Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Gitarrister på forumet?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Alarik, 17 februari 2017.

1. christian-h

christian-h Tie Fighter pilot

Fixoflex gillar detta.
  2. Owaysis

Owaysis Stormtrooper

De flesta sådana gitarrer har ju en såkallad cut-away som gör att man når högre upp på halsen. Rimligtvis så bör det påverka ljudet något men absolut inte till den grad att man faktiskt hör någon skillnad. Tror definitivt inte att du kommer märka något försämring i ljudet, speciellt inte i den prisnivån.

Bjoerlin76 gillar detta.
  3. Bjoerlin76

Bjoerlin76 X-Wing Pilot

Ah, skönt att höra, då förblir utbudet stort! Tack.

Owaysis gillar detta.
  4. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Spana in Ibanez också. Grymt bra gitarrer för priset, både elektriska och akustiska.

Bjoerlin76 gillar detta.
  5. Broke

Broke Rebel soldier

Gibson släpper nytt. Screenshot_20170419-213820.png

closetplayer gillar detta.
  6. Holtqvist

Holtqvist Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Kul tråd!

Jag har för många för att fota alla :)
    Men jag slänger upp en bild på en gammal "silver squier" från tidigt 90-tal, made in Japan, med den väldigt ovanliga färgen: "Maui Blue".
    IMG_0515.JPG

Mr.Carrera, differo, rdianat och 6 andra gillar detta.
  7. medinfoto

medinfoto AT-ST driver

Från:
    Borås
    Den var läcker! MIJ Squiers är inte att underskatta, grymt trevliga gitarrer överlag. Har en '94 "Squier Series" med HSS config och Floyd Rose II som jag nyss moddade med Seymour Duncan mickar. Låter fantastiskt.

Holtqvist gillar detta.
  8. namkrad

namkrad Rebel soldier

Många roliga trådar här på Lifestyle.
    Här kommer en ögonsten, trots att den har blivit misshandlad i sitt tidigare liv...
    Tog mig drygt 20 bast att då tag i en :cool:
    IMG_6642.JPG

Fixoflex, Alarik, Coromo och 1 annan gillar detta.
  9. Holtqvist

Holtqvist Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Nä det ska man inte göra! För pengarna jag lade på den gitarren, så låter den väldigt mycket dyrare :)

medinfoto gillar detta.
  10. medinfoto

medinfoto AT-ST driver

Från:
    Borås
    Ja, även om 80-tals MIJ börjar kosta pengar de med. Fick min '94 för 4500 i originalskick så de är fortfarande relativt billiga! Min 5-way switch är lite rasslig dock så ska byta till en 3-way, Cool Rails micken i mitten försvinner i kombination med Hot Rails eller Distortion så ingen mening med 5-way ändå...

Älskar f.ö. Floyd Rose, de är lite småpilliga att ställa in men när allt är gjort är de stabila som fan.

closetplayer, Fixoflex, Jaggis och 2 andra gillar detta.
  11. dnill

dnill Stormtrooper

Basist här! Lirat i 16 år. Detta är vad jag rockar loss med hemma i lägenheten, -03 jazzbas och ampeg micro:)
    20161003_195946.jpg

StarMan, Fixoflex, Frusciante och 2 andra gillar detta.
  12. Hugii

Hugii X-Wing Pilot

13. differo

differo Stormtrooper

Från:
    Malmö
    HA! jag har likadan:) Ska fota och posta. Min är dock något mer använd av att döma från bilden. Lätt en av mina favoriter, kommer aldrig sälja den.

Holtqvist gillar detta.
  14. Teletomte

Teletomte AT-ST driver

Från:
    Malmö
    Har inte spelat så mycket mer sen förra inlägget men har hunnit byta bort R7an mot
    en gammal 335a
    IMG_6534.JPG

closetplayer, Rock_N_Ron, Pictor och 4 andra gillar detta.
  15. differo

differo Stormtrooper

Från:
    Malmö
    Jag tar mig tid i dagarna och fotar lite gitarrerna som numera tyvärr mestadels ligger under sängar eller gömda i garderoberna. Några är dock alltid framme. Är det några här som bygger egna pedaler eller/och förstärkare? (även gitarrer för den del) Själv blev jag fast i det träsket många år sen och känner igen känslan nu när jag är fast i (att mecka med) klockträsket. Har byggt själv allt jag behöver och i stort sätt sålt det mesta 'köpes' i alla fall när det kommer till pedaler och effekter. Hoppas att det finns fler här.

16. MikaelAndersson

MikaelAndersson Rebel soldier

Köpt två nya gitarrer senaste veckorna. Stratan till höger har varit planerad sen länge men Firebirden var ett rent spontanköp när jag var på tjänsteresa tidigare i veckan. Aldrig spelat på en innan, men jag föll pladask. :D

20170927_222611.jpg

Rock_N_Ron, Fixoflex, StarMan och 2 andra gillar detta.
  17. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Pelham Blue är riktigt nice!

MikaelAndersson gillar detta.
  18. differo

differo Stormtrooper

Från:
    Malmö
    Kan inte dra fram alla mina skönheter nu men stratan är ändå framme så här kommer den:
    20170929_210926.jpg

closetplayer, Fixoflex, Holtqvist och 1 annan gillar detta.
  19. medinfoto

medinfoto AT-ST driver

Från:
    Borås
    Fick tag på denna för några dagar sedan. Fender "Special Edition" Tele, spalted maple, Seymour Duncan mickar, mahogny kropp+hals.

Fixoflex, Holtqvist, closetplayer och 2 andra gillar detta.
  20. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Fixoflex, Teletomte och differo gillar detta.
  21. differo

differo Stormtrooper

Från:
    Malmö
    Det finns en del gitarrer som jag aldrig riktigt klickat med (nu är vi mest på den ytliga/utseende nivån) och explorer är en av dem. Du tycker uppenbarligen om den, kan du dra lite snabbt hur/varför du började tycka om den? Var förresten på Airborne konserten här om dagen - alla körde enbart explorer :) - och med deras 'show' och musiken - passar den skit bra. Det hade sett nästan konstigt ut med t.ex. en Tele.

22. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Stilen har alltid tilltalat mig, trots att den generellt ses som en metalgitarr och jag knappt lyssnar på eller spelar metal.
    Har i nuläget en Ibanez Destroyer, som är ännu mer "extrem".
    Sen är det inte bara det visuella. Jag tycker att dom är grymt skönt balanserade och har ohindrad åtkomst till dom högsta banden.

differo gillar detta.
  23. differo

differo Stormtrooper

Från:
    Malmö
    Jag måste prova i lugn o ro någon gång, som sagt tänkte mest på det visuella - har själv svängt mycket åt 'mjukare' former på senare år. Den ibanezen är cool,har inte heller spelat på en sådan. Halsen ser väldigt 'snabb' ut.

24. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Mja, halsen är i princip identisk med min Gibson SG Special. En typisk Gibson 60-talshals. Den är inte linjaltunn som många av Ibanez shredgitarrer. Tror det är samma profil som Explorern.
    Här är några exempel på gitarrister som spelar Explorer (och liknande modeller), men inte metal:

differo gillar detta.
  25. closetplayer

closetplayer AT-ST driver

26. closetplayer

closetplayer AT-ST driver

Samma låt i sällskap med Clapton

27. medinfoto

medinfoto AT-ST driver

Från:
    Borås
  28. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Vet att dom haft en del problem dom senaste åren. Har som sagt en SG från 2011 som är riktigt grym! Dock är jag speciellt sugen på en Explorer i klarlackad mahogny, som 2018-modellen. Tror inte dom erbjudit en sån sen 80-talet.

29. Sledger

Sledger Stormtrooper

Hubba hubba! Tycker Ibanez verkligen börjar få till sina modeller igen. Bara hoppas att denna hittar till Europa. Kommer beställa en direkt. :hungry:
    RG652FMMSF_DPB_00_01_pd.png
    RG652FMMSF_DPB_00_01_pd_CU_Body_Top.jpg
    RG652FMMSF_DPB_00_01_pd_CU_Body_Back.jpg

Alternativt så får det bli denna. Också sjukligt snygg.
    RG652AHM_NGB_00_02_pd_CU_Body_Top.jpg

Vad är det man brukar säga? "Hur många gitarrer behöver man?" "Bara en till!"

Holtqvist och Psykel gillar detta.
  30. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Knepigt. Personligen gillade jag inte lila fram och rött bak. Lite off färgmatchning på den blå också.