• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glöm inte att tvätta era länkar

Lite Off Topic men kunde omöjligt låta bli... Bhezad is going places


3D7B5732-0887-42D6-810F-9CFEDDE8DC25.jpeg
8C950654-7B4C-4C43-AFE6-3EF4D2CD6B83.jpeg
bra tips
 
Senast ändrad:
Nice!
Funderar på skaffa en jag med, vart köpte du? :)

Köpte den på kjell & co. Den har blivit omnämnd i tråden tidigare. Deras minsta på 600ml för 499:-.
Så som ja förstått det så räcker den väl. Om annat så kan man ju bara köra länken 2 gånger. Längsta programmet är 8 minuter.
Tvättat 2 länkar nu och funkar helt okej :)
 
Kort fråga: aldrig tvättat min länk och köpte klockan 2014. Anledningen är att jag inte har några speciella verktyg för att få av länken samt inte har någon ultraljudstvätt. Går det att, utan verktyg, få av länken?
 
Stål, Certina DS diver

Action diver? Ta ett vanligt pin-verktyg, tryck först in den ena genom att rikta den lite inåt mot mitten, håll kvar den som är uppe och gör samma på den andra. Samma länksystem som SMP300, har gjort det utan specialverktyg 100 gånger :)

Edit: Kan till och med göra det med gem/tandpetare om man är pillig nog. Svåraste är att hålla ena sidan uppe bara.
 
Senast ändrad:
Action diver? Ta ett vanligt pin-verktyg, tryck först in den ena genom att rikta den lite inåt mot mitten, håll kvar den som är uppe och gör samma på den andra. Samma länksystem som SMP300, har gjort det utan specialverktyg 100 gånger :)

Edit: Kan till och med göra det med gem/tandpetare om man är pillig nog. Svåraste är att hålla ena sidan uppe bara.

Tack för infon, hade ju varit skönast att slippa beställa ett verktyg. Får kolla några youtubevideos innan jag ger mig på det:D
 
Tillbaka
Topp