• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Den ska väl vara den bästa Garmin när de kommer till batteri?
Läste bara en kommentar i en reddit-tråd:

"I had an Enduro 3 from the release date up until December, and I loved mine, but was disappointed with the battery life. From charge to charge, I was only getting 18 or so days with activity tracking. I picked up the Fenix 8 51mm AMOLED, and I’m somehow getting about a week more of battery life. I feel like Garmin has given up on MIP. The Enduro 3 was supposed to be the king of battery life, but I didn’t find the case. You can find tons of complaints on this of people saying MIP battery life is nowhere near what Garmin claims and somehow AMOLED is spot on. "

"I had an Enduro 3 from the release date up until December, and I loved mine, but was disappointed with the battery life. From charge to charge, I was only getting 18 or so days with activity tracking. I picked up the Fenix 8 51mm AMOLED, and I’m somehow getting about a week more of battery life. I feel like Garmin has given up on MIP. The Enduro 3 was supposed to be the king of battery life, but I didn’t find the case. You can find tons of complaints on this of people saying MIP battery life is nowhere near what Garmin claims and somehow AMOLED is spot on. "
Måndagsex?

• Like
Reactions: L&W
Ingen morgonträning idag vilket jag ogillar, fortfarande återhämtning efter tidigare dagars löpning. Nåt att bry sig om, egentligen? Vet inte. Men med lite halsont fick det bli så ändå.
Fick bli en solskensgul klocka istället 😁
20250424_064218.jpg

Inte träna med halsont ☝️

Är du OWG och nöjd med din F8 annars?
Så är det väl egentligen, men känns det ändå okej och ingen feber brukar jag till slut inte orka vänta på att det ska försvinna.

Nej, OWG är inte min grej har jag märkt. Ja, mycket nöjd. Egentligen är nog F8 47 mm bäst. Har ju en MIP också som jag råkade förhasta mig att köpa. Levde fram tills sista klicket i tron att det var en AMOLED. Men den är inte dum alls.
Men F8 tycker jag är mycket bra. För mig är funktionaliteten uppskattad och "mycket" bättre än F7. Detaljer, men ändå uppskattade.

Senast ändrad:
@hepanter
Riktigt cool
Men är rädd för att man måste ha läs glasögonen med sig då hela tiden. Bonden behöver ha en marq i 51 mm

Va skulle det där vara bra för!?
Ni tycker ju redan att jag är knäpp med 4 st moderna Fenixar. Fasen också. 😂
Men samtidigt, blir man så där cool bara för att man har en Marq på armen då blir det svårt att motstå 😬
Ja kossorna skulle nog inte bry sig så mycket om jag klädde mig sådär Jag tänker mer på er som har ansiktet utåt och lite business meetings i jobbet

Börjar bli som G-Shock-tråden här 😆
Tycker Garmin gjort det orimligt svårt att välja så man kanske får skaffa sig en knippe olika klockor som vissa gjort här.
Amoled har både bra läsbarhet utomhus och lång batteritid, så gränserna suddas ut.
Var mycket lättare när det iallafall var olika serier. Epix, Fenix osv med tydliga skillnader.
#ilandsproblem

Upplevda dåliga batteritider handlar ofta om dålig kontakt med mobilen, att man har laddat ner en dåligt optimerad urtavla eller att en träningsfil blivit korrupt. Precis som en dator kan en omstart behövas, och att ta bort en korrupt fil eller dålig BT-koppling, eller urtavlan. Men, saker kan för all del gå sönder. Och Garmin själva släpper ju dessvärre igenom en del buggar. I stort tror jag nog att specifikationerna håller. Men man måste kanske sätta sig in i vad de innebär.

Tillbaka
Topp