Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svar. Jo jag lutar något mer åt Fenix då den verkar tåligare och ser mer ut som en "riktig" klocka, medan forerunners tyvärr verkar påminna ganska mycket om alla generiska, plastiga smartwatches man ser på kontoret varje dag. Har sömnapne så det är främst för att hålla koll på den jag skulle använda syremätning till. Eftersom att det inte ens skiljer en tusenlapp mellan 165 med musik och 265 just nu kan man lika bra ta 265 tycker jag... eller kanske lika bra att köra på Fenix 8 direkt o spara pengarSka du ”bara” springa, simma och träna generellt med klockan så räcker det med en forerunner. Fenix har fler funktioner, men det beror på om man använder dessa eller inte.
Sedan är kvalite(-känslan) betydligt högre på Fenix 7 / Epix.
iPhone är lika bra/dålig på alla klockor! Det spelar ingen roll alls.
Syresättning, är det något du kommer använda på,riktigt?
Jag skulle säga något i stil med att ju nyare OCH bättre klocka, desto fler hälsstatistik kommer du få, även träningsstatistik.
Svårt att ge tips seriöst på nätet. Men köp en billig 165 eller något, och kör med den ett tag. Kanske 6-12 mån. Sedan ”vet” du vad du vill ha. Och då uppgraderar du till en Fenix 8![]()
Om man skulle försöka väga in pengar och prisvärdhet så är ju Fenix E, Enduro, 7 och även Epix väldigt bra klockor. De har typ allt, men inte nyaste uppdateringen på utseendet i användarinterfacet.Tack för svar. Jo jag lutar något mer åt Fenix då den verkar tåligare och ser mer ut som en "riktig" klocka, medan forerunners tyvärr verkar påminna ganska mycket om alla generiska, plastiga smartwatches man ser på kontoret varje dag. Har sömnapne så det är främst för att hålla koll på den jag skulle använda syremätning till. Eftersom att det inte ens skiljer en tusenlapp mellan 165 med musik och 265 just nu kan man lika bra ta 265 tycker jag... eller kanske lika bra att köra på Fenix 8 direkt o spara pengar![]()
Kommer att passa bra på din Tactix 7 proNu har man bärt den här länken ett tag måste säga att jag är väldigt positivt överraskad. Ingen hud irritation överhuvudtaget
Man kanske skulle köpa sig en titanlänk längre fram.
För mig som jobbar ju väldigt smutsiga miljöer och fysiskt så är det verkligen outstanding med länk
![]()
![]()
Grattis, den ser riktigt cool ut
Grattis!Så himla nöjd
På italienskt läder en riktig fin klocka.
På detta bandet rejäl toolwatch
![]()
TackarGrattis!
Är det den som fanns på KS?
Helt otrolig batteritidOm man skulle försöka väga in pengar och prisvärdhet så är ju Fenix E, Enduro, 7 och även Epix väldigt bra klockor. De har typ allt, men inte nyaste uppdateringen på utseendet i användarinterfacet.
Gissar att det är ungefär halva priset om du hoppar Fenix 8.
Själv bytte jag från Fenix 6 s PRO Solar till en Fenix 8 51 (och frun bytte till en 47). Då gick vi från MIP till Amoled, samt större storlek.
Skillnaden på en 51mm och 47mm Fenix 8 är bara tre saker. Storleken på boetten, bredden på bandet/länken och batteriet. Det är cirka dubbel batteritid på min 51mm, typ en månad mot hennes 2 veckor, i samma konfiguration med skär,en på vid rörelse eller tryck. Batteritiden sjunker till ca hälften om man har Always On Display, till två veckor på min stora, och en vecka på hennes ”lilla”.
Det kommer ut en Fenix 8 med inbyggd datauppkoppling, men exakt när vet jag inte.
Fräckt! Grattis!!Så himla nöjd
På italienskt läder en riktig fin klocka.
På detta bandet rejäl toolwatch
![]()