jaha, hade jag ingen aning om.Ultraljudsbad har en limiterad livslängd, så man bör testa dom nån gång om året. Då är det enklast att hänga ner remsor av folie i vattnet, funkar det så blir det hål i aluminiumfolien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
jaha, hade jag ingen aning om.Ultraljudsbad har en limiterad livslängd, så man bör testa dom nån gång om året. Då är det enklast att hänga ner remsor av folie i vattnet, funkar det så blir det hål i aluminiumfolien.
Annars märker man ju om länken inte blir ren...Ultraljudsbad har en limiterad livslängd, så man bör testa dom nån gång om året. Då är det enklast att hänga ner remsor av folie i vattnet, funkar det så blir det hål i aluminiumfolien.
Var på väg att skriva det också men höll migAnnars märker man ju om länken inte blir ren...![]()
Precis, varmvatten och Yes så vattnet blir gröntVill tillägga att jag fick bättre resultat efter att jag liksom smort in länken i diskmedel, ett par droppar här och där. Blev lite besviken först med bara några droppar i vattnet. Så snåla inte på diskmedlet är mitt tips!
Ser ju ut att kosta bra mycket mer också?Mycket prisvärd ultraljudstvätt som är bättre än Classes och Kjelles.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/803159/Ultraaanipesuri-2-litran-sailiolla
Ibland kan det vara värt, siktar på en treliters nästa gång.Ser ju ut att kosta bra mycket mer också?
127 euro inkl frakt.
Lite Off Topic men kunde omöjligt låta bli... Bhezad is going places
![]()
![]()
Kanske dags att starta "Glöm inte tvätta era kalsonger"-tråden?Lite Off Topic men kunde omöjligt låta bli... Bhezad is going places
![]()
![]()
Qvarts?Hej,
Jag har blivit med en ultraljudstvätt idag efter att ha läst denna tråd. Det blev en enkel från Kjell & Co. I bruksanvisningen står det att man inte ska rengöra själva klockan (bara länken) om den bara klarar 30m. Kan jag då tvätta hela klockan om den klarar 100 meter?
Qvarts?
Hade hoppat dopp i ultraljudstvätten för klockan... Kör bara länken. Klockan kommer du åt fint med tandborste och trasaNej inte quarts. Nyare Rolex.
Vibrationerna är inte bra för smådelar i urverket. @Tigerrrr det har nämns tidigare i trådensamma med stenar i vissa smycken osv.
Hade hoppat dopp i ultraljudstvätten för klockan... Kör bara länken. Klockan kommer du åt fint med tandborste och trasa
Edit: Förtydligar lite, det spelar ingen roll hur mycket tryck klockan pallar. Ultraljudet får ju klockan att vibrera och det är det som kan skada verket.
Jäklar, som natt och dag!Varför har jag inte tänkt på det här förut?
![]()
![]()
För första gången nånsin räckte det med en omgång i tvätten, istället för 3.Jäklar, som natt och dag!![]()
För att du inte läst mitt inlägg...Varför har jag inte tänkt på det här förut?
![]()
![]()
Ett två år gammalt inlägg? Ser jag ut som nån som skulle uppskatta nåt så gammalt?För att du inte läst mitt inlägg...
https://klocksnack.se/threads/glöm-inte-att-tvätta-era-länkar.34848/page-7#post-1097954
Vill du ens ha svar utan att vi träffats?Ett två år gammalt inlägg? Ser jag ut som nån som skulle uppskatta nåt så gammalt?![]()
Inget flirtande i tråden, ta det i PM!Vill du ens ha svar utan att vi träffats?![]()
Börjar tro att du har något att dölja...Inget flirtande i tråden, ta det i PM!
Yes!Har vi föressten slagit fast att varmt(hett) vatten och YES är den bästa blandningen?