Agnb¥⌚
Guld
Japp!Har du svenska som språk installerat på klockan ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp!Har du svenska som språk installerat på klockan ?
Ja det har jag!Har du svenska som språk installerat på klockan ?
Ska bli väldigt intressant vad Garmin levererar som Fenix 7. Rykten säger att den släpps i januari. Lång väntan leder till stora förväntningarFenix 7?
![]()
Skönt att det löste sig till slut! Jag byter urtavla så sällan nuförtiden så jag hinner glömma hur jag ställde in den!Jag installerade B-shock istället för J-shock, skaffade konto på openweathermap.org för att få en API, och nu är det på svenska!
Nu är det bara "Week" som inte är på svenska men det kommer inte gå att ändra
![]()
Huvudsaken är att det står muletJag installerade B-shock istället för J-shock, skaffade konto på openweathermap.org för att få en API, och nu är det på svenska!
![]()
Njae!?Huvudsaken är att det står mulet![]()
Välkommen!Är inne på min tredje (tror jag) Garmin. Nu en Fenix 6X, en 3a och innan det en 2a. Plus några olika Garmin cykeldatorer genom åren. Och en våg… Fastnat lite i deras ekosystem…
![]()
Det är ju dock ingen AppleWatch när det kommer till meddelanden. Här försökte den gamle klocka säga mig något. Antingen är det något slags livsvisdom, men mera sannolikt att jag blivit överbjuden i någon auktion på Tradera…
![]()
Inget köpsug ännu men jag följer tråden med spänningHur är köpsuget?
Någon Fenix på G??![]()
VälkommenKul tråd
Köpte mig en Instinct för ca 1 vecka sedan och känner så här långt wtf Casio
Jag kanske är lite konstig men jag har i princip stängt av alla smarta funktioner så som notifikationer, puls, sömnspårning mm mm.
Jag använder helt enkelt klockan mer som en typisk A B C klocka.
Jag hade tänkt att köpa en Casio Pro Trek då jag är lite av ett fan av just Casio, men istället snubblade jag över denna när jag var på Webbhallen för att hämta diverse prylar.
1400kr senare och lite fipplande med klockan så har den nästan nästan allt vad jag önskar av en digitalare.
*Soluppgång/Nedgång (gryning/skymning++)
*Månens olika faser.
* Barometer, höjdmätare och kompass.
Barometern så här långt är otroligt bra om jag jämför med tex min G Shock Rangeman.
*Larm som vibrerar ordentligt+++++
*Bonus, lite kul att ha koll på antal steg.
Det enda jag saknar är väl tidvatten men här på västkusten så är just den funktionen mest en kul grej.
Batteritid var jag lite orolig för men hittills så har det inte försvunnit en endaste plupp på batterisymbolen så batteriångesten lär jag slippa.
Gott Nytt År klockvänner.
![]()
Välkommen till Garmintråden!Jag har haft ett par stycken, Fenix 3, 5, 5X, 6 Sapphire och 6x(Har även Garmins GPS enhet med tillhörande Hund GPS)
står just nu utan någon garmin och överväger att köpa en igen
Garmins "banor" har lett ut en på riktigt fina cykelturer under sommaren
Vad tror vi, släpps Fenix 7 2022?
Fick en Forerunner 45 i julklapp, har sprungit med den ett par gånger.Slänger in en fråga här:
Jag ser inte så bra längre pgs medelåldern.
Jag letar efter en gps-klocka där jag tydligt kan se distans, tid och min/km, när jag springer.
Vilken ska jag ha?
Härlig tavla, installerade den också.Jag installerade B-shock istället för J-shock, skaffade konto på openweathermap.org för att få en API, och nu är det på svenska!
![]()
Fantastisk najs hike bildMycket bra initiativ med denna trådstarten !
Har själv kört g-shock så länge jag kan minnas men har det senaste året nästan gått över till Garmin helt. Kör själv en Fenix 6x sapphire som jag är supernöjd med.
Kan rekommendera alla med 6x att testa ultrafit bandet då det är mycket skönare än originalgummit enligt mitt tycke![]()
Hur länge räcker batteriet med gps och musik?Jag kör på forerunner 245 music som träningsklocka och för att tracka sömnen. Tycker dom dyrare modellerna är så groteskt stora
många timmar, svårt att svara exakt men tränar flera gånger i veckan med musik på och laddar den kanske 2-3 gånger i veckan så absolut inget jag stört mig påHur länge räcker batteriet med gps och musik?
Min Galaxy watch 3 dör alldeles för fort med allt igång, hinner knappt värma upp...![]()
Du kanske såg mitt inlägg lite högre upp, är helt nöjd med min Forerunner 45.Neeeeeej @Agnby vad har du gjort?
Över till min fråga. Jag har börjat springa konstigt nog och just nu springer jag med Strava och med mobilen i handen. Bökigt. Men kanske en Garmin Forerunner kan hjälpa mig? Jag vill endast ha en träningsklocka när jag springer som inte har touchscreen men som har så lång batteritid som möjligt. Sen kan det såklart vara nice om man kan byta till analog skärm framför brasan. Vilken modell kan funka här? Jag söker inte en ersättare för mina G-Shocks, bara en träningskompis.
Ja, frågan var ju redan besvarad av dig men jag såg en YT video nu och Forerunner 245 verkar vara ett bra alternativ för det jag söker. Jag ska se vad jag kan hitta online.Du kanske såg mitt inlägg lite högre upp, är helt nöjd med min Forerunner 45.
Perfekt som träningsklocka och fås för ett rimligt pris
Loggar rundan via GPS och kopplas sen upp mot Garmin Connect-appen och all nödvändig info kan ses![]()
Jag har en Forerunner 945 som är riktigt bra. Om du springer kuperat så är det kan det vara bra att även ha barometisk höjdmätning så blir höjdskillnaden mer exakt mätt.Ja, frågan var ju redan besvarad av dig men jag såg en YT video nu och Forerunner 245 verkar vara ett bra alternativ för det jag söker. Jag ska se vad jag kan hitta online.