• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Ha! I wish! Visualisera Clark Kent i övre medelåldern. Blek, bitter med en jävla ångest över den där pagefrisyren med extrahög lugg som inte blev den framgång han trott och hoppats på (aldrig mer läsa Mitt Livs Novell från 1974). Träningsbyxa från Sportjohan (80 % kryptonit, 30 % banlon), därtill inte avmaskad på ett par år. Där, där har du en rättvis bild av mig och mina prestationer i träningslokalen.

Sportjohan!! 🏆🏆🏆
Herregud vad dagens varumärken är dåliga på att heta saker nu för ti’n.

Off topic-lampan riskerar att flimra till nu, ber om ursäkt för det!

20220111_145756.jpg

Hey i tråden🤓
Blivit med min första Garmin och ”modern” klocka ever. Köpte en Garmin Enduro flång ny i kartong grymt fin grymt många funktioner grymmast batteritid..bra att ha tänkte jag då jag vandrar med Bordercollie ett par mil om dagen och mer på fritiden i naturreservat etc.
Jo men visst den visar inte karta vid navigering😱🤢☺️ Den visar med pilhänvisning istället, visst man kan importera kortfilmer med turer etc men ingen kartvy. Fort och fel kanske men har bestämt mig för att pröva den ändå fram kommer man ju😅

Om någon har en fräsch motsvarande som visar kartbild tages tips tacksamt emot. Eventuellt lägger jag ute en sälj/bytes på KS.
Ska tilläggas att jag är inte ensam finns forumtrådat jag hittat där folk sett reklamen MED kartbild sen köpt klockan och surt fått erfara att det inte var helt korrekt…
CB86B83D-4D6E-4AD0-9263-3DB9F2C96437.jpeg
A9396356-BCC7-4DC9-9768-41E062E7D638.jpeg

Hey i tråden🤓
Blivit med min första Garmin och ”modern” klocka ever. Köpte en Garmin Enduro flång ny i kartong grymt fin grymt många funktioner grymmast batteritid..bra att ha tänkte jag då jag vandrar med Bordercollie ett par mil om dagen och mer på fritiden i naturreservat etc.
Jo men visst den visar inte karta vid navigering😱🤢☺️ Den visar med pilhänvisning istället, visst man kan importera kortfilmer med turer etc men ingen kartvy. Fort och fel kanske men har bestämt mig för att pröva den ändå fram kommer man ju😅

Om någon har en fräsch motsvarande som visar kartbild tages tips tacksamt emot. Eventuellt lägger jag ute en sälj/bytes på KS.
Ska tilläggas att jag är inte ensam finns forumtrådat jag hittat där folk sett reklamen MED kartbild sen köpt klockan och surt fått erfara att det inte var helt korrekt…
CB86B83D-4D6E-4AD0-9263-3DB9F2C96437.jpeg
A9396356-BCC7-4DC9-9768-41E062E7D638.jpeg
Hej! 🙂

Jag kan inte Enduro men har den inte IQ som Fenix så det bara är att tanka ner valfri kartapp?

Någon som vet om det finns en tavla som visar väderstrecken(N,S,Ö,V)?

Har laddat ner en widget med väderstrecken men det går ej att låsa utan hoppar snällt tillbaka efter någon minut. Går det att låsa tavlan när man använder widgets?
CD2D9FFF-A4A8-47D3-B2DD-311260CD14D4.jpeg

Sitter idag på en Garmin Fenix 5 Sapphire och är löjligt sugen på att byta upp mig till en Enduro. Dock med släppet av nya Fenix 7 så blir det en svårare beslut. Kommer självfallet nörda ner mig i alla videos innan jag ens är i närheten av att ta ett beslut.

Men finns det någon här som sitter i samma sits? Dvs har en Fenix 5 som de är sugna på att uppgradera?

För info håller jag mest på med löpning (mest trail, men även asfalt och löpband under vintern), cykling, simning och styrketräning. Men till det sistnämnda använder jag främst min Instinct då den tål lite mer stryk. 🙂

761ACBD2-1AC5-48A9-84F4-6232AEE64277.jpeg

Som alltid vill man ha allt. Dvs en Epix med LTE-stödet från Venu2+ och helst i fullsize motsv 7X. 🤔
Till dess nöter jag nog vidare på min 6X. Inte skäl nog att uppdatera, även om AMOLED lockar.

Jaha då kom Fenix 7 tillslut. Precis köpt en Fenix 6 tit med tit armband. Sjukt snygg tycker jag. Blev fundersam på om jag ska lämna tillbaka min (fortfarande öppetköp) och satsa på 7an men är ca 2500kr mer. Köpte min 6a på blackfriday för 8k. Nu såg jag att klockor höjt priset till 9200 ca från tidigare ordinarie 8400kr. Märkligt. Men jag tycker sexan är snyggare i det ljusa titan. Men diggar ändå touchscreen på den nya och är fräsch på läder.

Tycker silikonbanden är snyggare med det räfflade än dom nya som påminner mer om Fenix 3 banden.

Gillar att ”stålet” går ut ända till bandhornen på 7an.

tycker det lite ”fulare” med solar bandet i urtavlan.

små detaljer men där har ni mina fem öre.

Epix en ny bekantskap. Sämre koll på utbudet nu förtiden. Nice skärm men nja.
Vad tänker ni om släppet?

Bilagor

• 323A1C50-58A2-46BC-9525-B4055DDCDF19.jpeg
    323A1C50-58A2-46BC-9525-B4055DDCDF19.jpeg
    367.5 KB · Visningar: 12
Jaha då kom Fenix 7 tillslut. Precis köpt en Fenix 6 tit med tit armband. Sjukt snygg tycker jag. Blev fundersam på om jag ska lämna tillbaka min (fortfarande öppetköp) och satsa på 7an men är ca 2500kr mer. Köpte min 6a på blackfriday för 8k. Nu såg jag att klockor höjt priset till 9200 ca från tidigare ordinarie 8400kr. Märkligt. Men jag tycker sexan är snyggare i det ljusa titan. Men diggar ändå touchscreen på den nya och är fräsch på läder.

Tycker silikonbanden är snyggare med det räfflade än dom nya som påminner mer om Fenix 3 banden.

Gillar att ”stålet” går ut ända till bandhornen på 7an.

tycker det lite ”fulare” med solar bandet i urtavlan.

små detaljer men där har ni mina fem öre.

Epix en ny bekantskap. Sämre koll på utbudet nu förtiden. Nice skärm men nja.
Vad tänker ni om släppet?
Jag har inte hunnit djupdyka i sjuan men ficklampa och touch vekar vara nyheterna.
Gav 5690kr för min Fenix 6x sapphire för exakt en månad sedan och finner ingen anledning att uppdatera på länge 😎

Jag har inte hunnit djupdyka i sjuan men ficklampa och touch vekar vara nyheterna.
Gav 5690kr för min Fenix 6x sapphire för exakt en månad sedan och finner ingen anledning att uppdatera på länge 😎
Ja ficklampan var på X modellen. Bättre GPS om man är extra nördig på det. Men håller nog med dig. Bra pris för din där. Jag var lite svag för den med tit länk 2k extra för det 😅🙈
Men ja touch är nice.

Ja ficklampan var på X modellen. Bättre GPS om man är extra nördig på det. Men håller nog med dig. Bra pris för din där. Jag var lite svag för den med tit länk 2k extra för det 😅🙈
Men ja touch är nice.
Jag hade touch tidigare på en klocka och varje gång man skulle duscha var det tvunget att låsa skärmen med några tryck 😬
Faktiskt skönt med bara knappar även fast det känns lite gammaldags.

Och ang den där tuffa ficklampan på 7X skulle jag få batteriångest och aldrig våga använda den...

Jag hade touch tidigare på en klocka och varje gång man skulle duscha var det tvunget att låsa skärmen med några tryck 😬
Faktiskt skönt med bara knappar även fast det känns lite gammaldags.

Och ang den där tuffa ficklampan på 7X skulle jag få batteriångest och aldrig våga använda den...
Ja touchen kunde man stänga av om man ville vilket jag tyckte va bra. Och ev bara ha på aktiviteter osv. Men går bra utan. Har tyckt det varit en styrka med dessa och mannan sköta den utan att titta när man är igång osv. Men gött att man kan köra båda. Bra lösning.

Haha jag vet inte vad den drar men batteritiden var betydligt bättre överlag på sjuan.

7an känns inte som en jätteuppgradering jämfört med 6an. Lite bättre batteri, ficklampa och bättre GPS men för mig personligen gör dessa ändringar inte speciellt mycket.
Sedan nästan 5k i prisskillnad...

Epix'en tycker jag däremot verkar cool. Skulle vara kul o se den nya displayen live.

Senast ändrad:
7an känns inte som en jätteuppgradering jämfört med 6an. Lite bättre batteri, ficklampa och bättre GPS men för mig personligen gör dessa ändringar inte speciellt mycket.
Sedan nästan 5k i prisskillnad...

Epix'en tycker jag däremot verkar cool. Skulle vara kul o se den nya displayen live.
Ja jag håller med. 5k skillnad är det inte. Epix verkar nice. Men också lite samma där. Tycker skärmen på 6an är tillräckligt bra. Men alltid kul. Skulle gärna se en också. Eller inte 😅🙈

Mellan vanliga 7 solar och 6 (pro) solar skiljer det 2332kr och det är ju inte så farligt.
Mellan 7X safir (och solar) jämfört med 6X safir skiljer det 5029kr och då börjar det bli lite skillnad 😬

Tillbaka
Topp