• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Haft denna 235 i snart 3 år. Tränar på högnivå men kan inte motivera ett byte då den gör precis allt den ska.
94AF4A61-44EA-498A-AE50-2E7F4D0B5DD7.jpeg
Sunt tänk av dig 😀 önskar jag hade det. Men inspireras av dig säger att ja min Fenix 6 gör det jag vill den ska göra. Lite bättre GPS är ju kul men fungerar ju väl ändå.

Kan bli aktuellt med ett byte i närtid ändå då jag är extremt sugen på att kunna spela Spotify direkt från klockan. Dvs slippa släpa med mobilen på varenda löppass.

Kan bli aktuellt med ett byte i närtid ändå då jag är extremt sugen på att kunna spela Spotify direkt från klockan. Dvs slippa släpa med mobilen på varenda löppass.
Ägt en Fenix 6 sen den släpptes och använt musikfunktionaliteten en handfull gånger. Svurit varenda gång, allt kring musik på Garmin's enheter är källor för frustration.

Kör på en Fenix 6s Sapphire (42mm)...
Sitter runt handleden 24h..
Loggar alla träningspass, gör alla köp med pay funktionen, koll på allt via aviseringar som kommer in, svarar i telefon, tar tid för tebryggning, alla smarta små funktioner..osv...osv.
Det har blivit lite av ett beroende, men på ett bra sätt som gör livet lite enklare.
20220120_132137 (1).jpg

Loggar alla träningspass, gör alla köp med pay funktionen, koll på allt via aviseringar som kommer in, svarar i telefon, tar tid för tebryggning, alla smarta små funktioner..osv...osv.
Det har blivit lite av ett beroende, men på ett bra sätt som gör livet lite enklare.
20220120_132137 (1).jpg
Håller med, gör vardagslivet lite enklare. Flashlight funktionen är guld värd som småbarnsförälder när det ska letas nappar och bytas blöja på nätterna :)

20220120_132137 (1).jpg
Jag har två betalkort och inget av dom fungerar ihop med Garmin Pay 🥴

Impulsköpte en Garmin Enduro, vet och kan egentligen ingenting om den eller Garmin generellt. Ni med erfarenhet av dessa klockor, vilja är must have appar etc?

Bilagor

• D7400B98-321D-4EF1-A84E-CE7CF78C41A3.jpeg
    D7400B98-321D-4EF1-A84E-CE7CF78C41A3.jpeg
    478.8 KB · Visningar: 19
DSC_0003~2.JPG

Ruskigt trevlig klocka!
Den har nu burits i över en månad 24/7 och det har inte hänt på många många år då jag roterar ganska så friskt mellan mina olika klockor.
Är det så illa att Garmin har dödat hobbyn??
Hände samma för mig och reflekterande över det senast i eftermiddags 😀
Det är väl sunt någonstans, att hitta rätt och ständigt slippa leta efter nya klockor att köpa.
K&S, Blocket, Prisjakt mfl varje dag flera gånger tidigare. Nu, inget sånt. Skönt!
Man kunde ha blivit jättesugen på Fenix 7 nu när den släpptes men det tilltog aldrig heller 🥳

Hej! Står i valet och kvalet att byta upp
mig från min Fenix 5xplus sapphire som ifs är toppen. Är inne på 6x sapphire eller 6x pro solar. Någon som har några kloka tankar och kan hjälpa mig välja? Är det lönt att byta?

Enligt den lilla efterforskning jag gjort på YouTube så går det inte att byta batteri. Eller, går gör det säkert på något sätt men det är inte meningen att man ska göra det.
Dom vill väl att man ska köpa nästa modell hellre. Precis med mobiler nu för tiden med inbyggda batterier.

Man får väl tänka såhär, batteritiden är upp till 22 dygn när klockan är ny. Även om den bara är en vecka efter två år är det ju ändå bra mycket bättre än Samsung, Apple mfl där batteriet räcker 1-3 dagar.
Nu kan man visserligen inte se på film eller ringa med en Fenix men då väljer jag hellre en bra batteritid 😉
Ær på god væg att køpa en Fenix 6s men man undrar ju om den ens fungerar om 2-3 år.
Batteriets livslængd ær møjligen upp till 5 år, men sen blir den sækert unsupported då OS skall uppgraderas.
Några tankar kring det ?

Ær på god væg att køpa en Fenix 6s men man undrar ju om den ens fungerar om 2-3 år.
Batteriets livslængd ær møjligen upp till 5 år, men sen blir den sækert unsupported då OS skall uppgraderas.
Några tankar kring det ?
upp till 5 år är nog inget problem. ett batteri byte så kommer den hålla några år till. känner folk som fortfarande använder sin fenix 3 eller forerunner 235, de är över 5 år gamla. fenix 5 kom ut 2017 och den fick uppdatering för 3 månader sen.

Tänkte testa Garmins egna träningsprogram för löpning, jag behöver ladda ner deras egna kalender? Någon som vet vad den heter i connect? Jag hittar inte….
13FD2659-DB16-4DA0-A25A-6459DE52EAED.jpeg

Tillbaka
Topp