Oki då är det väl så att man får leva utan det på 39an. Det går nog det också...Håller med, det är fint nog att visa upp. Men jag har bara sett det på 43mm/panorama date. Kanske finns varianter men som sagt inget jag sett iaf
![Beaming face with smiling eyes :grin: 😁](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f601.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oki då är det väl så att man får leva utan det på 39an. Det går nog det också...Håller med, det är fint nog att visa upp. Men jag har bara sett det på 43mm/panorama date. Kanske finns varianter men som sagt inget jag sett iaf
Jag börjar snegla lite på en GO SeaQ 39mm. Är det någon här på forumet som äger/har ägt en sådan?
Jag kan inte så mycket om tillverkaren, är det bra kvalitet på deras grejer? Några nackdelar eller fallgropar man ska tänka på?
Du har säkert sett mitt inlägg någon sida bak men kan bara upprepa min upplevelse - den kändes väldigt väl ihopskruvad. Nu var den delvis plastad på länken vilket kanske kan luras men tyckte den nästan kändes Oyster-stabil (vilket jag aldrig sett på annat håll).
Enda fallgropen jag spontant kan tänka är att den lär ha dassigt andrahandsvärde så det kan nog löna sig att koll runt lite efter ett bra erbjudande. Jag fick 15% innan jag ens frågade om priset så det är nog snarare en startpunkt än en slutstation så att säga.
Japp, jag såg ditt inlägg. Efter det finns det inte så mycket att hitta på forumet. Jag har läst runt lite på andra forum och den har blivit ganska lovordad. Man hade gärna velat hitta några negativa saker att läsa om också innan man bestämmer sig, för det måste ju finnas.
Vill ju gärna att det ska bli en keeper om man väl slår till då, precis som du säger, andrahandsvärdet troligtvis är lågt och den nog är svårsåld.
Måste medge att jag är bra sugen på en i blått![]()
Yes, jag har en.Jag börjar snegla lite på en GO SeaQ 39mm. Är det någon här på forumet som äger/har ägt en sådan?
Jag kan inte så mycket om tillverkaren, är det bra kvalitet på deras grejer? Några nackdelar eller fallgropar man ska tänka på?
Lägger till negativt:
1) i min värld hade länken helst varit helt borstad. Finns noll anledning att polera vissa delar.
2) Att lägga till band känns viktigt pga najs utseende och vasst viklås. Men kostar förmodligen huggorm. Kan vara läge att använda band som del av förhandlingen.
3) Glashütte kommer för alltid vara mini Lange. Jag kan gå med på det just vad det gäller Seaq men det finns alltid i bakgrunden.
Yes, jag har en.
Otrolig kvalitetskänsla och perfekt storlek enligt mig. Grym länk och gummit är också riktigt fint!
Men vad väntar du på pöjk!? Upp med en bild i tråden
Ja, BB58 är den perfekta dykarsizen på mig så denna borde också sitta som en dröm!
1) Håller med!!
2) Jag misstänker det också. Länken går loss på 20k(!) från AD så det skulle inte förvåna mig om banden också ligger väldigt högt.
3) Ja, det är alltid vanskligt att köpa en "nästan-klocka". När jag väger alternativen så står det mellan denna och en Submariner. Det "smarta" valet hade kanske varit en Sub. Där får man ju tillbaka pengarna om man skulle ångra sig. Men ibland är det så jäkla tråkigt att ta det smarta kortet...
Håller helt med. Gillar också Suben men med tanke på hur läget är idag är det skönt med något som flyger under radarn.Den här är verkligen något helt annat än en sub. Missförstå mig rätt, älskar sub, har haft flera olika varianter men denna vinner över suben på en för mig viktig detalj - jag skulle aldrig noja över att bära denna, vart jag än befinner mig.
Det gör inte att den är bättre än suben men jag skulle argumentera för att det gör den mer användbar. En ypperlig funka-till-allt klocka.
Den här är verkligen något helt annat än en sub. Missförstå mig rätt, älskar sub, har haft flera olika varianter men denna vinner över suben på en för mig viktig detalj - jag skulle aldrig noja över att bära denna, vart jag än befinner mig.
Det gör inte att den är bättre än suben men jag skulle argumentera för att det gör den mer användbar. En ypperlig funka-till-allt klocka.
Håller helt med. Gillar också Suben men med tanke på hur läget är idag är det skönt med något som flyger under radarn.
Kommer faktiskt inte ihåg det men gratis var det inte vad jag minns. Värt varenda krona dock.+1 på den!
Får jag vara så fräck att fråga vad du fick ge för ditt Tropic? Om det är från GO?
Låter rimligt. Om jag inte minns fel var gummit inte överdrivet dyrt, viklåset kostade många gånger mer.Jag betalade typ 4500 för gummit till SeaQ plus ett vanligt spänne.
Om det är boken Impression så tror jag nog det. Jag har en själv som jag fick i gåva av Glashütte Original.Jag tänkte sälja av lite klockrelaterade prylar och har två fina Glashütte-böcker. Den ena är en stor Coffee table-bok men väldigt fina bilder och text, den ligger i en snygg ytterbox. Sedan har jag en som heter The Collection.
Finns det något värde i dessa? Är det ens värt att lägga ut dem till salu med allt jobb det medför?![]()
Yes det stämmer! Sålde den för någon vecka sedan.Om det är boken Impression så tror jag nog det. Jag har en själv som jag fick i gåva av Glashütte Original.
Riktigt fin! Hur lång tid tog det från inlämning tills du fick tillbaka den från fabriken?Tillbaka från service hos Glashütte, delar bytta så nu fungerar den perfekt igen och siffrorna linjerar som de skall. Kom tillbaka i ett fint travel case. Alltihopa på garanti (fördelen med att köpa NOS från en auktoriserad handlare). Mycket nöjd! Klockan är i mina ögon en av 2000 talets bästa från Glashütte, en riktig sleeper.![]()
![]()
Ungefär fyra veckor. Otroligt snabbt med tanke på graden av komplicerat urverk.Riktigt fin! Hur lång tid tog det från inlämning tills du fick tillbaka den från fabriken?
Wow vad snygg!Tillbaka från service hos Glashütte, delar bytta så nu fungerar den perfekt igen och siffrorna linjerar som de skall. Kom tillbaka i ett fint travel case. Alltihopa på garanti (fördelen med att köpa NOS från en auktoriserad handlare). Mycket nöjd! Klockan är i mina ögon en av 2000 talets bästa från Glashütte, en riktig sleeper.![]()
![]()
GO är supernice! Har inte ägt någon men har träffat dem på Basel några gånger och har klämt på rätt många modeller. Väldigt trevligt gäng som driver företaget och riktigt schysst finish på grejerna. Vet inte hur det är just nu men tidigare hade de humana servicepriser också.Mm, jag är med dig där. Jag har hållt mig till mestadels GS och Tudor av samma anledning, -fantastiskt bra klockor som samtidigt flyger lite under radarn.
Suget för Sub störtdök också en del när jag träffade en riktigt dryg Dansk som skröt om hur mycket hans nya Sub kostade.
Alla klockor jag köper vill jag kunna använda när och hur jag vill och det skulle vara riktigt tråkigt om man låter den ligga kvar i lådan för att rånrisken är för stor.
GO är supernice! Har inte ägt någon men har träffat dem på Basel några gånger och har klämt på rätt många modeller. Väldigt trevligt gäng som driver företaget och riktigt schysst finish på grejerna. Vet inte hur det är just nu men tidigare hade de humana servicepriser också.
Vet inte om det är fler än Franks som säljer men det finns ingen i GBG som säljer dem.Ja, känns som att jag varvat hela YT med klipp på SeaQ:n men aldrig haft nöjet att klämma på en irl.
Tycker klockan är skitsnygg men det är något med länkens anslutning till boetten som börjat skava lite hos mig. Vet inte vad det är, möjligen att ändlänkarna är raka.
Är Franks Ur ensam AD i Sverige på GO, eller finns det någon närmare Göteborg som jag har missat?![]()