• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

Ryttaren

Rolex
Nu har man börjat kika på snygga Les Pauler igen tack vare den här tråden, någon fin R8 eller R9 skulle sitta bra.
Saknar även min gamla Super Reverb när man rotar i gamla bilder...

glowing tubes.jpg


Skulle gärna ta en plaintop... är inte så mycket för tigerrandiga 59: or :)



Foto 2016-11-11 20 53 35.png
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Fråga till Fender-folket: vilken är den mest prisvärda Telecastern man kan köpa? Har kört Hagström ett bra tag nu, börjar bli sugen på en Tele.
Baja Telecaster! http://shop.fender.com/electric-gui...hop&cgidx=electric-guitars-telecaster&start=1
Tror den har dragit iväg lite i pris den senaste tiden, dock. Jag köpte min 2014, begagnad. Den var dock från 2012 eller 2013, så hyfsat ny. Betalde 5000 för den. Grymt värt! Kul features i form av custom shop-mickar, 4-vägs switch och en out-of-phase switch. Massor av sound! Kropp i ask, och min är i klassiska Butterscotch Blonde.
Tillverkad i Mexico, men inget fel med det. Designad av Fenders Custom Shop.
0141502307_gtr_frt_001_rr.jpg
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Nu har man börjat kika på snygga Les Pauler igen tack vare den här tråden, någon fin R8 eller R9 skulle sitta bra.
Saknar även min gamla Super Reverb när man rotar i gamla bilder...

Skulle gärna ta en plaintop... är inte så mycket för tigerrandiga 59: or :)

Plaintop FTW!

Nu var det något år sedan jag letade aktivt, men det går väl att landa en schysst R8 för under 20k fortfarande?
 

Ryttaren

Rolex
Plaintop FTW!

Nu var det något år sedan jag letade aktivt, men det går väl att landa en schysst R8 för under 20k fortfarande?

Borde inte vara omöjligt även om det sannolikt blir några tusen till, sålde min -99:a R7:a med lite godis för 19k ett par år sen. Skulle sparat den om det inte var för att jag egentligen alltid velat ha en burst istället. Tänk Knopflers -58:a.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Så är det kanske? Var ju rejält låga priser på R7 och R8 för ett par, tre år sedan. Gav nog sub 15k för min R7 2014. En burst är alltid trevligt och speciellt plaintop. MKs 58 är väl hyfsat flammig, men går an ändå:D
 

Ryttaren

Rolex
Mmm goldtopen har nog alltid gått att hitta billigare beggad. Men håller alltid ögonen öppna efter en snygg plaintop eller lätt burst även om jag inte är i köpartagen just nu.
 

Depp-Erik

Cartier
Kul med musiker här... Själv hängde jag aldrig på Planket, jag reggade mig där i samma veva som det stängdes, hängde dock ett par år på Diskant (som nu mer eller mindre dött ut (??!!)). För er som är bekanta med Diskant (och även planket kanske) så kan jag säga att jag varit roomie med forumkändisen Poxxed.

Spelat gitarr i typ 15 år, spelar inte lika intensivt som jag gjorde i tonåren, men ibland kommer lutan fram :) Kör Gibson LP Standard, Fender P-bas, Hemmasnickrad strata samt lite mindre coola akustiska gitarrer finns.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Kul med musiker här... Själv hängde jag aldrig på Planket, jag reggade mig där i samma veva som det stängdes, hängde dock ett par år på Diskant (som nu mer eller mindre dött ut (??!!)). För er som är bekanta med Diskant (och även planket kanske) så kan jag säga att jag varit roomie med forumkändisen Poxxed.

Spelat gitarr i typ 15 år, spelar inte lika intensivt som jag gjorde i tonåren, men ibland kommer lutan fram :) Kör Gibson LP Standard, Fender P-bas, Hemmasnickrad strata samt lite mindre coola akustiska gitarrer finns.

Ja det forumet har dött helt tyvärr.
 

Björklund

Panerai
Har också "spelat" i snart 30 år. Många guror har passerat genom åren men idag finns endast en Les Paul, en Strata Elite och en Martin DM kvar. Sugen på en Prs igen men svårt när klockintresset går under samma konto...

Hittar inte så roliga bilder nu men...
DSC08220.JPG

Snapseed.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ingen som lyckats få händerna på en McCarty 594 än?

Nej tyvärr. Men nu när den blivit en core-modell är den ju inte sinnesjukt dyr längre så det känns genast mer intressant.
Skulle isf satsa på single cut-varianten. Tycker att just deras SC-modeller är grymma.
Sålde min 245:a till förmån för Tremontin (som bygger på en 250).

Tremontin
IMG_1698.JPG


245:an
IMG_1697.JPG
 

Björklund

Panerai
Nej tyvärr. Men nu när den blivit en core-modell är den ju inte sinnesjukt dyr längre så det känns genast mer intressant.
Skulle isf satsa på single cut-varianten. Tycker att just deras SC-modeller är grymma.
Sålde min 245:a till förmån för Tremontin (som bygger på en 250).

Tremontin
IMG_1698.JPG


245:an
IMG_1697.JPG

Ja deras sc's är ruggigt fina! Synd att utbudet är något begränsat här. Får kanske bli en tripp ner till Thomann igen...
 

leicaphile

Panerai
Fråga till Fender-folket: vilken är den mest prisvärda Telecastern man kan köpa? Har kört Hagström ett bra tag nu, börjar bli sugen på en Tele.

För en relativt liten summa kan du få en Squier Classic Vibe 50s, och de är rätt trevliga. För lite mer en Baja. För lite mer en American Standard om du kan hitta några nya (slutade tillverkas 2016).

Spelar lite (dåligt) själv. Har en strata som är moddad Yngwie style, 60s Classic Series MIM med scalloping, Lace mickar, omlackerad Olympic White.

osjSlUF.jpg


zcqw7iP.jpg


Och en 2016 American Standard tele.

fVQMaYs.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har börjat spela en hel del sedan jag köpte min förstärkare. VOX ACTV4 topp & låda, ställbar mellan 0,25, 1 och 4 watt. Helt perfekt i lägenheten och för mindre gig. Sen landar förhoppningsvis en TC Electronic ditto idag, en loop-pedal som kommer vara kanon när jag spelar ensam.

Jag hade kvar pedalbord, strömförsöjning, en Dunlop Wah-Wah och lite kablar - så nu har jag ett pedalbord på plats också. Boost/overdrive, Wah-Wah, korg stämpedal och loop med en PRS McCarty Standard. En gitarr som är galet mångsidig med splitbara humbuckers.

Blodad tand!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Gitarrer ja... Lika giftigt för mig en gång i tiden som klockor är idag!
I dagsläget har jag bara en gitarr, som fungerar bra för mina behov.

ld.JPG


Jag har alltid haft störst kärlek till ESP och deras LTD-gitarrer. Tycker de slår allt annat i spelvänlighet.
Sen spelar jag mycket hårdrock och solar mycket så de passar som handen i handsken.

Även ägt två Edwards (också ESP-ägt).

Varför inte gå igenom de jag kommer ihåg att jag ägt! Det är säkert 3-4 till men jag kan just nu inte minnas vilka modeller.
De flesta är mina egna bilder som jag lyckades gräva upp. Men vissa fick jag sno från nätet.

LTD Viper 400

viper400.jpg


Esp Eclipse 1 CTM

esp.jpg


Edwards LPC + LTD EC 256

eddieltd.jpg


espss.jpg


LTD EC 331

ltd330.jpg


Gibson Explorer Goth

gibson.jpg


Ibanez (minns ej modellnamn)

Screen Shot 2017-04-10 at 15.18.46.png


En till Edwards LPC

Screen Shot 2017-04-10 at 15.19.22.png


LTD EC 400
Screen Shot 2017-04-10 at 15.20.01.png
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
För en relativt liten summa kan du få en Squier Classic Vibe 50s, och de är rätt trevliga. För lite mer en Baja. För lite mer en American Standard om du kan hitta några nya (slutade tillverkas 2016).

Spelar lite (dåligt) själv. Har en strata som är moddad Yngwie style, 60s Classic Series MIM med scalloping, Lace mickar, omlackerad Olympic White.

osjSlUF.jpg


zcqw7iP.jpg


Och en 2016 American Standard tele.

fVQMaYs.jpg
Hur är urgröpta band att spela på jämfört med vanliga tycker du ?
 

leicaphile

Panerai
Hur är urgröpta band att spela på jämfört med vanliga tycker du ?
Jäkligt trevligt. Bends är mycket skönare då man inte har någon friktion mot greppbrädan. Får dock inte trycka alltför hårt men det är något som är bra att undvika ändå. Har .009 på den, Yngwie spelar med .008 med 1/2 step downtuning så han nuddar knappt strängarna. :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tänker ta upp gitarrintresset jag. Har spelat rätt mycket när jag var yngre, men inte på några år. Letar efter någon schysst akustisk gura, ny eller begagnad för under 2000 helst. Någon som kan komma med tips? :)
 
Topp