• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Kunde inte stå emot fick bli en Epix pro 51mm. Första intrycket är att den är stor men börjar vänja mig redan.
Batteritiden lockar.
IMG_0207.jpeg
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Chansar men finns det någon som är intresserad av att testa Apple Watch så har jag en series 7 45mm med en drös band o skydd som jag kan tänka mig att byta mot en Fenix 7s eller 7. Finns det ett intresse så hör av er i PM så tar vi det därifrån
 
Senast ändrad:

Imre

Panerai
2-Faktor
Någon som har Fenix/epix 47mm och har handleder runt 16-16,5cm? Använder ni den 24/7? Känner ni att den är i vägen ofta o önska att ni köpte storleken mindre?
 

Syer

Omega
Någon som har Fenix/epix 47mm och har handleder runt 16-16,5cm? Använder ni den 24/7? Känner ni att den är i vägen ofta o önska att ni köpte storleken mindre?

Nu kanske jag är fel person att svara här då jag varken har 47mm Fenix eller 16,5 cm handled men har kört 7x nu i snart ett år i princip dygnet runt.

Jag skulle säga att mycket är vanesak när det kommer till att sova med klockan på. Det brukar gå någon vecka sedan tänker man inte på det, lite som med ett par nya kängor.

För mig är den extra konforten med en mindre modell helt enkelt inte värt det för mindre batteritid och skärmstorlek. Men alla är vi olika och är det så obekvämt att sova med den så man börjar ta av den så är det nog bättre att byta till en mindre variant🙂
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har Fenix/epix 47mm och har handleder runt 16-16,5cm? Använder ni den 24/7? Känner ni att den är i vägen ofta o önska att ni köpte storleken mindre?
Jag har en marq 2 Adventurer som är 46mm och din storlek på handled. Periodvis bär jag den dygnet runt och den bärs inte större än någon av mina 42mm ap offshores.
Med det sagt, denna vecka under o-ringen hade jag inte tackat nej till en något mindre modell.
47mm kommer fungera bra på dig men den kommer bäras åt det större hållet.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Någon som har Fenix/epix 47mm och har handleder runt 16-16,5cm? Använder ni den 24/7? Känner ni att den är i vägen ofta o önska att ni köpte storleken mindre?
Jag har en Epix 2 och mäter knappt 17cm.
Använder inte den 24/7 men det beror inte på storleken utan på att jag har andra klockor som jag också vill använda.

Jag upplever inte storleken som något problem, det är ju inte den klockan jag väljer under en skjorta men de är inte klockans syfte heller då det är en träningsklocka.

Det är nog väldigt personligt och lite av en vanesak beroende på vad man har för andra klockor i sin samling men jag ser inte storleken som något problem eller önskat att den var mindre.
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Jag har en marq 2 Adventurer som är 46mm och din storlek på handled. Periodvis bär jag den dygnet runt och den bärs inte större än någon av mina 42mm ap offshores.
Med det sagt, denna vecka under o-ringen hade jag inte tackat nej till en något mindre modell.
47mm kommer fungera bra på dig men den kommer bäras åt det större hållet.
Ja att den kommer bäras stort är jag medveten om, kunde jag bära en g-shock rangeman kan jag säkert bära en 47mm Garmin oxå :)
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Dom är väldigt smala jämfört med övriga kroppen 😬
Du är för biffig helt enkelt 😊

Jag är lite så i valet eller kvalet då jag hade en 6s pro innan och storleken är bra men jag jag hade problem ibland att se viss text på vissa urtavlor så där av är jag lite sugen på en vanlig 7a eller helst epix men jag bär klockan 24/7 och är lite orolig att den kommer kännas klumpig. Sen ska jag lyckas försöka byta bort min AW då jag inte är sugen på att lägga nyprispengarna heller. Guld hade ju varit att lyckas byta till sig en epix utan att lägga allt för mycket mellan.
Vi får se vad som händer helt enkelt :)
 

Johansson83

Breitling
Jag har också taniga handleder men kör 7a utan problem. Är så van att en mindre känns märkligt. Hade en Orient Kamasu 42mm samtidigt och den kändes och såg ut som en barnklocka i jämförelse 😅
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Jag har också taniga handleder men kör 7a utan problem. Är så van att en mindre känns märkligt. Hade en Orient Kamasu 42mm samtidigt och den kändes och såg ut som en barnklocka i jämförelse 😅
Hahaha ja det är ju vad man är van vid. Just nu har jag apple som är 45 (på höjden iof) och den känns liten. vanliga klockor kör jag mellan 40 och 42 (iof bara min ska som är 42 tror jag) sen har jag två G-shock var av en är 47 bred
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Jag har nog en handled på mellan 17-18cm, kör en 47mm Epix sedan några veckor tillbaka. Tycker att storleken fungerar, visst, ibland vill man ju att den ska vara lite mindre, men gillar att ha den stora skärmen när jag tränar och upplever inte att den är i vägen på något sätt :)
IMG_2815.jpeg
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Jag har nog en handled på mellan 17-18cm, kör en 47mm Epix sedan några veckor tillbaka. Tycker att storleken fungerar, visst, ibland vill man ju att den ska vara lite mindre, men gillar att ha den stora skärmen när jag tränar och upplever inte att den är i vägen på något sätt :)
IMG_2815.jpeg
Ser bra ut på din handled. Ska försöka komma iväg och testa en
 

vonhall

Rolex
Dammade av lite tung utrustning för ett informellt test på cyklingen igår! Blev faktiskt imponerad att Casion levererade så bra data som den faktiskt gjorde👍🏻 Det skall aldrig hänga på utrustningen 😂
Casio GBD H2000
Hammerhead Karoo 2
Garmin Epix 2
Apple watch Ultra
 

Imre

Panerai
2-Faktor
Nu behöver jag experternas hjälp. Fick precis ett bytesförslag mot min Apple Watch, en Fenix 6s sapphire.
Hade själv siktet inställt på en 7s, 7 eller epix (sistnämnda är en ren chansning) var beredd på att lägga nån slant mellan men började undra, vad missar jag på en 6s sapphire (som tydligen är samma som 6s pro) kontra säg en 7s eller 7 förutom touch och lite batteritid?

Ska även lägga till att S-modellen passar min handled bra mycket bättre än 47mm modellerna.
 
Topp