Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
VälkommenEfter att provat Suunto och Polar GPS-klockor, så är jag tillbaka i Garminträsket.
Mycket nöjd med Garmin Enduro, och nylonbandet är det bästa jag provat.
Batteritiden är så bra att det blir en icke-fråga.
Har Du blivit batteritorsk nån gång då och i så fall efter ca hur länge?Kul tråd!
Kör en 245 Music, får ändå säga att till träningen funkar den perfekt om man inte måste ha alla funktioner. Trevligt med musik under löpturen.
Ska bli spännande med nya Fenix när den kommer också!
Musik och gps?många timmar, svårt att svara exakt men tränar flera gånger i veckan med musik på och laddar den kanske 2-3 gånger i veckan så absolut inget jag stört mig på
Aldrig tagit slut för min del. Den är specad till 6h med GPS och musik på samtidigt så det räcker väl för mig. Brukar dock max springa 1h per pass.Har Du blivit batteritorsk nån gång då och i så fall efter ca hur länge?
Är sjukt sugen på 245 music men det värsta ilandsproblem jag vet är när musiken dör och det är en halvmil hem i regn...
Det är snyggt med analoga men man (jag) är lite torsk på mycket mer data ...som säkert drar mer batteri.Testar lite analoga tavlor och fastnade för denna
VälkommenKul trådstart!
Jag kör en Fenix 6 pro. Använder den inte så mycket, så jag tar gärna tips på "bra-att-ha" funktioner.
Har iallafall två urtavlor jag laddat ner.
En super high stealth mission deep dive counter terrorist deluxe och en casual
Välkommen
Va heter din "super high stealth mission deep dive counter terrorist deluxe"-urtavla? Såg rätt bra ut
Hej och välkommen!
Jag kör Fenix 6 pro, som även funkar bra i vardagen när jag varvar den, och visar notiser från telefonen på ett bra sätt. Den är ju fylld med funktioner och finesser, men ett par saker misslyckas den tyvärr med:
- jag behöver ladda den åtminstone en gång i veckan (snittar 7-8 h i träningsläge/vecka)
- den visar i princip alltid fel puls, framför allt om jag tränar på gymmet (med vikter vs att cykla eller löpning)
Men det här cleana temat visar det mesta som är av vikt i vardagen.
den vänstra mätaren är stegräknaren (sätts automatiskt på något vis) och den högra uppskattar antalet förbrända kalorier (4 000 har jag satt, och misslyckas att nå det målet 99 dagar av 100).
Är det någon som kör samma tema, som har koll på väderapp-inställningarna? Min visar ibland fel, och när jag går in på det lite mer detaljerade (när man trycker ”ner”) så visar det oftast ingenting alls med felmeddelande ”väntar på data från Garmin Connect” eller något i den stilen
Tack!Hej och välkommen!
Här är ett tips:
Och här ett annat:
Jag kör Fenix 6 pro, som även funkar bra i vardagen när jag varvar den, och visar notiser från telefonen på ett bra sätt. Den är ju fylld med funktioner och finesser, men ett par saker misslyckas den tyvärr med:
- jag behöver ladda den åtminstone en gång i veckan (snittar 7-8 h i träningsläge/vecka)
- den visar i princip alltid fel puls, framför allt om jag tränar på gymmet (med vikter vs att cykla eller löpning)
Men det här cleana temat visar det mesta som är av vikt i vardagen.
den vänstra mätaren är stegräknaren (sätts automatiskt på något vis) och den högra uppskattar antalet förbrända kalorier (4 000 har jag satt, och misslyckas att nå det målet 99 dagar av 100).
Är det någon som kör samma tema, som har koll på väderapp-inställningarna? Min visar ibland fel, och när jag går in på det lite mer detaljerade (när man trycker ”ner”) så visar det oftast ingenting alls med felmeddelande ”väntar på data från Garmin Connect” eller något i den stilen
Och den kom inte i början av året som alla trodde.Gillade inte min Fenix förrän jag bytte ut OEM strapet.
Spänd på nya 7an.
Nej håller med. Jag brukar köra pulsband på gymmet för att få bäst koll på puls. Till vardags duger handledspuls tycker jag. Men bra som reserv ifall man glömt bandet.Ja det är något märkligt med Garmin och deras pulsmätning. I mitt fall fallerar den helt att ta korrekt puls när jag gymmar. Vid promenader, vila och liknande funkar det bra... Tror Garmins algoritmer och sensorer blir konfunderade över en kraftigt höjd puls när kroppsrörelsen är såpass ringa som under styrketräning och visar därför fel siffror. Så ska det ju inte vara.
Är det du som är real life-Hulken?Jag kör ffa kombination styrka/kondis och tycker att Garmin Instinct fungerar mycket bra, men den förutsätter pulsband. Maxade burpees under 1 minut utan pulsband och hade 78 bpm efteråt. Gnuggade och tryckte klockan mot handleden för bättre kontakt och fick 74 bpm .
Fast ibland får den tuppjuck som hastigast, trots pulsband .