bra tipsLite Off Topic men kunde omöjligt låta bli... Bhezad is going places
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
bra tipsLite Off Topic men kunde omöjligt låta bli... Bhezad is going places
![]()
![]()
Man slickar sig om munnen och är nöjd med smutsiga länkar på internätet.Kunde inte motstå att lägga upp den här fina länken igen. Fullmatad, liksom...
![]()
En bedrift att få så mycket skit att bli kvar!!Kunde inte motstå att lägga upp den här fina länken igen. Fullmatad, liksom...
![]()
Unikt stor bedrift..!En bedrift att få så mycket skit att bli kvar!!
Herregud.....Kunde inte motstå att lägga upp den här fina länken igen. Fullmatad, liksom...
![]()
Det mest spännande är att när man tvättat, reparerat och fixat ett dylikt band så har det förekommit att man blivit anklagad att ha bytt ut det eller "skarpat" bort massor av guld. "-Det såg ju mycket tjockare ut förut!"Herregud.....
Fy vad äckligt. Bara för det la jag mina kedjor i ultraljudsbadet.Kunde inte motstå att lägga upp den här fina länken igen. Fullmatad, liksom...
![]()
Den funkar helt ok för hobby, precis som de enkla ifrån Kjell&Co. Men plocka bort länkarna ifrån klockan innan du tvättar. Även den bästa beater tar otroligt mycket stryk i packningarna.Kollade på denna
https://www.clasohlson.com/se/Ultraljudstvätt-850-ml-/Pr386601000
Funkar det att lägga i hela klockan eller måste ta loss länken?
Det är inte bara för snuskets skull, även om det är marginellt på stål så är det mindre slitage på länkarna om de är rena.Urk behöver helt klart investera i en tvätt när man ser allt snusk
Det är inte bara för snuskets skull, även om det är marginellt på stål så är det mindre slitage på länkarna om de är rena.
Bump med min snuskigaste flexlänk hittills...
![]()
Nice!Första länktvätten. Inga tvivel om att den har blivit renare iallafall
Innan tvätt:
![]()
Efter 8 minuter i varmt vatten och lite diskmedel:
![]()
Nice!
Funderar på skaffa en jag med, vart köpte du?![]()
Kort fråga: aldrig tvättat min länk och köpte klockan 2014. Anledningen är att jag inte har några speciella verktyg för att få av länken samt inte har någon ultraljudstvätt. Går det att, utan verktyg, få av länken?
En bild så ska vi berätta.Kort fråga: aldrig tvättat min länk och köpte klockan 2014. Anledningen är att jag inte har några speciella verktyg för att få av länken samt inte har någon ultraljudstvätt. Går det att, utan verktyg, få av länken?
Stål, Certina DS diverVad är det för länk?
Köp dig en Bergeron 6767, finns exempelvis här: https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-6767f/Stål, Certina DS diver
Köp dig en Bergeron 6767, finns exempelvis här: https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-6767f/
Stål, Certina DS diver
Action diver? Ta ett vanligt pin-verktyg, tryck först in den ena genom att rikta den lite inåt mot mitten, håll kvar den som är uppe och gör samma på den andra. Samma länksystem som SMP300, har gjort det utan specialverktyg 100 gånger
Edit: Kan till och med göra det med gem/tandpetare om man är pillig nog. Svåraste är att hålla ena sidan uppe bara.
Tack för infon, hade ju varit skönast att slippa beställa ett verktyg. Får kolla några youtubevideos innan jag ger mig på det![]()