• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Morn
Många köper nya klockor men jag får väl dras med den här ett tag till
1000064541.jpg

Om man ska ha en Garmin till träning, vilken köper man och finns det någon i tråden som har en sån som vill sälja? Det är rena djungeln att försöka förstå vilken man ska köpa.

Har haft problem med min Instinct 2s Solar som jag köpte för 2 år och 10 månader sen då batteriet bara rasar efter att det kommer ner under 50%. Visar den under 50% så kan man springa i ungefär 30 minuter innan den dör. Blev väldigt förvånad när jag kontaktade Garmins support och det visar sig att den har tre års garanti så det var bara att skicka in den. Får se vad som händer men jag antar att de får byta hela enheten eftersom det inte går att byta batteriet i den versionen.

Under tiden får jag göra min Descent G1 som vardags och träningsklocka. Den är inte precis smidig på min klena arm men det får funka ett tag. 😅
1000012894.jpg

Om man ska ha en Garmin till träning, vilken köper man och finns det någon i tråden som har en sån som vill sälja? Det är rena djungeln att försöka förstå vilken man ska köpa.
Handlar främst om budget och vilken skärmteknik man vill ha
MIP eller amoled?
Vill man ha det senaste? Eller duger det med nåt som släpptes för 2 år sen osv
Storlek vill minnas att du har ganska rejälw handleder så det är väl 47 eller 51mmantar jag 👍
Vad har du för önskemål?
Titan?
Safir eller gorilla glas osv

Senast ändrad:
Handlar främst om budget och vilken skärmteknik man vill ha
MIP eller amoled?
Vill man ha det senaste? Eller duger det med nåt som släpptes för 2 år sen osv
Storlek vill minnas att du har ganska rejälw handleder så det är väl 47 eller 51mmantar jag 👍
Vad har du för önskemål?
Titan?
Safir eller gorilla glas osv
Tack för svar!
Jag är nog ok med lite äldre teknik bara det inte laggar eller är helt off, ska ju bara ha den till träning egentligen.
Har inga preferenser på skärmteknik eller material, tänk att jag vill ha en allround klocka men behöver inte det mest avancerade i teknik. Har läst och fått lite tips av bla RI, fenix 8 nämnde han. Är det överkurs? Han nämnde även någon tactix hehe..

Tack för svar!
Jag är nog ok med lite äldre teknik bara det inte laggar eller är helt off, ska ju bara ha den till träning egentligen.
Har inga preferenser på skärmteknik eller material, tänk att jag vill ha en allround klocka men behöver inte det mest avancerade i teknik. Har läst och fått lite tips av bla RI, fenix 8 nämnde han. Är det överkurs? Han nämnde även någon tactix hehe..
Det är aldrig överkurs när man ställer en sån fråga i den här tråden 🙂👍
Men det är klart om man bara vill ha en en enkel klocka när man springer så finns det ju betydligt billigare alternativ än de som du har fått tipsat om. Då kan F8 vara överkurs ska man däremot ha en dagligen så tycker jag att man kan kosta på lite mer. Svår avvägning, handlar om budget med. Har man utrymme då köper man en värsting 👍

Det är aldrig överkurs när man ställer en sån fråga i den här tråden 🙂👍
Men det är klart om man bara vill ha en en enkel klocka när man springer så finns det ju betydligt billigare alternativ än de som du har fått tipsat om. Då kan F8 vara överkurs ska man däremot ha en dagligen så tycker jag att man kan kosta på lite mer. Svår avvägning, handlar om budget med. Har man utrymme då köper man en värsting 👍
Haha ja, det är är ju ditåt det lutar...men försöker vara lite mogen och inte bara köpa värsta direkt...går ju sådär märker jag, dom här trådarna är livsfarliga..

Tack,ska undersöka! Återkommer i tråden när jag köpt någon, om någon har nåt som kan passa så pma!
Ja kolla runt lite på några alternativ sen kan du fråga igen så kan man Bolla lite finns så himla många alternativ.
Generationen innan då kan du kolla på Fenix 7 då kanske gärna en 7X Pro så får du safirglas och nya V5 sensorn.
Tactix 7 är ju också ett alternativ, om man vill ha nyaste sensorn så är det bara Amoled versionen som gäller då. Jag har en tactix 7 pro ballistics med MIP duger också fint o den skulle sitta kalas på din handled med då v4 sensor men helt ärligt så klarar man sig på den sensorn med 👍

Efter mycket letade och velande efter en lämplig Garmin så kokade jag ner till Epix PRO 2 och Fenix 7S Pro Sapphire Solar.

Valet blev det senare då batteritiden är bättre och att jag föredrar utseendet med MIP display kontra amoled.

Så förhoppningsvis kommer mitt nyförvärv på måndag / tisdag nästa vecka, då återkommer jag med bild 🤩

God morgon!
Ännu en skön morgon, hoppas verkligen sommaren blir full av sådana.
Nygammal klocka på armen idag. Fick glädjen att mötas av trevliga meddelanden även av denna. Dock äkta vara idag 😂
Och sorry för potatisbilderna 😝
20250605_054554.jpg
20250605_054551.jpg
20250605_054547.jpg
Har snabb kan du bli? Du måste snart nå gränsen vad den mänskliga kroppen evolutionärt klarar av? 😁

Själv när jag sitter på sängkanten och ser dina löp-inlägg tänker jag - springa är det sista jag vill göra just nu. Ligger precis under surströmming till frukost på listan 🤪

Tillbaka
Topp