• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Love it 🥰
1000025696.jpg

Tror jag kommer att skippa cykling för att satsa på löpning och snabba raska promenader alternativt intervaller mellan dessa.
Fick känning i ländryggen och lite domning i skinkan problem som vi har haft förr vet inte om det är en disk som trillskas😉

Vad skulle jag göra utan den här bänken den har fullkomligt räddat min rygg och hållit mig borta från både naprapater och kiropraktik ca 5 år nu, Det är ett enkelt egentligen gravitation och Mekanik bara man kör denna med måtta samt blir van vid den så är den väl investerade pengar
1000065035.jpg

Suttit och knåpat ihop en bra löpartavla som jag tänkte använda mig av. Riktigt bra inbyggda tavlor i den här klockan känner inte samma behov att ladda hem tavlor som förut
Med info som löpdistans per vecka vo2 max återhämtningstid och steg
1000065047.jpg

Senast ändrad:
Tror jag kommer att skippa cykling för att satsa på löpning och snabba raska promenader alternativt intervaller mellan dessa.
Fick känning i ländryggen och lite domning i skinkan problem som vi har haft förr vet inte om det är en disk som trillskas😉
Ett stalltips är att få in stretching varje kväll, 10-15 minuter, med fokus från ländryggen och neråt. Har hjälpt mig mycket från onda knän och gluteus, brukar annars vara stel i knäna om dagarna när jag springer mycket.

Ett stalltips är att få in stretching varje kväll, 10-15 minuter, med fokus från ländryggen och neråt. Har hjälpt mig mycket från onda knän och gluteus, brukar annars vara stel i knäna om dagarna när jag springer mycket.
Ja det kan ju mycket väl vara en stelhet som sitter där.
Ska införa lite övningar o testa👍
Är väldigt ojämn också, vänstra erectus spinae är mycket mer utvecklad än min högra så har som en obalans där. Tror det kommer av att jag jobbade väldigt många år från tidig ålder väldigt ensidigt. På äldre dar allternerar jag mer vänster och höger sida när jag jobbar.
Men har haft rätt mycke problem när jag sitter i traktorer och skakar över plogtiltor och liknande när det blir väldigt statiskt. Traktorkörning är inget vidare snällt för kroppen tur man inte bara sitter i dem utan har väldigt aktivt med mjölkning och fodring också 👍

Ja det kan ju mycket väl vara en stelhet som sitter där.
Ska införa lite övningar o testa👍
Är väldigt ojämn också, vänstra erectus spinae är mycket mer utvecklad än min högra så har som en obalans där. Tror det kommer av att jag jobbade väldigt många år från tidig ålder väldigt ensidigt. På äldre dar allternerar jag mer vänster och höger sida när jag jobbar.
Men har haft rätt mycke problem när jag sitter i traktorer och skakar över plogtiltor och liknande när det blir väldigt statiskt. Traktorkörning är inget vidare snällt för kroppen tur man inte bara sitter i dem utan har väldigt aktivt med mjölkning och fodring också 👍
Har något liknande problem, men mitt grundar sig i en gammal hockeykarriär med kroppen mest lutade åt vänster (leftad).

Just nu tampas jag med något starkare högerben än vänster och stelare i vänster sida än höger i gluteus, man märker det i statistiken (tack Garmin🙏🏼);
IMG_6855.jpeg

Har något liknande problem, men mitt grundar sig i en gammal hockeykarriär med kroppen mest lutade åt vänster (leftad).

Just nu tampas jag med något starkare högerben än vänster och stelare i vänster sida än höger i gluteus, man märker det i statistiken (tack Garmin🙏🏼);
IMG_6855.jpeg
Väldigt häftigt att Garmin kan hålla koll på så pass mycket data👍
Ja kroppens strävar ju alltid efter balans och då blir det som det blir med spänningar här och var iomed kompensationer.

Har de kommit ett MIP sug?
Jag har ju en 2x som andraklocka när jag skitar ner mig eller svingar skrot på gymmet.
Villhöver en 7x istället tror jag.
Den mip:en är väl åtminstone lika bra som den på 2x va?
Vet inte om man kanske ska sikta på en utan safir också.

Sen så skulle jag gärna haft en F8 solar och varvat med min F8 oled men så mycket kosing ska vi nog inte slänga iväg 🤓

Tillbaka
Topp