Så har man bytt på ett par vagnar till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gött att du har en planGod morgon flugan ville vara med på bild så jag tog en.
Nu har jag haft Garmin ett tag och börjar inse vad det är Jag vill ha. Det absolut viktigaste för mig är att ha en stor display som kan ge stort teckensnitt hur en smidigt är med mindre klockor så kan de inte erbjuda större text.
Ficklampan är även än funktion jag inte kan vara utan har jag märktEnduro 3 kommer nog bli min nästa klocka. Dels på grund av att jag älskar lång batteritid samt att skärmen är bättre på grund av att de har gjort om safirglaset alltså kommer jag få krispigare display och slippa den här lite mer dimmiga känslan som är på solar klockor av den gamla typen som på taktix 7 Fenix 7 etc. Säkerligen ingen big deal för den som har har hök ögon men för mig som är född med ögonsjukdom och har fått åldersseende på det så vill jag optimera. Sen att Enduro är riktigt cool också gör ju inte saken sämre
Sen att solcellsringen är svart på Enduro tycker jag gör det hela mycket snyggare. Så nu är det väl dags att börja sälja av fundera på att sälja alla jag har sen börja om från början
Sen en annan sak mip är skönare för ögonen än amoled. Amolrd känns för mycke smartphone MIP mer klocka
![]()
Jag skulle satsa på en med gen5 sensor och amoled Typ en Epix pro gen 2. Annars blir det inte så stor skillnad från din Instinct.Fenix 7x Sapphire Solar, är den något att ha? 4000 kr utgångspris beggad.
![]()
Den kan jag rekommenderaJag skulle satsa på en med gen5 sensor och amoled Typ en Epix pro gen 2. Annars blir det inte så stor skillnad från din Instinct.
Det ryktas om micro-led skärm och snabbare processor i 8 pro.Kommer Fenix 8 pro få sån där ny svartare skärm eller vad kommer skilja den mot övriga åttor?
Kollade mycket på Enduro 3 innan jag köpte Fenix 8. Enduro 3 har tunnare bezel och en stor svart solar ring. Det gör att skärmen ser liten ut. Sen är den lite tjockare också.God morgon flugan ville vara med på bild så jag tog en.
Nu har jag haft Garmin ett tag och börjar inse vad det är Jag vill ha. Det absolut viktigaste för mig är att ha en stor display som kan ge stort teckensnitt hur en smidigt är med mindre klockor så kan de inte erbjuda större text.
Ficklampan är även än funktion jag inte kan vara utan har jag märktEnduro 3 kommer nog bli min nästa klocka. Dels på grund av att jag älskar lång batteritid samt att skärmen är bättre på grund av att de har gjort om safirglaset alltså kommer jag få krispigare display och slippa den här lite mer dimmiga känslan som är på solar klockor av den gamla typen som på taktix 7 Fenix 7 etc. Säkerligen ingen big deal för den som har har hök ögon men för mig som är född med ögonsjukdom och har fått åldersseende på det så vill jag optimera. Sen att Enduro är riktigt cool också gör ju inte saken sämre
Sen att solcellsringen är svart på Enduro tycker jag gör det hela mycket snyggare. Så nu är det väl dags att börja sälja av fundera på att sälja alla jag har sen börja om från början
Sen en annan sak mip är skönare för ögonen än amoled. Amolrd känns för mycke smartphone MIP mer klocka
![]()
Garmin ska fixa det i kommande beta och skarp version.Någon anna som har problem med Deep sea urtavlan? Vlsarna blir helt konstiga på min fenix 8 solar. Ändrar jag till vit bakgrund så är allt bra
![]()
Bara hoppas texten blir lika stor som på tactic 7 vid aviseringar ...Kollade mycket på Enduro 3 innan jag köpte Fenix 8. Enduro 3 har tunnare bezel och en stor svart solar ring. Det gör att skärmen ser liten ut. Sen är den lite tjockare också.
Men båda är 280x280 så det är ingen verklig skillnad på storlek va?Kollade mycket på Enduro 3 innan jag köpte Fenix 8. Enduro 3 har tunnare bezel och en stor svart solar ring. Det gör att skärmen ser liten ut. Sen är den lite tjockare också.
Garmin ska fixa det i kommande beta och skarp version.
Det var på tiden att de fixar den![]()
Enduro 3 har ju bredare solcellsring än till exempel min tactixs 7. På grund av att det är en riktig badassbatteriklocka.Men båda är 280x280 så det är ingen verklig skillnad på storlek va?
Samma skärmstorlek men Enduro har tunnare bezel och större solar ring i svart. Det gör att skärmen ser mindre ut. Ser lite tomt ut runt displayen.Men båda är 280x280 så det är ingen verklig skillnad på storlek va?
Skärminbränning?
Nä, lager på lagerSkärminbränning?![]()
Tänker på allt skoj min Garmin och jag har gjort tillsammans:
![]()
![]()
![]()
Kul att se en till. Ovanliga!Din Expedition slog min på alla punkter.
![]()
![]()
![]()
Dock är din nått år äldre så min kanske hinner i fatt.
//j
Dina klockor brukar både ha bra skick och pris så det blir nog inga problemPromenad längs kanalen i fint vårväder idag. På måndag har jag använt min Garmin i över en månad i sträck, mycket beroende på att jag deltar i OWGM. Det är min första Garmin (Fenix8 51 Amoled) och det har varit kul att det finns så mycket att pyssla med på den.
Men nu har jag lite splittrade känslor, börjar mer och mer kännas som en telefon på handleden än en klocka.
På måndag blir det förmodligen att byta till något annat, sedan får jag fundera på om den får stanna eller om den blir till salu. Inte några bra tider att sälja nu iofs, men den borde väl vara hyfsat attraktiv om priset är bra, eller vad säger tråden?
![]()
Jag tänker likadantHemligheten med en smart watch är att slå av majoriteten av alla notiser.
Håller med, man får välja vilka notiser som är viktiga. Övriga stänger man avHemligheten med en smart watch är att slå av majoriteten av alla notiser.
På en smartwatch så har jag de alltid på men på garmin alltid av eftersom man inte kan svara på de, vad är meningen att den ska stressa upp en när man ändå inte kan svaraHemligheten med en smart watch är att slå av majoriteten av alla notiser.
Jag svarar ofta på sms med klockan med dom förinställda texternaPå en smartwatch så har jag de alltid på men på garmin alltid av eftersom man inte kan svara på de, vad är meningen att den ska stressa upp en när man ändå inte kan svara
Just den delen med att inte behöva ta upp telefonen varje gång det surrar utan bara slå ett öga på klockan var en stor fördel för mig. Har inte heller haft ljud på telefonen sen jag började med GarminJag svarar ofta på sms med klockan med dom förinställda texterna
För övrigt är det skönt att inte behöva ta upp mobilen om den plingar till. Har också haft mobilen helt ljudlös utan vibration 24/7 sen jag skaffade Garmin. Det är mindre stressande att känna vibration på armen än att höra mobilen pipa.
Samma gäller även vid väckning. Bra mycket skönare att vakna av vibration än ljud.
Har däremot merparten av notiserna avstängda.