• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT BLNR

KenKun

Patek
2-Faktor
Ehh va??
Då är du inte garanterat till någon köplats. Fritt fram för dom att sälja till någon annan, som är villig att betala listpriset.
När jag beställde en BLNR hos RobE, förhandlade vi om ett pris, betalade en handpenning, och fick en estimerat väntetid. Allt kändes seriöst!

//Magnus
Fast även om ni har kommit överens om ett pris, så kan det priset ändras på grund av prishöjningar? Många som har sagt det...
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
En vän har lagt penning hos Nymans, trea i kön enligt dem - på torsdag hoppades de få info om hur många som kommer in:pompus:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Möjligt! Ingen aning.. Men med en handpenning sluter man ett avtal mellan säljaren och köparen. Betryggande för båda parter.
Jodå, håller med om att det känns mer "safe".
Nymans Sthlm höll dock en Panerai åt mig, en hel helg, utan att jag behövde lägga någon handpenning, och då var modellen ändå helt ny :)
 
Dåligt med bilder i den här tråden....
image.jpeg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Snygg klocka! Första gången jag såg den var jag inte så imponerad. Men sen dess har den växt rejält och när jag köpte min 116610LV var den ett starkt alternativ. Men det blev ändå Hulken. :D
 

Ketan

Cartier
Ehh va??
Då är du inte garanterat till någon köplats. Fritt fram för dom att sälja till någon annan, som är villig att betala listpriset.
När jag beställde en BLNR hos RobE, förhandlade vi om ett pris, betalade en handpenning, och fick en estimerat väntetid. Allt kändes seriöst!

//Magnus
När jag köpte min blnr hos bergströms la jag aldrig någon handpenning. Jag började ställa mig i kö under våren och köpte min tillslut i september och fick den direkt när den kom eftersom jag stod först i kö bland tjugo andra.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
När jag köpte min blnr hos bergströms la jag aldrig någon handpenning. Jag började ställa mig i kö under våren och köpte min tillslut i september och fick den direkt när den kom eftersom jag stod först i kö bland tjugo andra.

Ok! Men då är det svårare att förhandla om priset när det finns gott om folk bakom dig, som ev. är villig att betala listpriset.
Som sagt, förhandlar jag först, lägger en handpenning och "knyter" ett avtal. Det gör affären enklare och tryggare, tycker jag.
Självklart får alla göra som de vill, och känner för.
 

kbw

Omega
2-Faktor
Ni som köpt BLNR hos en AD har ni kunnat få någon rabatt?

Om ni köpt en begagnad vad har ni gått ge (om ni vill dela med er) eller vad tycker ni är ett "rimligt" pris (även om det är subjektivt)?

Har velat ha en BLNR sedan den släpptes men av diverse anledningar vid diverse tillfällen så har det aldrig blivit av. Dessvärre har den dyra dollarn (eller CHF?) gjort att de blivit lite väl dyra i mina ögon. Innan dollarn började stiga för drygt ett år sedan så fanns de här i Sverige (så vitt jag minns, och beg) för ca 56 000kr. Den billigaste jag hittat nu i Sverige kostade 69 000kr, finns i USA för drygt 65 000kr, men hade dollarn varit på 7kr, vilket är en bit från förra årets lägsta notering, så hade man kunnat få den för 54 000kr.

Lite irriterande när ha-begäret är stort!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Ni som köpt BLNR hos en AD har ni kunnat få någon rabatt?

Om ni köpt en begagnad vad har ni gått ge (om ni vill dela med er) eller vad tycker ni är ett "rimligt" pris (även om det är subjektivt)?

Har velat ha en BLNR sedan den släpptes men av diverse anledningar vid diverse tillfällen så har det aldrig blivit av. Dessvärre har den dyra dollarn (eller CHF?) gjort att de blivit lite väl dyra i mina ögon. Innan dollarn började stiga för drygt ett år sedan så fanns de här i Sverige (så vitt jag minns, och beg) för ca 56 000kr. Den billigaste jag hittat nu i Sverige kostade 69 000kr, finns i USA för drygt 65 000kr, men hade dollarn varit på 7kr, vilket är en bit från förra årets lägsta notering, så hade man kunnat få den för 54 000kr.

Lite irriterande när ha-begäret är stort!

Det är en modell som säljer av sig själv... Väntetid hos de stora AD:eek:rna som t.ex Rob, Nymans... Rabatt i storstäder är typ noll...
Men kolla med de mindre AD i Sverige, ifall nån har en liggande... Vänta inte! Rolex kan komma med en ny prishöjning när som helst. :)
 

Schildfat

Cartier
Dessa verkar vara riktigt populära. Började snacka klockor med en kund som tänkte sig byta bort sin bil mot en BLNR.. Synd att man inte hade en liggandes bara:p
 

Ketan

Cartier
Ni som köpt BLNR hos en AD har ni kunnat få någon rabatt?

Om ni köpt en begagnad vad har ni gått ge (om ni vill dela med er) eller vad tycker ni är ett "rimligt" pris (även om det är subjektivt)?

Har velat ha en BLNR sedan den släpptes men av diverse anledningar vid diverse tillfällen så har det aldrig blivit av. Dessvärre har den dyra dollarn (eller CHF?) gjort att de blivit lite väl dyra i mina ögon. Innan dollarn började stiga för drygt ett år sedan så fanns de här i Sverige (så vitt jag minns, och beg) för ca 56 000kr. Den billigaste jag hittat nu i Sverige kostade 69 000kr, finns i USA för drygt 65 000kr, men hade dollarn varit på 7kr, vilket är en bit från förra årets lägsta notering, så hade man kunnat få den för 54 000kr.

Lite irriterande när ha-begäret är stort!
Räkna inte med att få någon rabatt.
 

D'orB

Omega
För att spinna vidare på TS hypfråga - hur är BLNR i långa loppet? Känns den för färgglad i uppklädda sammanhang eller är den diskret? Precis kommit över en ny men funderar på att låta den gå vidare då vi inte klickar 100%..
 

tissoter

Audemars
För att spinna vidare på TS hypfråga - hur är BLNR i långa loppet? Känns den för färgglad i uppklädda sammanhang eller är den diskret? Precis kommit över en ny men funderar på att låta den gå vidare då vi inte klickar 100%..
Lägger mig i diskussionen även om jag bara prövat BLNR vid kortare stunder så klickar vi inte heller riktigt, jag personligen skulle tröttna men om man har en sportigare klädsel kanske den funkar bättre ;)
 

D'orB

Omega
Lägger mig i diskussionen även om jag bara prövat BLNR vid kortare stunder så klickar vi inte heller riktigt, jag personligen skulle tröttna men om man har en sportigare klädsel kanske den funkar bättre ;)
Hmm, intressant aspekt. Njä, klär mig inte speciellt sportigt i vardagen.. Någon annan som har erfarenhet av hur Batman känns på kontoret?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hmm, intressant aspekt. Njä, klär mig inte speciellt sportigt i vardagen.. Någon annan som har erfarenhet av hur Batman känns på kontoret?

Så färgglad är den väl inte? Halva ringen är blå, that's it?
Du verkar dock velig, vilket är helt fel känsla när det kommer till ett nyköp?
Kanske satsa på en klocka som gör dig pirrig i magen istället? :)
Jag älskar dock min!
 

D'orB

Omega
Så färgglad är den väl inte? Halva ringen är blå, that's it?
Du verkar dock velig, vilket är helt fel känsla när det kommer till ett nyköp?
Kanske satsa på en klocka som gör dig pirrig i magen istället? :)
Jag älskar dock min!
Ja, du har rätt i känslan är lite fel. Drogs nog bara med av hypen. Borde väl inte vara några svårigheter att bli av med klockan iaf.
 
Inge hype, och rent generellt dör rolexhypen fort på nya släpp. Precis som den kommer göra/är på god väg med nya daytonan.

Det tillverkas en jävla massa Rolex helt enkelt.

Känner du rätt folk kan du få en kanondeal på helt sprillans blnr med plast på. En bit under köp och sälj samt blocket.

Gillar du den så kör, vill du ha hype kolla på ett annat märke eller vissa ädelmetallare.

Disclaimer: Som vanligt mina åsikter som vädras här så ingen blir butthurt. :)
 
Inge hype, och rent generellt dör rolexhypen fort på nya släpp. Precis som den kommer göra/är på god väg med nya daytonan.

Det tillverkas en jävla massa Rolex helt enkelt.

Känner du rätt folk kan du få en kanondeal på helt sprillans blnr med plast på. En bit under köp och sälj samt blocket.

Gillar du den så kör, vill du ha hype kolla på ett annat märke eller vissa ädelmetallare.

Disclaimer: Som vanligt mina åsikter som vädras här så ingen blir butthurt. :)
Men snälla vad pratar du om?
Hur många BLNR ser du på köp och sälj med plasten kvar för under listpris?
När jag köpte min så kollade jag runt med olika handlare, bl.a. Nymans och dem hade lång väntetid.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Inge hype, och rent generellt dör rolexhypen fort på nya släpp. Precis som den kommer göra/är på god väg med nya daytonan.

Det tillverkas en jävla massa Rolex helt enkelt.

Känner du rätt folk kan du få en kanondeal på helt sprillans blnr med plast på. En bit under köp och sälj samt blocket.

Gillar du den så kör, vill du ha hype kolla på ett annat märke eller vissa ädelmetallare.

Disclaimer: Som vanligt mina åsikter som vädras här så ingen blir butthurt. :)
Verkar fortfarande rätt hajpad om man kollar TRF...
 
Men snälla vad pratar du om?
Hur många BLNR ser du på köp och sälj med plasten kvar för under listpris?
När jag köpte min så kollade jag runt med olika handlare, bl.a. Nymans och dem hade lång väntetid.

Vad köp och sälj samt resten av världen har för priser är oftast två helt olika saker. På både gott och ont.

Ja, om Nymans och Rob är de enda återförsäljarna som är aktuella så kan det vara så att det är lång väntetid.
 
Topp