• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Testar Garmins textilband. Funkar helt OK men gillar Hemsut bättre.
1000026234.jpg

Någon som kan ge erfarenheter och rekommendation för ett inköp av Garmin Swim 2?

Jag är nästan enbart intresserad att få mer stöd i simträningen och framförallt slippa ligga och räkna längder i bassängen (110, 111, 112, ...). Man tappar snabbt bort sig. Men även att få en uppfattning kring tempo...Tränar just nu för att genomföra Vansbro 10k efter att ha kört vanliga 3k tidigare...

Vill inte eller ha något "riktig" smartklocka då notiser och annat vis telefon får tillräckligt med uppmärksamhet.

Men kommer även vilja använda klockan till en viss del löpning för enklare mätning (tid, distans, tempo).
Svarar mig själv och kanske kan det hjälpa någon annan.

Blev en forerunner 255 som fungerar utmärkt för ändamålet. Mäter längderna i poolen (efter 10 pass, ingen avvikelse, 2k-4k per pass) samt höll den 3% noggrannhet under Vansbro 10k (9760 m).

Samt att den fungerar bra för övrigt träning, löpning och cykling.

Nöjd!

Svarar mig själv och kanske kan det hjälpa någon annan.

Blev en forerunner 255 som fungerar utmärkt för ändamålet. Mäter längderna i poolen (efter 10 pass, ingen avvikelse, 2k-4k per pass) samt höll den 3% noggrannhet under Vansbro 10k (9760 m).

Samt att den fungerar bra för övrigt träning, löpning och cykling.

Nöjd!
Härligt att någon här använder klockorna på riktigt 👍
Appropå elitidrottare, hur går det med @ironcastle s gubbvad? 😀

Satte på ny rem på min epix och känner att det är läge att byta tavla, något särskilt man behöver tänka på när man laddar hem från connectIQ, typ inbränning eller liknande eller det är bara att köra på?

Tillbaka
Topp