• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

20250513_152556.jpg

Skönt att kickstarta dagen med att blåsa ur kroppen😁

Nylonbandet är från Yooside beställt via Amazon. Funkar riktigt bra - bra kardborre, bra elastisk och torkar snabbt. Kan varmt rekommendera!
Har 2 st såna från Yooside och original Garmin, märker ingen skillnad på dom förutom att det står Garmin på Originalet. Känns som att det är samma kvalité till halva priset

Du ser ut att ha bråttom 😁
Är du inte lite seg på jobbet sen?
Styrketränade före jobbet förr när jag jobbade kväll. Gäspade och eftersvettades en hel del på jobbet minns jag.
Va, tror du?
Jo, workshop i dagarna två just avklarade. Efter lunch är dödens timme. Men jag har lärt mig att stå upp när det börjar kännas segt.
Men mest tror jag det beror på att jag ligger på runt 6 timmars sömn per natt. Det är boven. Men om man inte går upp tidigt så hinner man inte med att fysa innan jobbet om man ska vara i anständig tid på jobbet. Så då får man antingen sova tidigt, eller minska sömnen något. Det brukar bli de senare. Men det straffar sig.
...eller som en kollega jag reste med sa; du har ju en dold superpower, du somnar samtidigt som du sätter dig ned 😂

Tänkte komma igång med konditionsträningen sådär smått för hjärtats skull, nu då man börjar närma sig 40. Då är ju förstås första steget att skaffa en klocka till ändamålet😄

Skulle dock gärna ta emot tips på vilken jag ska slå till på. Garmin verkar ha väldigt bra klockor men upplever att de kunde ha en tydligare uppdelning i sitt sortiment.

Jag hade tänkt börja med löpning 2-3 gånger/vecka med mål att träna upp VO2 max. Sen styrketränar jag redan 3 gånger/vecka och simmar 1-2 gånger. Så den får gärna vara vattentålig.

Den ska även ha bra hälsomätningar som sömn, kalorier och syresättning. Garmin pay verkar också bra. Musik är ett måste. Jag använder iPhone om det är en faktor som kan påverka.

Sen är jag osäker hur mycket jag kommer bry mig om batteritid och skärm typ och storlek. Tips?

Den kommer mest användas till just träning och till sömn eftersom man förstås föredrar att ha en ”riktig” klocka 😉

Budget tänkte jag mig 4000 sek. Just nu lutar det åt en Forerunner 265 eller en begagnad Fenix 7.

Tänkte komma igång med konditionsträningen sådär smått för hjärtats skull, nu då man börjar närma sig 40. Då är ju förstås första steget att skaffa en klocka till ändamålet😄

Skulle dock gärna ta emot tips på vilken jag ska slå till på. Garmin verkar ha väldigt bra klockor men upplever att de kunde ha en tydligare uppdelning i sitt sortiment.

Jag hade tänkt börja med löpning 2-3 gånger/vecka med mål att träna upp VO2 max. Sen styrketränar jag redan 3 gånger/vecka och simmar 1-2 gånger. Så den får gärna vara vattentålig.

Den ska även ha bra hälsomätningar som sömn, kalorier och syresättning. Garmin pay verkar också bra. Musik är ett måste. Jag använder iPhone om det är en faktor som kan påverka.

Sen är jag osäker hur mycket jag kommer bry mig om batteritid och skärm typ och storlek. Tips?

Den kommer mest användas till just träning och till sömn eftersom man förstås föredrar att ha en ”riktig” klocka 😉

Budget tänkte jag mig 4000 sek. Just nu lutar det åt en Forerunner 265 eller en begagnad Fenix 7.
Ska du ”bara” springa, simma och träna generellt med klockan så räcker det med en forerunner. Fenix har fler funktioner, men det beror på om man använder dessa eller inte.

Sedan är kvalite(-känslan) betydligt högre på Fenix 7 / Epix.

iPhone är lika bra/dålig på alla klockor! Det spelar ingen roll alls.

Syresättning, är det något du kommer använda på,riktigt?

Jag skulle säga något i stil med att ju nyare OCH bättre klocka, desto fler hälsstatistik kommer du få, även träningsstatistik.

Svårt att ge tips seriöst på nätet. Men köp en billig 165 eller något, och kör med den ett tag. Kanske 6-12 mån. Sedan ”vet” du vad du vill ha. Och då uppgraderar du till en Fenix 8 😆

Tillbaka
Topp