• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glöm inte att tvätta era länkar

Halle81

Omega
2-Faktor
IMG_1150.JPG
IMG_1149.JPG
Införskaffade mig en ultraljudstvätt idag.
7 år gammal klocka varav OWG i knappt 5 år med denna länk.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Vill tillägga att jag fick bättre resultat efter att jag liksom smort in länken i diskmedel, ett par droppar här och där. Blev lite besviken först med bara några droppar i vattnet. Så snåla inte på diskmedlet är mitt tips!
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej,
Jag har blivit med en ultraljudstvätt idag efter att ha läst denna tråd. Det blev en enkel från Kjell & Co. I bruksanvisningen står det att man inte ska rengöra själva klockan (bara länken) om den bara klarar 30m. Kan jag då tvätta hela klockan om den klarar 100 meter?
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Vibrationerna är inte bra för smådelar i urverket. @Tigerrrr det har nämns tidigare i tråden :) samma med stenar i vissa smycken osv.

Hade hoppat dopp i ultraljudstvätten för klockan... Kör bara länken. Klockan kommer du åt fint med tandborste och trasa :)

Edit: Förtydligar lite, det spelar ingen roll hur mycket tryck klockan pallar. Ultraljudet får ju klockan att vibrera och det är det som kan skada verket.

Ok, tack för svar:)
 

VicField

Breitling
Som ett resultat av att jag läst igenom denna tråd hamnade denna ”ultraljudspryl” högst upp på ”vill ha”-listan. Har handlat på Clas Ohlson ca 3 gånger i mitt +20-åriga liv, och på något sätt känner jag mig liksom mer vuxen med införskaffandet av detta klock-spa till grunka.

Jag får tacka för de visdomar denna tråd givit mig! Nu ska det badas:cool:
58083DC7-B8D9-4DA2-A736-16386A8C3657.jpeg
 

joh.jonsson

Panerai
Glömde såklart att fota.. Men körde en länk häromdan. Så mysigt när det sipprar upp kolsvart gegg mellan länkbitarna hehe! Det är fasen att man inte bara kan slänga i hela klockan! Hade varit väldigt lugnande för sinnet. Men vart tops o sprit på uret istället :)
 
Topp