycket bra. Men typ helt i trans i Hollow Knight. Tråkigt nog verkar det inte finnas nåt stort diskussionsforum om det på svenska. Är sånt man vill diskutera om. Spela ett par timmar så lär du inse magin. Helt sjukt att det är ett indiespel av några snubbar på en surfbräda i ett korallrev (ren gissning) i Australien. Bland det bästa jag kört. Följer guider men lyckas ändå hamna i nåt ställe man inte ens visste fanns eller hade nån tanke på att utforska. Kört 35t nu.
 

gab

KS Explorers Club
Köpte det och Celeste då jag var sugen på 2D. Celeste är också mycket bra. Men typ helt i trans i Hollow Knight. Tråkigt nog verkar det inte finnas nåt stort diskussionsforum om det på svenska. Är sånt man vill diskutera om. Spela ett par timmar så lär du inse magin. Helt sjukt att det är ett indiespel av några snubbar på en surfbräda i ett korallrev (ren gissning) i Australien. Bland det bästa jag kört. Följer guider men lyckas ändå hamna i nåt ställe man inte ens visste fanns eller hade nån tanke på att utforska. Kört 35t nu.
Får nog bli en spelkväll imorgon :D Har saknat ett spel som man längtar till att få komma hem o spela. Det senaste jag fastnade i var hela Dark Souls serien vilket hollow knight ser ut att ha fått lite inspiration ifrån
 

Kessler

Rolex
Får nog bli en spelkväll imorgon :D Har saknat ett spel som man längtar till att få komma hem o spela. Det senaste jag fastnade i var hela Dark Souls serien vilket hollow knight ser ut att ha fått lite inspiration ifrån
Gillade inte svåra knepiga spel förut. Men kul att du nämner just Souls serien. Fick Bloodborne gratis på PS plus och började köra lite, och lite till. Klarade det till slut och nog lagt ner 100t på det. Hollow Knight ger mig liknande känsla. Påminner en hel del fast det är sin egna sak.
 
  • Like
Reactions: gab

meo_swe

Audemars
Svårt hypad på den. Ettan är högst upp på min lista över bästa spel någonsin alla kategorier
Asså. Jag har skrattat. Jag har gråtit. Jag har skrikit och kastat saker. Och fått skäll av min sambo när jag väckt henne 0630 en lördag för jag smygspelade i vardagsrummet.
Hypen är så total att jag tagit semester den 21/2
 

Hubbatix

Cartier
Asså. Jag har skrattat. Jag har gråtit. Jag har skrikit och kastat saker. Och fått skäll av min sambo när jag väckt henne 0630 en lördag för jag smygspelade i vardagsrummet.
Hypen är så total att jag tagit semester den 21/2

That's dedication! :D
Jag kör en no-gun-run på grounded (inga skjutvapen förutom båge) men har fastnat i vinterkapitlet. Det är aningens... utmanande, kan jag säga. :arghh:
 

Number 6

Omega
Men jisses så trevliga nyheter när man glider in i gamingtråden för första gången. Det där har man ju väntat på ett tag... Ettan är det enda spelet som jag spelat om, dessutom direkt efter det var avklarat. Fan, får nog lira om det igen i väntan på februari.
 

Hubbatix

Cartier
jag har för mig att du skrivit det innan!
Jag snackade med frugan om detta (det är hon som fått mig att börja spela ps3/4) och hon tyckte du borde streama när du spelar :)

Ja, jag har kört denna playthrough till och från i ett par år nu. Vinterdelen är ju rätt nära slutet så känns surt om jag skulle tvingas ge upp, men det känns fan omöjligt... Streama vetefan om det blir av, men hälsa och tacka för visat intresse. :D
Enda klippet jag har sparat är detta från skolan. Ser rätt följsamt ut, men ha i åtanke att det är försök nummer en miljon ungefär...
 

Hubbatix

Cartier
Men jisses så trevliga nyheter när man glider in i gamingtråden för första gången. Det där har man ju väntat på ett tag... Ettan är det enda spelet som jag spelat om, dessutom direkt efter det var avklarat. Fan, får nog lira om det igen i väntan på februari.
Ettan är så fantastiskt på så många sätt. Kör en omgång på grounded mode vetja!
 

HerrR

Omega
Många bra spel inom snar framtid. The Outer Worlds, TLOU 2 och Cyberpunk 2077 verkar ju alla minst sagt lovande.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Dags att ta sig tid och försöka väcka gamingintresset till liv igen, slog till på en XBOX One S med Gears 1-5 och med FIFA 20 på köpet. Spelade mycket Gears på 360 back in the days som student när man hade mycket fritid. Skall bli kul att testa 4K någon gång :)
31CED0DF-A819-47F2-ABCC-6D27160BC6D4.jpeg

59A5DB41-8784-4C46-B322-F0F886C47286.jpeg
 

gab

KS Explorers Club
Gillade inte svåra knepiga spel förut. Men kul att du nämner just Souls serien. Fick Bloodborne gratis på PS plus och började köra lite, och lite till. Klarade det till slut och nog lagt ner 100t på det. Hollow Knight ger mig liknande känsla. Påminner en hel del fast det är sin egna sak.
Klarade precis Mantis Lords trots att det var lite frustrerande första försöken. Kan lugnt säga att jag har fastnat för spelet :D
 

Kessler

Rolex
Klarade precis Mantis Lords trots att det var lite frustrerande första försöken. Kan lugnt säga att jag har fastnat för spelet :D
Ja det är grymt kul. Jag räddade precis alla grubs. "klarade" (fick se en end scene) det förra veckan. Har tyvärr inte mycket kvar att göra nu förutom sånt som är skitsvårt. Hoppas uppföljaren (Silksong) kommer till PS4 till slut. Kommer släppas på PC och Switch först, när det nu kommer.

Iofs. tänkt köpa en Switch länge nu. Men avvaktar tills BotW 2 kommer ut. Då ska jag spela det plus första. Inte så jätteintresserad av mer än det. Links Awakening har jag klarat originalet och tycker det är sådär. Metroid Prime 4 får gärna komma med.

Ang. The last of us 2 är jag inte ett dugg hypead. Första är ett av mina favoritspel någonsin och tycker slutet är det bästa i ett spel, kanske tom. film inräknat någonsin. "Det kommer inte förstöra originalet" säger de om klassiker varje gång men så förstörs de varje gång (förutom Blade Runner 2049) senast med Breaking Bad. TLOU2 lär få 10or överallt men för mig personligen slutade resan när Joel lovade Ellie det han lovade.

@Hubbatix jag hade lätt kollat på en stream på det :)
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Nån som har koll på om man kan "skicka med" digitala spel på en Xbox One X som man vill sälja, och hur man isåfall gör? Ser gärna att köparen slipper köpa de spel som finns digitalt på enheten eftersom dom redan är där och är betalda för en gång :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Nån som har koll på om man kan "skicka med" digitala spel på en Xbox One X som man vill sälja, och hur man isåfall gör? Ser gärna att köparen slipper köpa de spel som finns digitalt på enheten eftersom dom redan är där och är betalda för en gång :)

Det är knutet till ditt Microsoft konto så det kan vara lite klurigt att ”skicka med”.
 
Topp