A.J.
Silver
Stenhård!!All lack kvar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stenhård!!All lack kvar
Om du går tillbaka och läser tråden så står det mesta. Definitionen gilt i sig är att man har text och detaljer i ädelmetall. Pratar man klockor så brukar det nästan alltid handla om en lackerad yta där texten och detaljerna som syns är den galvaniserade bottenplattan. Dvs inte att det du ser är målat uppe på färgen utan snarare är under allt.Vad är egentligen den vetenskapliga definitionen av gilt? Från jag också vara med och leka?
Visst är det en hemvändare. @easy rider ägde den förut
Tack för att du tog dig tid att svara. Uppskattas.Om du går tillbaka och läser tråden så står det mesta. Definitionen gilt i sig är att man har text och detaljer i ädelmetall. Pratar man klockor så brukar det nästan alltid handla om en lackerad yta där texten och detaljerna som syns är den galvaniserade bottenplattan. Dvs inte att det du ser är målat uppe på färgen utan snarare är under allt.
Det som är sällsynt och värdefullt är hur jämn och fin den klarlackade färgen är. Det eftertraktade är att ytan är helt spegelblank utan skador som gjort den matt.
Din klocka är inte gilt-tavlad.
Här är en perfekt gilt-tavla:
Här har du en svart gilt-tavla där klarlacken spruckit men där ytan fortfarande är glansig:
Här har du en gilt-tavla som skiftat färg från svart till brun:
I'm game
Pointed crown guards är också trevligt
Vilken skönhet, grattis!I'm game
JäklarI'm game
Jäklar
Så fin!
Stort grattis!
Äh men va fan...
Jäkla trevlig klocka!
Tack alla!Vilken skönhet, grattis!
Är det verkligen en äkta gilt?I'm game
JaÄr det verkligen en äkta gilt?
Ser ut som guldtexten är tryckt, men kan ju se fel så klart. Hade även för mig att det var så här på vissa gamla Tudor.Ja
Tänker du på hur tavlan är matt?
Stort grattis...vilken skönhet!!Härlig patina..I'm game
Kanske kan @jakob.dala bringa lite klarhet?Ser ut som guldtexten är tryckt, men kan ju se fel så klart. Hade även för mig att det var så här på vissa gamla Tudor.
... eller @PerKanske kan @jakob.dala bringa lite klarhet?
Är för dåligt påläst men tudors lack är välkänd för att släppa/försvinna vilket kanske ger intrycket av att trycket inte har samma djup. Enligt mig är tavlan helt korrekt som det ska va.Kanske kan @jakob.dala bringa lite klarhet?
Wow! Stort grattis!I'm game
Fett cool den där. Vill ha!Är för dåligt påläst men tudors lack är välkänd för att släppa/försvinna vilket kanske ger intrycket av att trycket inte har samma djup. Enligt mig är tavlan helt korrekt som det ska va.
Min egen ser likadan ut och även där har lacket mestadels försvunnit.
@Per kanske är mer påläst hur tudor gjorde sina gilttavlor?
Med direkt ljus på tavlan ser den ut såhärSer ut som guldtexten är tryckt, men kan ju se fel så klart. Hade även för mig att det var så här på vissa gamla Tudor.
Fett cool den där. Vill ha!
Fett cool den där. Vill ha!
Get in line!Jag med!
Riktigt bra!
Get in line!
Iofs borde den vara kvar där den är.
Jo. Den är lika fantastisk nu som då. Jag har aldrig sett en Tudor-tavla som haft den gloss som denna har. Inget ens i närheten.. Att den sedan är tropical eller vad man nu ska säga gör den bara än bättre. One of a kind verkligen. Det tillsammans med en skarp, opolerad boett gör den till en keeper.Ville ha den när den ursprungligen landade på KS via Lätt Åkaren men då var jag för dum i huvudet för att fatta...
Är det en 66? Vet i hundan om jag inte tyckte 67 var ett strå vassare ändå! Fast jag antar att gilt är giltÄNTLIGEN!
Två år efter @wundlander s trådstart.
Inte trådens äldsta, ovanligaste, bästa, första eller finaste. Men min.
Från -65. Två års skillnad.Är det en 66? Vet i hundan om jag inte tyckte 67 var ett strå vassare ändå! Fast jag antar att gilt är gilt
AmenFrån -65. Två års skillnad.
De är nästan ojämförbara, tycker jag. Upplevelsen är väldigt olika iaf.
Men gilt är gilt. Logiken i sämre skick till dubbla priset... men logik drog inte in nån på det här forumet.
Tack! Mkt nöjd. Gillar ju klockor som går att använda!Grattis @Jacob ! Riktigt fin!