• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Garmin-shock

1000005878.jpg

Nytvättat band, fick åka med i tvättmaskinen inuti en ihopknuten strumpa. Funkade bra, kan inte se att det påverkats alls.
Det ljusa på Hemsut-märket är strumpludd, bara att ta bort visade det sig.
20250407_103413.jpg
20250407_103416.jpg

Hoppar in i tråden igen Instinct 2x eller Epix gen2 som ren träningsklocka?

Tränar på gym, samt cyklar och löptränar. Övrig tid så ligger den i en väska.

Såg att Epix har stöd för offline listor från Spotify vilket är ett plus. Verkade dock fungera så där.

Vad säger ni här?

Såg att Epix har stöd för offline listor från Spotify vilket är ett plus. Verkade dock fungera så där.

Vad säger ni här?
För Epix så tycker jag Spotify i klockan fungerar bra. Kör du överföringen trådlöst så tar det tid, men det funkar. Strular inte.
I jämförelse med 2X så kan jag inte säga så mycket för jag har aldrig provat den, men som träningsklocka har i a f jag inte haft något negativt att säga om Epix. Den har gjort som jag önskat hela tiden när jag gymmat och sprungit.

Vad säger ni här?
Epix har nyare sensor än 2X och ska den enbart användas till träning så är det ju ett plus.
Men den är väl bättre på allting egentligen så jag säger Epix!

Köpt en Garmin på Blocket till frugan men det medföljer inget kvitto.
Garmin skriver på sin hemsida att dom kräver originalkvitto vid garantiärenden men jag har en känsla av att dom nöjer sig med serienummer. Någon som har erfarenhet?

Kan man skriva in klockans serienummer någonstans på sidan för att se att allt är ok eller har jag drömt det?

Garmin skriver på sin hemsida att dom kräver originalkvitto vid garantiärenden men jag har en känsla av att dom nöjer sig med serienummer. Någon som har erfarenhet?

Kan man skriva in klockans serienummer någonstans på sidan för att se att allt är ok eller har jag drömt det?
Garmin Sverige krävde kvitto när pulssensorn för mig 935 gick sönder för några år sedan. Inget kvitto=inget ärende.

Jag har lämnat på garanti ärende utan kvitto. Det var för några år sedan. Kanske ändrats nu

Slog till på en beg Epix gen2 från forumet här. Så nu är det en lång väntan på att paketet ska komma.

Kört med läderarmband på min beater klocka senaste veckan och vill inte träna med den då. Så är riktigt tomt på armen när jag tränar….

Förnuftet fanns kvar långt inne och tog över!
Mest kloka har väl iofs varit att bara köra med 2X som normala människor skulle gjort men samtidigt är ju detta ett klockforum ☝️
Jag gillar Instinct 2x mer än väntat men saknar samtidigt Amoled så därför slog jag till på en Instinct 3 50mm! ~7200kr billigare än en Fenix 8 Sapphire 51mm.
Just nu bryr jag mig inte om senaste sensorn eller EKG men det kanske ändras när 8 pro släpps 🤷
1000005936.jpg

1000005940.jpg
1000005941.jpg
1000005937.jpg

Förnuftet fanns kvar långt inne och tog över!
Mest kloka har väl iofs varit att bara köra med 2X som normala människor skulle gjort men samtidigt är ju detta ett klockforum ☝️
Jag gillar Instinct 2x mer än väntat men saknar samtidigt Amoled så därför slog jag till på en Instinct 3 50mm! ~7200kr billigare än en Fenix 8 Sapphire 51mm.
Just nu bryr jag mig inte om senaste sensorn eller EKG men det kanske ändras när 8 pro släpps 🤷
1000005936.jpg

1000005940.jpg
1000005941.jpg
1000005937.jpg
Grattis! Gillar I3 mer och mer.

Tillbaka
Topp