• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Glashütte Original

Den där är så fruktansvärt skitsnygg!

Har aldrig ägt en men har även jag väldigt svårt att släppa den.. Då främst den blåa 39mm i stål.

Det är väl någon i tråden som sitter på en svart va?
Den svarta stålisen är nog, om än jättebra, den färgsättning jag är minst hungrig på. Grön och blå stål (mer länk och gummi) känns som väldigt stabila alternativ.....men guld är guld.

Den svarta stålisen är nog, om än jättebra, den färgsättning jag är minst hungrig på. Grön och blå stål (mer länk och gummi) känns som väldigt stabila alternativ.....men guld är guld.
D053B00D-A58B-4A6C-8DE6-1916156FE855.jpeg
86A9A9BF-EE70-4C09-9305-B971F423A021.jpeg

Hur har vi det i tråden? Någon mer som plockat upp en SeaQ?
Jag kan inte släppa den även om den hittills hållit sig undan första plats på priolistan.

Nu har jag dumt nog kikat lite mer på 18k varianten och den är verkligen riktigt bra. Helborstad till skillnad mot tex YM och andra peers och dessutom glasbaksida även på 39mm så man kan glutta lite

1673598728424.png

1673598741960.png

1673598760133.png
Grymt fin! Den blå ligger högt på listan över potentiella köp. Skulle verkligen vilja ha glas baksida på den trots dykare men har inte sett att det finns till 39an i stål. Kanske kommer då. Isf blir det ännu svårare att stå emot i längden.

Den där är så fruktansvärt skitsnygg!

Har aldrig ägt en men har även jag väldigt svårt att släppa den.. Då främst den blåa 39mm i stål.

Det är väl någon i tråden som sitter på en svart va?
Japp, jag har den svarta och är ruskigt nöjd med den. Aldrig ägt en dykare som sitter så fint på handleden som denna gör, både på länk och gummi!

Japp, jag har den svarta och är ruskigt nöjd med den. Aldrig ägt en dykare som sitter så fint på handleden som denna gör, både på länk och gummi!

Ja just det ja, det var ju du som satt på den🙂
Lite konstigt egentligen att man inte sett någon annan i tråden, det känns ju som en ruskigt fin klocka! Prisbilden känns kanske lite hög men samtidigt ser kvaliten ut att vara därefter.

En blå SeaQ står högt upp på min lista🙂

Ja just det ja, det var ju du som satt på den🙂
Lite konstigt egentligen att man inte sett någon annan i tråden, det känns ju som en ruskigt fin klocka! Prisbilden känns kanske lite hög men samtidigt ser kvaliten ut att vara därefter.

En blå SeaQ står högt upp på min lista🙂
Allt är relativt, prisbilden generellt på klockor har ju dragit iväg och så tycker jag GO känns sjukt mycket mer prisvärt än tex Suben som nu ligger närmre 120 med datum.

Jag köpte min innan några andra färgen släpptes och håller fortfarande den svarta högre än blå då det inte finns några blåa gummiband, den gröna är däremot en riktig fullträff!

Allt är relativt, prisbilden generellt på klockor har ju dragit iväg och så tycker jag GO känns sjukt mycket mer prisvärt än tex Suben som nu ligger närmre 120 med datum.

Jag köpte min innan några andra färgen släpptes och håller fortfarande den svarta högre än blå då det inte finns några blåa gummiband, den gröna är däremot en riktig fullträff!
Instämmer i att den känns långt mycket mer prisvärd och ett betydligt roligare val än en sub.Jag har inget emot Rolex och har själv en DJ36a som definitivt är en keeper men i valet mellan denna och en sub är detta tveklöst en finare klocka!

Instämmer i att den känns långt mycket mer prisvärd och ett betydligt roligare val än en sub.Jag har inget emot Rolex och har själv en DJ36a som definitivt är en keeper men i valet mellan denna och en sub är detta tveklöst en finare klocka!
Håller med, jag gillar Rolex men med den hypen som är idag och allt vad det innebär är valet mellan en Glashütte och Rolex en nobrainer för mig, men väljer man klocka för sociala mediercredden är valet såklart omvänt

Hej alla,

Fick dessa bilder skickat till mig av en vän. Han har fått klockan för X antal år sedan. Någon som vet vilken modell denna kan vara med tillhörande ref nummer?

Tack på förhand

Bilagor

• E04E7332-EB59-4702-9AE5-B84CABD6333C.jpeg
    E04E7332-EB59-4702-9AE5-B84CABD6333C.jpeg
    440.3 KB · Visningar: 35
  • 1F59D8ED-700C-4F7E-829E-71889D23747E.jpeg
    1F59D8ED-700C-4F7E-829E-71889D23747E.jpeg
    436.4 KB · Visningar: 35
Hej alla,

Fick dessa bilder skickat till mig av en vän. Han har fått klockan för X antal år sedan. Någon som vet vilken modell denna kan vara med tillhörande ref nummer?

Tack på förhand
Håller med om att urverket ser tveksamt ut… GO brukar ha riktigt snygga och välarbetade urverk. Formen är en ”Glashütte Original Karree” (men placering av subdials hittar jag inte på någon annan)

Provat SeaQ i deras egna butik i Dresden. Panorama date och 100h-verk med glasbaksida är grejen men den större känns lite i största laget. Grymt fina klockor! På minussidan är klen PR 40h i den mindre. Skulle också velat se en mindre mängd polering på länken. Grym mikrojustering a la IWC. Mycket trevlig butik som engagerade sig och bjöd på kaffe.
IMG_0997.jpeg
IMG_1001.jpeg
IMG_1002.jpeg
IMG_1006.jpeg
IMG_1009.jpeg
IMG_1012.jpeg

Provat SeaQ i deras egna butik i Dresden. Panorama date och 100h-verk med glasbaksida är grejen men den större känns lite i största laget. Grymt fina klockor! På minussidan är klen PR 40h i den mindre. Skulle också velat se en mindre mängd polering på länken. Grym mikrojustering a la IWC. Mycket trevlig butik som engagerade sig och bjöd på kaffe.
IMG_0997.jpeg
IMG_1001.jpeg
IMG_1002.jpeg
IMG_1006.jpeg
IMG_1009.jpeg
IMG_1012.jpeg

Tack för att du delar med dig.
Dom är så jäkla fina! Är själv riktigt sugen på en grön 39,5mm.
Hade också önskat att länken var helt borstad, känns som att den repas väldigt lätt.

IMG_0997.jpeg
IMG_1001.jpeg
IMG_1002.jpeg
IMG_1006.jpeg
IMG_1009.jpeg
IMG_1012.jpeg
Gångreserv på automater är överskattat😉
Du får se det som att du får njuta av det otroligt lena manuella uppdraget lite oftare istället!

Tillbaka
Topp