• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Agnby⌚

Rolex
Du borde testa något stock face. Finns ju med massa fält om du vill se mycket på en gång.

1000005286.jpg
 

Mattssop

Breitling
Tjena!
Jag har en 5 plus som började krångla med båda knapparna på högersidan. De slutade svara helt plötsligt utan någon spilld vätska eller dyl. Garantin hade gått ut med några månader så fick testa lite själv, bl.a lägga den i såpavatten och även spreja lite wd-40 lokalt vid knapparna. Sen helt plötsligt efter ett träningspass började de fungera igen. Har någon haft liknande problem? Att öppna den känns väl vanskligt med vattentätheten om det skulle hända igen?
 
Tjena!
Jag har en 5 plus som började krångla med båda knapparna på högersidan. De slutade svara helt plötsligt utan någon spilld vätska eller dyl. Garantin hade gått ut med några månader så fick testa lite själv, bl.a lägga den i såpavatten och även spreja lite wd-40 lokalt vid knapparna. Sen helt plötsligt efter ett träningspass började de fungera igen. Har någon haft liknande problem? Att öppna den känns väl vanskligt med vattentätheten om det skulle hända igen?
Har du provat att skriva till Garmin? Jag har inte provat på själv men vet många som har haft med deras support att göra och varit väldigt nöjda.
 

Baconpower

Breitling
2-Faktor
Hallå Garminppl!
Spanar på och köpa pulsband till min tactix delta finns någon som har testat detta under en längre tid och anser det vara värt köpet?
/bacon
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Hallå Garminppl!
Spanar på och köpa pulsband till min tactix delta finns någon som har testat detta under en längre tid och anser det vara värt köpet?
/bacon
allt kört med pulsband..den reagerar mycket snabbare är den optiska. . tex uppförsbacke eller intervall träning blir mer rätt.
för mig är den värd det pga det. kan vara lite obekvämt efter längre stund bara
 

Grip

Breitling
Halloj!
Jag är på jakt efter min första pulsklocka efter att vagt lovat anmäla mig till Salomon 27 k nästa sommar. Så, dags att snöa ner på prylarna (yey!) innan det jobbiga börjar.
Skulle behöva lite input från er som kan det här med pulsklockor.

Vilka funktioner använder ni mest? och vilka funktioner skulle ni inte kunna klara er utan på er pulsklocka? Vilka funktioner är överflödiga?
Klockan kommer användas för löpning och cykling upp och ner för fjället.

Vilken klocka rekommenderar ni?
Det jag vill kunna mäta är typ sträcka, tempo i realtid och puls. Föredrar tryckknappar istället för touch. Gärna tålig och ska kunna klara av att användas i spöregn.

Tack på förhand!
 

Syer

Omega
Halloj!
Jag är på jakt efter min första pulsklocka efter att vagt lovat anmäla mig till Salomon 27 k nästa sommar. Så, dags att snöa ner på prylarna (yey!) innan det jobbiga börjar.
Skulle behöva lite input från er som kan det här med pulsklockor.

Vilka funktioner använder ni mest? och vilka funktioner skulle ni inte kunna klara er utan på er pulsklocka? Vilka funktioner är överflödiga?
Klockan kommer användas för löpning och cykling upp och ner för fjället.

Vilken klocka rekommenderar ni?
Det jag vill kunna mäta är typ sträcka, tempo i realtid och puls. Föredrar tryckknappar istället för touch. Gärna tålig och ska kunna klara av att användas i spöregn.

Tack på förhand!

Vad har du tänkt för prisklass ?

Vill man ha en basic som klarar det mesta skulle jag säga Forerunner eller Instinct serien.

Instinct är lite mer G-shock stuk på och forerunner mera åt smartwatch hållet.

Vill du ha en lite mer "göra allt" klocka skulle jag säga Fenix serien.

Nu är jag ingen löpare men kan tänka mig det man använder sig av är timer, sträcka, tempo & puls.

Själv använder jag kartorna och navigering vid längre vandringar. Funkar utmärkt.
 

Grip

Breitling
Vad har du tänkt för prisklass ?

Vill man ha en basic som klarar det mesta skulle jag säga Forerunner eller Instinct serien.

Instinct är lite mer G-shock stuk på och forerunner mera åt smartwatch hållet.

Vill du ha en lite mer "göra allt" klocka skulle jag säga Fenix serien.

Nu är jag ingen löpare men kan tänka mig det man använder sig av är timer, sträcka, tempo & puls.

Själv använder jag kartorna och navigering vid längre vandringar. Funkar utmärkt.
Tack för input!
Har väl tänk söder om 3000:- iaf. Men köper gärna begagnat för att få rätt klocka.

Instinct-serien lockar betydligt mer än forerunner, den gillade jag verkligen!
 

Syer

Omega
Tack för input!
Har väl tänk söder om 3000:- iaf. Men köper gärna begagnat för att få rätt klocka.

Instinct-serien lockar betydligt mer än forerunner, den gillade jag verkligen!
Garmin instinct 2 ligger runt 2500kr men solar versionen ligger runt 3500kr. Solar versionen har bättre batteritid och garmin pay vilket är smidigt.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Hur använder ni era Garmin klockor?
Endast träning/aktivitet
Hela dagen?
Blir era riktiga klockor liggandes?
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Använder min Fenix 7 dygnet runt vilket gör att de andra klockorna tyvärr blir liggande mycket.

Lite tråkigt då jag tycker en vanlig analog klocka är finare men väljer funktion före stil 🙂
Samma här. Tar på mig mekanisk klocka men håller inte länge.
Provade en vivosmart 4 på höger handled och mekaniskt på vänster men blev lite jobbigt. Inte van på höger.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hur använder ni era Garmin klockor?
Endast träning/aktivitet
Hela dagen?
Blir era riktiga klockor liggandes?
Min Forerunner 945 används endast till löpning, övrig tid används andra klockor.

Ett tag använde jag en Garmin Vivosmart (Smart-armband) dygnet runt, men blev snarare stressad av all information om sömn, återhämtning mm. Så nu åker Garminklockan endast på vid löpning :)
 

Agnby⌚

Rolex
Hur använder ni era Garmin klockor?
Endast träning/aktivitet
Hela dagen?
Blir era riktiga klockor liggandes?
Som jag tidigare skrivit i tråden, när jag köpte min första Garmin tog det död på klockintresset för vanliga klockor.
Använder den 24/7. Har endast en Casio som reserv och när jag laddar. Vilket inte är så ofta.

Störst nytta har jag av att
1; kunna ha mobilen helt ljudlös 24/7,
2; få notiser på armen och
3; vibrationslarmet så jag slipper jobbig alarmsignal på morgonen.
Träningsfunktioner och hälsodata är bara en trevlig bonus!
 
Topp