Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Asch! Den hade jag tagit på andra ledtråden, men var på jobbet. Lovar!Den kanske var lite väl klurig efter som den är så ovanlig. Men den fick lite publicitet när den kom. seiko Discus Burger![]()
![]()
Jag tycker den är svin cool!
Inte riktigt. Som ledtråd kan jag säga att: det är en Schweizisk tillverkare som tog rygg på en annan Schweizisk tillverkare under kvartskrisen, genom att göra färgglada plastklockor... (trodde den skulle bli för enkelGul? Alltså märket "Gul".
Dom tog rygg på Swatch...Luminox?
Edit: nej... vänta.
Tag?Dom tog rygg på Swatch...![]()
Yapp! Snyggt! Deras serie Formula 1 som hängde på Swatch när deras Scuba serie i plast slog stort
Lumepricken kl12 i samma form som deras logga
borde kunna vara Cartier, men vilken?
Korrekt.Cartier Roadster GMT skulle jag säga.
Day-Date bark?Kanske är enkel, återstår att se.
![]()
Är det din gissning på @Brage s bild?Rolex 116200
Jag tycker att det ska vara en Rolex Day Date med graverad boett, men den ser så vansinnigt patinerad ut och jag hittar inga bilder. Hm.Kanske är enkel, återstår att se.
![]()
Är det din gissning på @Brage s bild?
Ja, men det var en lurig bildTabbade bort mig, My bad!
Ja, men det var en lurig bild![]()
Korrekt, referens 18079.Day-Date bark?
Seamaster 300?Då kör vi nästa, dålig bild för att göra det lite svårare..
![]()
Certina DS PH200MDå kör vi nästa, dålig bild för att göra det lite svårare..
![]()
Nope, den har tjockare index.Seamaster 300?
Correctamundo!Certina DS PH200M![]()