• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GMT BLNR

Vad köp och sälj samt resten av världen har för priser är oftast två helt olika saker. På både gott och ont.

Ja, om Nymans och Rob är de enda återförsäljarna som är aktuella så kan det vara så att det är lång väntetid.
Nu förstår jag inte. Du refererade ju till priset på köp och sälj i din tidigare kommentar.
Vad kostar en helt ny med plasten på där?

Hänger inte där alls faktiskt. Vi kan väl iaf enas om att vi tycker olika. Är du god kund hos handlare har du kunnat få fint pris på blnr ett bra tag nu.
Vad baserar du dina iakttagelser på? TRF speglar hela världen eftersom det är ett internationellt forum, och där talas det varmt om Batman, dagligen.

Om man är god kund, så får man nog bra priser oavsett modell?

Men snälla vad pratar du om?
Hur många BLNR ser du på köp och sälj med plasten kvar för under listpris?
När jag köpte min så kollade jag runt med olika handlare, bl.a. Nymans och dem hade lång väntetid.
Eftersom jag nu har en inplastad som jag tror måste gå så gläder ditt inlägg mig, kanske kan få helt ok betalt. Handlar bara om att hitta någon som inte har något emot att behöva ta av plasten själv..

Inge hype, och rent generellt dör rolexhypen fort på nya släpp. Precis som den kommer göra/är på god väg med nya daytonan.

Det tillverkas en jävla massa Rolex helt enkelt.

Känner du rätt folk kan du få en kanondeal på helt sprillans blnr med plast på. En bit under köp och sälj samt blocket.

Gillar du den så kör, vill du ha hype kolla på ett annat märke eller vissa ädelmetallare.

Disclaimer: Som vanligt mina åsikter som vädras här så ingen blir butthurt. :)
Trots att det tillverkas Rolex på löpande band så lyckas de ju skapa någon form av hype genom att begränsa tillgången, typ keramisk daytona. Har inte letat jättemycket efter den men tror att någon som har hyfsad kontakt med sin AD hade haft en på armen nu om de velat. Däremot är jag mer tveksam på på hur mycket rabatt man kan få på en stålrolle som ganska sällan ligger och skräpar i skyltfönstret, typ BLNR

Pics grabbar, pics.
image.jpeg

Vad baserar du dina iakttagelser på? TRF speglar hela världen eftersom det är ett internationellt forum, och där talas det varmt om Batman, dagligen.

Om man är god kund, så får man nog bra priser oavsett modell?

Varken Timezone, TRF, eller Chrono24 kan alltid användas som en helt garanterad referenspunkt, väldigt olika på olika klockor. Jag baserar mina iaktagelser på vad jag blir erbjuden.

Och mja, beror väl lite på hur god kund man är, det i sig är ju också en diskussion.
Man får inte alltid bra pris oavsett klocka, men på just blnr är det inga problem att få fint pris hos både ad och "handlare", även om du inte är en storhandlare.

Trots att det tillverkas Rolex på löpande band så lyckas de ju skapa någon form av hype genom att begränsa tillgången, typ keramisk daytona. Har inte letat jättemycket efter den men tror att någon som har hyfsad kontakt med sin AD hade haft en på armen nu om de velat. Däremot är jag mer tveksam på på hur mycket rabatt man kan få på en stålrolle som ganska sällan ligger och skräpar i skyltfönstret, typ BLNR

Hypen är väl att den announcas? Jag delar din åsikt att om man verklgen vill ha en och är med i matchen så hade man haft en nu.

@Pauledward vi kan väl säga att de som dykt upp där de senaste månaderna lätt beggade har varit dyrare än vad man kan få en helt ny med plast för om man letar rätt.

Funkar det som svar? Om inte, så kan jag inte hjälpa dig.

Tillbaka
Topp