• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT BLNR

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Åk över till London, där kan du köpa en BLNR i butik eller i värsta fall få vänta en vecka eller två att få hem en. Jag förstår faktiskt inte riktigt vad problemet är med lagerhållning hos svenska AD's, är deras kvot så dålig eller är det så att de inte vill/vågar lagerhålla klockor?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Åk över till London, där kan du köpa en BLNR i butik eller i värsta fall få vänta en vecka eller två att få hem en. Jag förstår faktiskt inte riktigt vad problemet är med lagerhållning hos svenska AD's, är deras kvot så dålig eller är det så att de inte vill/vågar lagerhålla klockor?
Sverige är ett plutt-land, inte så värst prioriterad.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Förstår inte alls varför den är så eftertraktad.

Vet inte heller varför de gjort en i blå/svart ring? Kanske för att de inte fick till det färgmässigt med rött/svart eller blå/rött från början. Då hittade de en kombo som funkade tekniskt på keramiken. Historiskt finns väl inget blå/svart hos Rolex...
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
https://instagram.com/p/8gJDYFjCw_/

image.jpg
 

Hugii

Audemars
Förstår inte alls varför den är så eftertraktad.

Vet inte heller varför de gjort en i blå/svart ring? Kanske för att de inte fick till det färgmässigt med rött/svart eller blå/rött från början. Då hittade de en kombo som funkade tekniskt på keramiken. Historiskt finns väl inget blå/svart hos Rolex...
någon gång får det vara första gången?.. eller? :) Kan vara också så de kände de att blått/svart var den största utmaningen att sätta ihop, se de ville vara först om det? :)
 
  • Like
Reactions: JLW

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Åk över till London, där kan du köpa en BLNR i butik eller i värsta fall få vänta en vecka eller två att få hem en. Jag förstår faktiskt inte riktigt vad problemet är med lagerhållning hos svenska AD's, är deras kvot så dålig eller är det så att de inte vill/vågar lagerhålla klockor?
Nu vet jag inte hur det är med de andra butikerna men Bergströms i GBG verkar ovilliga att plocka hem klockor på beställning. De sätter upp dig på intresselista men verkar inte vilja beställa utifrån förfrågan. Det i kombination med att de sällan får leveranser gör att vissa modeller blir sällsynta hos dem. Det betyder ju dock inte att det inte går att beställa en om de faktiskt skulle försöka. :)
 
Senast ändrad:

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Nu vet jag inte hur det är med de andra butikerna men Bergströms i GBG verkar ovilliga att plocka hem klockor på beställning. De sätter upp dig på intresselösa men verkar inte vilja beställa utifrån förfrågan. Det i kombination med att de sällan får leveranser gör att vissa modeller blir sällsynta hos dem. Det betyder ju dock inte att det inte går att beställa en om de faktiskt skulle försöka. :)
Har tyvärr samma tråkiga erfarenhet ifrån Bergströms i Malmö;)
 
Topp