• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Låter som att det kan vara värt ett besök till nån affär som har det iallafall! Synd bara att det ska vara så snuskigt dyrt
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Är i dialog med en annan forumsmedlem ang en Epix gen 2 sapphire helt ny i kartong. Vi är båda osäkra på pris, vad är rimligt? Mellan 5200-6500kr ligger dem på bla blocket för. Skillnaden är att denna är oanvänd och de är inte de på blocket.

Hjälp bitte :)
 
Är i dialog med en annan forumsmedlem ang en Epix gen 2 sapphire helt ny i kartong. Vi är båda osäkra på pris, vad är rimligt? Mellan 5200-6500kr ligger dem på bla blocket för. Skillnaden är att denna är oanvänd och de är inte de på blocket.

Hjälp bitte :)
Känns ju som minst 6500 isåfall, kanske några hundringar till? Mellan 6500-7000 i mina ögon känns rimligt 😄
 

Agnby⌚

Rolex
Höstfärger 🍁
1000004190.jpg
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Är i dialog med en annan forumsmedlem ang en Epix gen 2 sapphire helt ny i kartong. Vi är båda osäkra på pris, vad är rimligt? Mellan 5200-6500kr ligger dem på bla blocket för. Skillnaden är att denna är oanvänd och de är inte de på blocket.

Hjälp bitte :)
Fantasipriser på Blocket. Jag skulle säga halva priset +/- 500:-. Så runt 5000:-.
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Själv har jag en Fenix 6X Pro Solar. Har haft safirglas tidigare men skippade det eftersom jag hittills aldrig lyckats varken repa eller krossa glaset på någon av klockorna.

1691923851699.jpeg
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Fantasipriser på Blocket. Jag skulle säga halva priset +/- 500:-. Så runt 5000:-.
Fantasipriser på det mesta på blocket faktiskt. Jag och säljaren kom överens om 7K för en Epix sapphire som är oanvänd i kartong. Kan tycka det är rätt ok pris när en ny ligger runt 9K. De på blocket som begärs 6-6,5K för är repade och tråkiga så då kan jag tycka priset är högt. Men är det i princip oanvänt så är det ju såklart högre priser.
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Fantasipriser på det mesta på blocket faktiskt. Jag och säljaren kom överens om 7K för en Epix sapphire som är oanvänd i kartong. Kan tycka det är rätt ok pris när en ny ligger runt 9K. De på blocket som begärs 6-6,5K för är repade och tråkiga så då kan jag tycka priset är högt. Men är det i princip oanvänt så är det ju såklart högre priser.
Jag har inte kollat på Blocket men om det är som du säger är väl 7000:- OK. Förstår dock inte hur man lyckas slita ihjäl en klocka på så vis som jag ser att vissa har gjort. Jag använder ändå min dagligen både på träningar(MTB) och ibland ute. Aldrig lyckats repa någon.
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Jag har inte kollat på Blocket men om det är som du säger är väl 7000:- OK. Förstår dock inte hur man lyckas slita ihjäl en klocka på så vis som jag ser att vissa har gjort. Jag använder ändå min dagligen både på träningar(MTB) och ibland ute. Aldrig lyckats repa någon.
Ja du, beror väl helt på vad man gör. Men jag håller med, jobbade innan som butikskontrollant och jag har lyckats skrapa en klocka en gång ordentligt men då drogs armen mot en tegelvägg.
 
Kör du sapphire? Tänker iom den är svart?
Verkar inte spegla sig i glaset lika mycket som det gjorde på 6s sapphire. Förvisso har du ju amoled så kanske det inte märks så mycket i bild?
Ganska säker på att det är sapphire i epixen, visst speglas det en hel del i min också men aldrig något jag tänkt på/stört mig på.
 

Agnby⌚

Rolex
Kör du sapphire? Tänker iom den är svart?
Verkar inte spegla sig i glaset lika mycket som det gjorde på 6s sapphire. Förvisso har du ju amoled så kanske det inte märks så mycket i bild?
Jodå, kör alltid sapphire 🙂
Vill inte riskera något. Står under bar himmel i sol på havet och då är det nog alltid lite svårt att fota utan att det speglar sig. Som att fota under ett lysrör.
 

Agnby⌚

Rolex
Ser ut som om du behöver ladda ner en karta med lite mer detaljer… (jag ser för all del att du zoomat ut rejält), kolla http://www.frikart.no/ eller den här killens kartor: https://downloads.andrehotzler.de/freizeitkarte-osm-customized/07_2023/Freizeitkarte_SWE_en/

Jag har helt slutat att använda Garmins egna kartor, som har ganska klen detaljrikedom där jag är.
Tack för all del men jag använder kartor ytterst lite. Gångerna jag verkligen behöver hitta brukar det bli mobilens eller bilens kartor.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Ruskigt jäkla sugen på länk till min svarta fenix 7 men inte villig att betala tusenlappar..nån som har tips och har bilder på färger på am?
 
Senast ändrad:

Tre333

Cartier
Köpte denna Fenix 6 pro via forumet här och så ett nytt armband från Amazon, Isabake. Gillar verkligen den långa batteritiden. Dock saknar jag lite "crossfitt" inställningar, någon som har något tips? Nu kör jag bara "styrka" vilket visserligen funkar :)
 

Bilagor

  • fenix6pro.jpg
    fenix6pro.jpg
    384.1 KB · Visningar: 8
  • fenix6pro_armband.jpg
    fenix6pro_armband.jpg
    351.3 KB · Visningar: 11
Finns några svenska sidor som säljer metallband också, kollegan köpte ett sånt men var inte speciellt nöjd så det slutade med att han köpte ett garmin original och är nu supernöjd! Satsa på garmins ifall du har möjlighet skulle jag säga. Själv älskar jag verkligen läderbandet :cool:
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Blev en Epix standard idag men den kommer gå i retur imorrn igen då ss och grått kändes fel. Beställning lagd på en sapphire i svart istället
 

Bilagor

  • 71406653355__E0A1C500-801C-43EC-ABD1-5CB12FDA3D72.jpeg
    71406653355__E0A1C500-801C-43EC-ABD1-5CB12FDA3D72.jpeg
    435.3 KB · Visningar: 17
Topp