• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Det är som du säger, innan det ballade ur totalt:) Tror mycket väl det hade kunnat finnas kvar som ett kombinerat bojen och diskant, fast bättre. Men det hade nog inte kunnat vara som planket:D
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Jo då! Spelar inte alls lika mycket som för några år sen, men det är fina prydnader om inte annat :)
14433157_10153876025110770_972396770088611162_n.jpg


Gibson Les Paul Studio till vänster och Martin GPCPA5K till höger :)
 
Någon från planket här???

Spelar själv inte gitarr, endast skinnbanjo.
Edit: dagligen
I am the forumit formerly known as Wiccarocker/Wicca(Osäker på vilket nick jag hade på just planket).

Otroligt häftigt forum, gissar att "Gitarrklubben" på facebook tagit över det mesta men sammanhållningen och hela den biten är tyvärr som bortblåst jämfört med förr. Glad att jag var med där och fick uppleva härjet. Viktor Johansson den tredje och World of Robots med flera. Stjärnor!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
I am the forumit formerly known as Wiccarocker/Wicca(Osäker på vilket nick jag hade på just planket).

Otroligt häftigt forum, gissar att "Gitarrklubben" på facebook tagit över det mesta men sammanhållningen och hela den biten är tyvärr som bortblåst jämfört med förr. Glad att jag var med där och fick uppleva härjet. Viktor Johansson den tredje och World of Robots med flera. Stjärnor!

Alingsås och liberal?
 

Sledger

Cartier
Har vi några strängbändare här?
Om så är fallet - vad har ni i stallet?
Själv är jag en sucker för Paul Reed Smith och hans prylar.

IMG_0821.JPG


De som roteras mest är en 305:a från 2013
, en Tremonti från 2013 och en Custom 22:a byggd 2003 med artist package.

PRS ser jäkligt fina ut. Hur är halsprofilen? Är van med Ibanez Wizard som är tunna och passar mig jäkligt bra och är allergisk mot de tjockare halsarna som sitter på de flesta Les Paul t ex. Aldrig provat en PRS men tycker denna ser galet fin ut. Custom 24 Floyd Rose :hungry:
floydcustom24_straight1.png


Deras SE-serie är gjorda i Asien om jag förstått det rätt. Någon som provat och kan säga om de håller bra kvalitet?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
PRS ser jäkligt fina ut. Hur är halsprofilen? Är van med Ibanez Wizard som är tunna och passar mig jäkligt bra och är allergisk mot de tjockare halsarna som sitter på de flesta Les Paul t ex. Aldrig provat en PRS men tycker denna ser galet fin ut. Custom 24 Floyd Rose :hungry:
floydcustom24_straight1.png


Deras SE-serie är gjorda i Asien om jag förstått det rätt. Någon som provat och kan säga om de håller bra kvalitet?
Se-modellerna är prisvärda helt klart.
Gällande halsprofilerna så är det svårt att jämföra dem med nägot annat. Pattern thin-halsen är mest lik en wizzard medans en wide/fat är mer av en 60's hals på en gibson.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Här är två nyare yxor som får göra vardagslunken. En Gibson SG från 2015. En jubileumsmodell (Les Paul 100 år) som har en
automatisk funktion för stämning som jag aldrig förstått. Den andra är en Fender strata De Luxe från 2013. Inget märkvärdig. Bra
gitarrer dock!

fullsizeoutput_42f.jpeg

fullsizeoutput_430.jpeg

fullsizeoutput_431.jpeg
 

Ryttaren

Rolex
Enda jag har kvar efter att klockintresset tog över, så allt dyrare fick lämna! Kan inte kalla mig gitarrist, men gillade att plinka lite på sängkammaren.

Köpte nya Princeton billigt för några år sen för att ha en billigare förstärkare tillgänglig. Gillar fenders 6V6 ljud :). Gitarren köpte jag ny i LA 2001 så den har lite sentimentalt värde, föredrar annars Les Paul och saknar min gamla R7:a.

IMG_6434.JPG
 
Du fick väl rätt mycket uppmärksamhet för "moppereliceringen" av en JV-strata om jag inte missminner mig? :D
Korrekt! Tror jag drog den i något olämpligt för den luktade rätt illa efter det... :rolleyes:
Tyvärr har jag inte ens en bild kvar från den gitarren, hade vart kul att se vad som blev av den. Sålde den för snart 10 år sedan till någon som bara skulle byta plektrumskydd.
 

Floffen

Panerai
Se där, fler gitarrister på forumet alltså!

Har själv lirat i band i nog 10 år nu (spelar progressive death metal om någon har koll på den genren). Hittar ingen bild på bara min gitarr så det får bli en bild från när vi kör live :D Jag spelar på en gammal ESP "the Eclipse" från 80-talet genom en Mesa Boogie Dual Rectifier. Har dock varit sugen länge på en PRS, de jag testat har varit sjukt fina!

IMG_5031.JPG
 

Psykel

Patek
Har inte spelat på evigheter, men har ett litet gäng gitarrer:
Gibson SG Special med P90
Fender Baja Telecaster
Ibanez Destroyer
Hagström Viking 12
Epiphone Les Paul (i för närvarande ofungerande skick - måste få ordning på elektroniken. Det är dessutom en tjeckisk-tillverkad modell som jag köpte ny 2001. Ska hålla betydligt högre kvalitet än dom asiatiska.)
Har även en Vox AC30 och ett hyffsat pedalboard. Får se om jag halar upp några bilder nån gång!
 

OBRKV

Cartier
Fråga till Fender-folket: vilken är den mest prisvärda Telecastern man kan köpa? Har kört Hagström ett bra tag nu, börjar bli sugen på en Tele.
 
Topp