• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

leicaphile

Panerai
Och jag spanar efter en prisvärd Gibson med P90. ”Samlar” prylar till att uppdatera pedalbordet också.

Man kan aldrig få för många pedaler, bara för lite plats... har utrymme för en större eller två mindre kvar på mitt, vetifasen vad det ska bli dock. :)

Har Boss Tuner -> MXR Super Comp -> Metal Zone -> Metal Core -> Big Muff -> Grindstein -> SD-1 -> Dispatch Master -> Dark Star -> Boss RV-3 -> Joyo American -> RC-30 looper -> NUX Solid Studio i dagsläget. Funderar lite på nån Lo-Fi pedal.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Man kan aldrig få för många pedaler, bara för lite plats... har utrymme för en större eller två mindre kvar på mitt, vetifasen vad det ska bli dock. :)

Har Boss Tuner -> MXR Super Comp -> Metal Zone -> Metal Core -> Big Muff -> Grindstein -> SD-1 -> Dispatch Master -> Dark Star -> Boss RV-3 -> Joyo American -> RC-30 looper -> NUX Solid Studio i dagsläget. Funderar lite på nån Lo-Fi pedal.
Jag använder inte så mycket pedaler.

Kör med:
TC-stämmis> BA Solar myth fuzz>
PaulC Tim OD> Walrus Fathom reverb.
Utöver det så har jag pedal för förstärkarens tremolo också.

Uppdateringen kommer främst bestå av nytt bord(Antagligen ett moddat Pedaltrain) och strömförsörjning(Strymon Ojai)
Eventuellt nya patchkablar om jag orkar. Sen kompletterar jag möjligtvis med en OD/dist till.
 

Number 6

Omega
IMG_5509.jpeg
NGD / jingle jangle wednesday:
IMG_5508.jpeg

En 360 i ”color of the year 2002” burgundy
Underbart instrument och oj vad jag saknat en Ric
Nu behöver jag bara en Vox ac30 så är jag hemma😛
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
IMG_5509.jpeg
NGD / jingle jangle wednesday:
IMG_5508.jpeg

En 360 i ”color of the year 2002” burgundy
Underbart instrument och oj vad jag saknat en Ric
Nu behöver jag bara en Vox ac30 så är jag hemma😛
Fy så nice! Helt klart en drömgitarr där! RIC 360 och AC30 är ju en klassisk combo som använts bland annat av en av mina (ständigt underskattade) favoritgitarrister, Peter Buck!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tänkte rotera lite här hemma så om någon är intresserad finns denna till salu.
IMG_4379.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Behöver en ny akustisk gitarr och ser att priserna gått i taket fullständigt sedan sist jag var i marknaden. Sålde min Martin D42 för några år sedan och ångrar det bittert. Idag får jag betala nästan det dubbla vilket inte är aktuellt.

Finns det nån musikaffär i Jönköping och söderut som är värd att besöka? Gärna med Gibson, Martin och Taylor att provspela.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Behöver en ny akustisk gitarr och ser att priserna gått i taket fullständigt sedan sist jag var i marknaden. Sålde min Martin D42 för några år sedan och ångrar det bittert. Idag får jag betala nästan det dubbla vilket inte är aktuellt.

Finns det nån musikaffär i Jönköping och söderut som är värd att besöka? Gärna med Gibson, Martin och Taylor att provspela.
Gitarren i Gbg är bra.
Men precis som du säger är priserna sanslösa.
Jag har två akustiska som ska säljas om du är sugen
IMG_3242.jpeg
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Pedalbords”projektet” är ihop. Gillar inte formatet på Metrobordet så mycket som jag troddde. Men helt okej. Förutom bordet så är strömförsörjningen ny och även patchkablar ända är nya. Första gången jag kör med kabel/kontakter utan att löda, smidigt! Antagligen kommer en kompressor leta sig dit med tiden. A/B-pedalen agerar på/av till tremolot i förstärkaren.

2BC9F919-4F32-40F2-B743-C23348167974.jpeg
5E61693A-D253-4FD5-881A-47557771E3BE.jpeg
9ABF0E13-C32D-4FE3-BE49-F99F28AE46FD.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Gitarren i Gbg är bra.
Men precis som du säger är priserna sanslösa.
Jag har två akustiska som ska säljas om du är sugen
IMG_3242.jpeg
Fina båda två, såg dem skymta förbi på Blocket :) Måste vänja mig vid nya prisläget först. Såg att Gibson J-45 går runt 33tkr nya nu, det är 10tkr mer än sist jag kollade, helt galet.
 

Sledger

Cartier
Pedalbords”projektet” är ihop. Gillar inte formatet på Metrobordet så mycket som jag troddde. Men helt okej. Förutom bordet så är strömförsörjningen ny och även patchkablar ända är nya. Första gången jag kör med kabel/kontakter utan att löda, smidigt! Antagligen kommer en kompressor leta sig dit med tiden. A/B-pedalen agerar på/av till tremolot i förstärkaren.

2BC9F919-4F32-40F2-B743-C23348167974.jpeg
5E61693A-D253-4FD5-881A-47557771E3BE.jpeg
9ABF0E13-C32D-4FE3-BE49-F99F28AE46FD.jpeg

Alltså, jag är glad att jag inte spelar ute längre. Skönt att slippa greja med stärkare, pedaler och kablar till förbannelse. Har en midi foot controller under skrivbordet som jag bestämmer över vad den ska styra, och resten i mjukvara. Saknar faktiskt inte tiden när jag stog vid 4x12 lådor och vräkte på. Lurar och studiomonitorer räcker bra. 🙂
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Lite dött här, ingen som gjort nåt roligt senaste tiden?

Köpte lite spontant en Grindstein på Blocket. "Master" volymen även i lägsta läget matar på rätt rejält dock så ska löda ihop en liten attenuator imorrn och koppla in så jag kan köra in den i FX in på Soldano stärkaren. Hoppas det funkar bra för den låter jäkligt fint.

grindstein.jpg
Roligt och roligt?! 😃

Jag håller på att sälja av en massa av min rätt stora samling med guror, basar, stärkare och pedaler. Någon har gått på Tradera och där gjorde någon köpare ett riktigt kap. Min gura som var i superskick såldes för en betydligt mindre summa än vad de säljes för i väl begagnat skick. Bara att säga grattis till vinnaren. 😃

Men de blir ju iaf sålda på Tradera till skillnad från exempelvis ljudbojen.

Men tar ju sån tid när vI talar ca hundra instrument och sedan övrig gear på det. 🙈🤣

BIlder för att det är skoj!

34F4E963-5080-4605-80CE-3AD2C6353C72.jpeg
C7D8CC1D-1CC9-4D63-9037-E16D45922255.jpeg
D4F3E191-4C41-4243-B8F6-5B38EC68D335.jpeg
B71DDDA8-BB18-402E-9B37-17D81A5384B8.jpeg
 
Senast ändrad:
Roligt och roligt?! 😃

Jag håller på att sälja av en massa av min rätt stora samling med guror, basar, stärkare och pedaler. Någon har gått på Tradera och där gjorde någon köpare ett riktigt kap. Min gura som var i superskick såldes för en betydligt mindre summa än vad de säljes för i väl begagnat skick. Bara att säga grattis till vinnaren. 😃

Men de blir ju iaf sålda på Tradera till skillnad från exempelvis ljudbojen.

Men tar ju sån tid när vI talar ca hundra instrument och sedan övrig gear på det. 🙈🤣

BIlder för att det är skoj!

34F4E963-5080-4605-80CE-3AD2C6353C72.jpeg
C7D8CC1D-1CC9-4D63-9037-E16D45922255.jpeg
D4F3E191-4C41-4243-B8F6-5B38EC68D335.jpeg
B71DDDA8-BB18-402E-9B37-17D81A5384B8.jpeg

Oj!
Är lite sugen på en akustisk bas, en tenorgitarr och en barytongitarr.. Något du har?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Haft den här på väggen i ett halvår men oanvänd sen jag köpte den ny (testat den hemma typ tio min).
Har en raritet jag väntat på ett halvår på ingång nu och frugan tycker jag har några för många så någon i Gbg som är sugen på en sprillans riktigt go Jackson RR24? - Pm:a :)

IMG_6906.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp