Kul! Ja det var snabbt jobbat med tanke på att den ska fraktas fram och tillbaka till Tyskland ocksåUngefär fyra veckor. Otroligt snabbt med tanke på graden av komplicerat urverk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Ja det var snabbt jobbat med tanke på att den ska fraktas fram och tillbaka till Tyskland ocksåUngefär fyra veckor. Otroligt snabbt med tanke på graden av komplicerat urverk.
På väg från jobb.
En liten heads uo i denna tråden först, klockan kommer att hamna i säljtråden inom kort, något annat skall finansieras![]()
![]()
Den där är magisk! Har också fluktat på den flera gånger, dock svårt att välja vilken färg jag gillar bäst.Provade blå PanoMaticLunar på guld förra veckan. Jag tror jag har en ny grale. Så vacker på båda sidorna. Estetiskt fantastiskt vacker och mekaniken är.... från Glashutte helt enkelt.![]()
Den blå var magisk.Den där är magisk! Har också fluktat på den flera gånger, dock svårt att välja vilken färg jag gillar bäst.
Ja den är otrolig. Dilemma nummer två är ju om man skulle välja automaten med månfas eller manuella med gångreservsindikator.Den blå var magisk.
Magisk klocka!Vi provkörde SeaQ Panorama Date i grönt
![]()
Hands-on: Glashütte Original SeaQ Panorama Date i grönt
Eqotime har tagit en titt på nya Glashütte Original SeaQ Panorama Date, och det är ett rejält dykarur i gröna toner.eqotime.com
![]()
![]()
Trevligt, har funderat på länken också. Tror det är samma till min.![]()
![]()
Plötsligt en helt ny och mycket vassare klocka på länk. Nu får den bo kvar.
Samma till alla Senatormodeller om jag förstod det rätt. Länken är otroligt gedigen, känns bara mjuk och skön på handleden. Mirojustering via loggan som du säger, inte provat den ännu då klockan sitter perfekt.Trevligt, har funderat på länken också. Tror det är samma till min.
Hur känns den?
Microjustering via loggan på spännet?
![]()
Tack för svar. Får nog kontakta Franks ur. Får jag fråga vad dessa går på?Samma till alla Senatormodeller om jag förstod det rätt. Länken är otroligt gedigen, känns bara mjuk och skön på handleden. Mirojustering via loggan som du säger, inte provat den ännu då klockan sitter perfekt.
Beställde länken via Franks ur, kom på en vecka.
snygg! tar den mycket plats på handleden?Vi provkörde SeaQ Panorama Date i grönt
![]()
Hands-on: Glashütte Original SeaQ Panorama Date i grönt
Eqotime har tagit en titt på nya Glashütte Original SeaQ Panorama Date, och det är ett rejält dykarur i gröna toner.eqotime.com
![]()
![]()
Ja det tycker jag framförallt på 16,5cm handled!snygg! tar den mycket plats på handleden?
Månfas på denna tycker jag. Oerhört snyggt utfört. Tänk om den var ett par mm mindre dia och ett par mm lägre. Då skulle den varit oslagbar. Ändå sjukt fin klocka som återkommande ger vill ha vibbar.Ja den är otrolig. Dilemma nummer två är ju om man skulle välja automaten med månfas eller manuella med gångreservsindikator.
Ja kanske, håller med om att månfasen är bra, bland de bästa på marknaden enligt mig. Kanske någon mm mindre, tycker ändå 40 funkar.Månfas på denna tycker jag. Oerhört snyggt utfört. Tänk om den var ett par mm mindre dia och ett par mm lägre. Då skulle den varit oslagbar. Ändå sjukt fin klocka som återkommande ger vill ha vibbar.
Ja den millimetern är bra. Samtidigt är månfasen intressantare än gångreserven och ovanligt nog tycker jag faktiskt att automaten har det snyggare verket. (Annars är ju manuella ofta snyggastJa kanske, håller med om att månfasen är bra, bland de bästa på marknaden enligt mig. Kanske någon mm mindre, tycker ändå 40 funkar.
Den manuella är ju för övrigt en mm lägre![]()
Håller helt med angående verken, automaten är magisk!Ja den millimetern är bra. Samtidigt är månfasen intressantare än gångreserven och ovanligt nog tycker jag faktiskt att automaten har det snyggare verket. (Annars är ju manuella ofta snyggast
tycker jag.) Men som du säger så kan den där mm tjocklek ha rätt stor betydelse.
Hur har vi det i tråden? Någon mer som plockat upp en SeaQ?
Jag kan inte släppa den även om den hittills hållit sig undan första plats på priolistan.
Nu har jag dumt nog kikat lite mer på 18k varianten och den är verkligen riktigt bra. Helborstad till skillnad mot tex YM och andra peers och dessutom glasbaksida även på 39mm så man kan glutta lite
![]()
![]()
![]()