• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Jag har ju en 2x som andraklocka när jag skitar ner mig eller svingar skrot på gymmet.
Villhöver en 7x istället tror jag.
Den mip:en är väl åtminstone lika bra som den på 2x va?
Vet inte om man kanske ska sikta på en utan safir också.

Sen så skulle jag gärna haft en F8 solar och varvat med min F8 oled men så mycket kosing ska vi nog inte slänga iväg 🤓
Mipen är nog bättre på instinct eller minns jag fel?

Sähär svarar min AI-slav:

Slutsats:

Båda har transflektiva MIP-skärmar, vilket betyder att de är bra på att visa tydlig bild i starkt solljus och är energisnåla.

Fenix 7X har en mer avancerad färg-MIP med högre upplösning och touch, vilket ger bättre användarupplevelse, särskilt vid kartor och komplex info.

Instinct 2X har en enklare monokrom MIP, vilket ger längre batteritid och bättre hållbarhet, men enklare visuell presentation.

Så: de är lika bra på ljusstyrka och strömsnålhet, men Fenix 7X vinner på färg och upplösning.

1000056855.jpg

Enda bilden jag hade kvar som jämförelse.
Instinct kändes lättare och smidigare. Bekvämare att bära
@Agnb¥⌚ 😉

Kaffebryggaren på, underbart att ta en kopp såhär på morgonen
Den här skärmen är nästan overkligt bra
1000065105.jpg
Varför är den bättre då? Enligt specen ska det väl vara samma som Fenix 8?
ChatGPT svarar så här om ljusstyrkan:
"Båda modellerna har ungefär lika hög ljusstyrka, runt 1000 nits, vilket är mycket bra för smartwatches och garanterar god läsbarhet även i soligt utomhusljus."

Vad grymma ni är som redan varit ute på en tur.
IMG_1428.jpeg
Vad kör du för kaffe @Derix ?
Hade bestämt mig igår för att gå upp tidigare igår kväll
Nu imorse när jag vakna så börja tvekan att komma, kudden var väldigt skön Sen råkade jag gå in på KS och såg att @Chamber hafe taggat mig med texten nu kör vi!!! Kastade mig ur sängen och gav mig ut 😅 tack @Chamber för pepp

Varför är den bättre då? Enligt specen ska det väl vara samma som Fenix 8?
ChatGPT svarar så här om ljusstyrkan:
"Båda modellerna har ungefär lika hög ljusstyrka, runt 1000 nits, vilket är mycket bra för smartwatches och garanterar god läsbarhet även i soligt utomhusljus."
Jag kan inte uttala mig om Fenix 8 då jag aldrig har testat någon 👍
Vad jag förstår så har inte Garmin själva angett spec på ljusstyrkan på 970 själva bara att den ska vara dubbelt så ljus.
Sen ska högtalaren va förbättrad, i denna videon ser man lite om det.

Som sagt F8 har jag aldrig haft säkerligen bara ljusstyrkan som är ändrad så att man ska kunna få ljusare skärm för löpare ute i solen på den modellen. Upplösningen är väl den samma vad jag förstår.

970 är galet lättläst i direkt solljus och det är inte min Fenix E

Jag kan inte uttala mig om Fenix 8 då jag aldrig har testat någon 👍
Vad jag förstår så har inte Garmin själva angett spec på ljusstyrkan på 970 själva bara att den ska vara dubbelt så ljus.
Sen ska högtalaren va förbättrad, i denna videon ser man lite om det.

Som sagt F8 har jag aldrig haft säkerligen bara ljusstyrkan som är ändrad så att man ska kunna få ljusare skärm för löpare ute i solen på den modellen. Upplösningen är väl den samma vad jag förstår.

970 är galet lättläst i direkt solljus och det är inte min Fenix E
Ja, som du säger verkar skärmen vara ljusare. Undra hur mycket det påverkar batteritiden.

Vad kör du för kaffe @Derix ?
Hade bestämt mig igår för att gå upp tidigare igår kväll
Nu imorse när jag vakna så börja tvekan att komma, kudden var väldigt skön Sen råkade jag gå in på KS och såg att @Chamber hafe taggat mig med texten nu kör vi!!! Kastade mig ur sängen och gav mig ut 😅 tack @Chamber för pepp
Johan och Nyström. Men favoriten är nog Slöinges så det blir en beställning därifrån nästa gång.

Tillbaka
Topp