• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Någon annan som får detta?
Screenshot_20231001-193600_Connect.jpg
Är nog samma för alla med Garmin-klockor just nu var det verkar.

Som jag tidigare skrivit i tråden, när jag köpte min första Garmin tog det död på klockintresset för vanliga klockor.
Använder den 24/7. Har endast en Casio som reserv och när jag laddar. Vilket inte är så ofta.

Störst nytta har jag av att
1; kunna ha mobilen helt ljudlös 24/7,
2; få notiser på armen och
3; vibrationslarmet så jag slipper jobbig alarmsignal på morgonen.
Träningsfunktioner och hälsodata är bara en trevlig bonus!
Jag är ganska lik där. Har dock intresset kvar men jag tror jag använt vanlig klocka 10ggr sedan jag började med smartklocka och sedan epix så en gång. Har iof kvar mina klockor och jag njuter av dom när dom väl är på.

Trodde faktiskt inte epix skulle fungera på kontoret när skjortan är på men med ett brunt läderband och en snygg tavla så gick det ypperligt (aka inte en j*v*l bryr sig 😂)

Väldigt sugen att testa en svart fenix 7x PRO 51mm om nån vill byta mot min fēnix® 7 Sapphire Solar svart plus pengar från mig

Senast ändrad:
Vad kan en fēnix 7 Sapphire Solar svart med 2 gummi garmin band vara värd? Gott skick och köpt i maj-23. Är sugen på en 7x PRO 51mm istället..så funderar på att sälja min

Har en fenix 7 nu och kommer (så småningom) till en 7x..min fråga är kommer all data med över till nya klockan? Senaste veckan,vo2max all statistik senaste veckan osv?

Har en fenix 7 nu och kommer (så småningom) till en 7x..min fråga är kommer all data med över till nya klockan? Senaste veckan,vo2max all statistik senaste veckan osv?
Tror att så länge du synkar med mobil/appen Garmin Connect så har du all data där iaf. Så det vart när jag bytt t nyare Fenix iaf. Men inte kollat bakåt inne i själva klockan faktiskt 🤔

Vad kan en fenix 7 Sapphire Solar svart med 2 gummi garmin band vara värd? Gott skick och köpt i maj-23…är 6-6500kr inkl. Rek rimligt?

Antar ingen som riktigt vet vad man kan ta för den..men sätter nog priset här på ks på 6500:- i helgen..
nu har jag en fråga till..var o kolla på både fenix 7x och epix2 vad jag förstått är de bara skärmen som är annorlunda och de medför sämre batteri på epix? Någon själv som stått i valet och kvalet mellan dom två? Jag tänker iaf satsa på 51mm och köpa på länk och sen komplettera med gummi

Antar ingen som riktigt vet vad man kan ta för den..men sätter nog priset här på ks på 6500:- i helgen..
nu har jag en fråga till..var o kolla på både fenix 7x och epix2 vad jag förstått är de bara skärmen som är annorlunda och de medför sämre batteri på epix? Någon själv som stått i valet och kvalet mellan dom två? Jag tänker iaf satsa på 51mm och köpa på länk och sen komplettera med gummi
När jag skulle köpa ny så tvekade jag mellan fenix 7x eller epix. Valde fenix 7x pga att skärmen är alltid på och batteriet är längre,känns mer som klocka och inte smart klocka.

Epix är roligare alla dagar i veckan!
Med 51mm får du 11 dagar med always on. Ladda var elfte dag är inte så jobbigt 😀

Ett plus till är solar. På fenix så laddar den inte så mycket men kul att se hur mycket man varit i solen eller om man varit ute en hel dag så har man lika mycket procent som när man vaknade.

Tillbaka
Topp