"Enligt expertisen kan vi räkna med att en vanlig oled-skärm kan användas i drygt 20 000 timmar, vilket motsvarar fem timmar per dag under elva års tid"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Enligt expertisen kan vi räkna med att en vanlig oled-skärm kan användas i drygt 20 000 timmar, vilket motsvarar fem timmar per dag under elva års tid"
Förståsigpåarna verkar oense men 4-5 år låter lite kort. Särskilt om man köpt en dyr tv...
Ai svara såhärFörståsigpåarna verkar oense men 4-5 år låter lite kort. Särskilt om man köpt en dyr tv...
Har ju råkat ut för en Tactix med en dålig Amoled skärm så 4-5 år känns inte helt off. Men vi får se.Förståsigpåarna verkar oense men 4-5 år låter lite kort. Särskilt om man köpt en dyr tv...
Hade varit intressant om det hade gått att se tiden skärmen varit på per dygn.Har ju råkade ut för en Tactix med en dålig Amoled skärm så 4-5 år känns inte helt off. Men vi får se.
Haha, jag hör det! Men det vänder snart
Den var ju helt ny från Garmin.Hade varit intressant om det hade gått att se tiden skärmen varit på per dygn.
Fabrikations miss troligen sånt händerDen var ju helt ny från Garmin.
Gällande Marq så vore det bra om Garmin garanterar utbyte av batteri/skärm upp till 10 år.
Kontakta Garmins support på telefon till att börja med.God morgon
![]()
Jag upplever att HR-sensorn på fenix 8:an inte är lika exakt som på epix2 och tactix7. F8 och E2 har ju samma typ av sensor medan T7 har den äldre sensorn.
Tyckte redan dag 1 med F8 att den inte riktigt visade rätt, och nu efter någon vecka så kan jag konstatera att det just verkar vara så. Den visar typ 15-20 slag för mycket på morgonen t ex, men det verkar gå att "kalibrera" den genom att gå in i pulsläget och sen tillbaka till urtavlan igen. Då ser det oftast bättre ut. Kanske en slump, vet inte.
På gymmet känns den inte heller pålitlig. Marklyft ett set så visar den över 100, nästa set drygt 50 ett tag, för att sen öka till mer rimligt. Nästa set kan det se vettigt ut hela tiden.
Jag tror det är fel på den här individen.
Har någon av er mörkt något liknande?
Kan det vara så att den sitter annorlunda än de andra? 47 vs 51.God morgon
![]()
Jag upplever att HR-sensorn på fenix 8:an inte är lika exakt som på epix2 och tactix7. F8 och E2 har ju samma typ av sensor medan T7 har den äldre sensorn.
Tyckte redan dag 1 med F8 att den inte riktigt visade rätt, och nu efter någon vecka så kan jag konstatera att det just verkar vara så. Den visar typ 15-20 slag för mycket på morgonen t ex, men det verkar gå att "kalibrera" den genom att gå in i pulsläget och sen tillbaka till urtavlan igen. Då ser det oftast bättre ut. Kanske en slump, vet inte.
På gymmet känns den inte heller pålitlig. Marklyft ett set så visar den över 100, nästa set drygt 50 ett tag, för att sen öka till mer rimligt. Nästa set kan det se vettigt ut hela tiden.
Jag tror det är fel på den här individen.
Har någon av er mörkt något liknande?
Ja, jag var först också inne på det. De är ju olika stora, så jag tänkte likadant. Men den sitter inte alls dåligt, och nu har den dessutom Hemsutband, så den sitter ju som gjuten. Så jag jag tror inte det ändå.Kan det vara så att den sitter annorlunda än de andra? 47 vs 51.
Tycker att min Fenix 8 är mer exakt än min Instinct vid träning och hänger med bättre vid snabba pulsförändringar. Annars är de rätt lika.
Tänker samma som dig. De är lite som mobiltelefoner och blir E-waste efter några år. Vem vill köpa en iphone med skal i damaskus stål för 35k?Diskussionen om värdeminskning är intressant, man är ju inte riktigt vad vid det från andra klockmärken. Visst, en G-Shock tappade upp till 50% ibland men sällan mer.
Jag väljer att se på smarta klockor som mobiltelefoner. Man köper en modell, använder den i ett par år och sedan är den i princip inte värd nånting alls.
Tänker samma som dig. De är lite som mobiltelefoner och blir E-waste efter några år. Vem vill köpa en iphone med skal i damaskus stål för 35k?
Diskussionen om värdeminskning är intressant, man är ju inte riktigt vad vid det från andra klockmärken. Visst, en G-Shock tappade upp till 50% ibland men sällan mer.
Jag väljer att se på smarta klockor som mobiltelefoner. Man köper en modell, använder den i ett par år och sedan är den i princip inte värd nånting alls.
Precis så telefoner bra jämförelse så har jag också tänkt.Tänker samma som dig. De är lite som mobiltelefoner och blir E-waste efter några år. Vem vill köpa en iphone med skal i damaskus stål för 35k?
Är det Glance tavlan
Tror de är "Big easy" dom är rätt likaÄr det Glance tavlan
Den där klockan sitter ju perfekt med size med. Du går neråt i storlek med klockbroderInstämmer i att M-bandet är lite för långt, ett mittemellan S och M hade varit perfekt. Men hellre detta lite längre än det som är på vippen för kort.
Fantastiskt bekvämt! Kan vara den bästa bandkombinationen jag någonsin provat. Så mjukt och behagligt.
![]()
![]()
Körde S och det är jag glad för.Instämmer i att M-bandet är lite för långt, ett mittemellan S och M hade varit perfekt. Men hellre detta lite längre än det som är på vippen för kort.
Fantastiskt bekvämt! Kan vara den bästa bandkombinationen jag någonsin provat. Så mjukt och behagligt.
![]()
![]()
Ja, jag insåg det just efter att ha provat en stund. Det blir S istället. Men mellantinget som du efterlyste hade suttit perfekt.Körde S och det är jag glad för.
![]()
Vad många du köperShoppat
Nu kommer äldsta grabben bli glad Charlie va för stor för han
![]()
Ja morsan, frugan, bägge barnen bara farsan kvarVad många du köper![]()