• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT-klocka! Är det bara Rolex som gäller? Visa din GMT (eller den du drömmer om)!

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IWC UTC TZC
481C27A4-0D41-4A94-A5E4-DDBA3B453A39.jpeg
Kvalplats på den!
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Vid närmare eftertanke verkar ju denna vara mer lämpad för att stanna hemma och hålla koll på andra som är utomlands än att resa själv. Det är ju den tiden som är där man inte är som är intressanta att ha 24-timmarsvisning av. Det lokala dygnet har man väl oftast koll på? Om man inte utforskar grottor, och då vet vi ju vilken klocka som gäller.
Fel av mig. Det är visst quick set på timvisaren. Nomos levererar.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag har haft en IWC UTC Spitfire (Ref 3251).

Sjukt fin tavla som har ett härligt djup och bling. Och en smidig GMT-funktion där 24-hjulet alltid visar ”hemmatid” (eller UTC, som tanken är för piloter) och quickset på timvisaren.

DF3EE7DD-7B50-4652-ADA7-B621A894C420.jpeg


Edit:
Hittade några gamla bilder på min klocka.
3734A66B-85B7-45A8-BE3F-086172EE4ACF.jpeg

07FC50B2-C1A4-4AE4-AEAE-C8615DC1AFD7.jpeg
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har haft en IWC UTC Spitfire (Ref 3251).

Sjukt fin tavla som har ett härligt djup och bling. Och en smidig GMT-funktion där 24-hjulet alltid visar ”hemmatid” (eller UTC, som tanken är för piloter) och quickset på timvisaren.

DF3EE7DD-7B50-4652-ADA7-B621A894C420.jpeg


Edit:
Hittade några gamla bilder på min klocka.
3734A66B-85B7-45A8-BE3F-086172EE4ACF.jpeg

07FC50B2-C1A4-4AE4-AEAE-C8615DC1AFD7.jpeg
Enormt vacker tavla!
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte göra trådens Rolle-fans glada. Lyckades få prova dessa igår. Förnekar inte att de är helgrymma. :) Budgetmässigt, inte lika grymma.

E55BF4FD-F657-479F-8E78-11338CF698BE.jpeg
66892923-7F59-4203-95AC-198CB0EC3CEF.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tänkte göra trådens Rolle-fans glada. Lyckades få prova dessa igår. Förnekar inte att de är helgrymma. :) Budgetmässigt, inte lika grymma.

E55BF4FD-F657-479F-8E78-11338CF698BE.jpeg
66892923-7F59-4203-95AC-198CB0EC3CEF.jpeg

Explorern (16570) skulle jag dock säga är extremt prisvärd då du får ett fint exemplar för 40k. Speciell då det iprincip är samma klocka som GMTn förutom bezeln.. ;)
 

Rulle

Audemars
Var och provade SS Royal Steel, Glycine 36+42, Grand Seiko GMT (och en del fina Oris ur) på Magnussons.

Måste säga att SS Royal Steel växte. Kändes rätt bra.

Den roligaste var nog Glycine Airman 36mm.

Hade också hoppats på att storleken på GS GMT hade varit bra, men för stor i sitt dresser-format.

Framsteg! Tack alla för input so far!
vad ville dom ha för en airman 36a ?
känns som den nog kan vara rejält dyr i sverige !
dom aåmdes löjligt billigt i usa innan när glycine sålde ut dom via sina kanaler!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Är det någon på KS som äger en sån? Eller Har fingrat på? Den är ju ruskigt fin, men frågan är om den känns som en överprisad kopia eller som en rimligt prissatt ”egen” modell?
Fråga i Squaletråden:
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-squale.48157/

Jag tycker den där är ganska snygg pga uppenbar likhet med en annan GMT-klocka ;) Tyvärr kunde de inte nöja sig med att göra en homage till en klassiker utan har kopierat de flesta designelement rakt av med fauxpatina som pricken över i.
Synd egentligen. Vanlig lume med andra index och utan cyklopen hade det varit en fullträff tror jag. Och just en homage istället för designkopia.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Fråga i Squaletråden:
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-squale.48157/

Jag tycker den där är ganska snygg pga uppenbar likhet med en annan GMT-klocka ;) Tyvärr kunde de inte nöja sig med att göra en homage till en klassiker utan har kopierat de flesta designelement rakt av med fauxpatina som pricken över i.
Synd egentligen. Vanlig lume med andra index och utan cyklopen hade det varit en fullträff tror jag. Och just en homage istället för designkopia.
Cyklopen finns det bara en som behärskar, håller med de kunde skippat den.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Är det någon på KS som äger en sån? Eller Har fingrat på? Den är ju ruskigt fin, men frågan är om den känns som en överprisad kopia eller som en rimligt prissatt ”egen” modell?
Jag har en. Tycker att den är tillräckligt egen för att klara sig. Det som vissa kallar fejkpatina ser jag mer som att de har en annan färg (fantastisk fin färg för övrigt) än vitt på vridring, index och visare.:) Fantastiskt bra kvalitetskänsla i allt utom spännet. Riktigt bra färger på det keramiska vridringsinsertet och på tavlan.
 
Topp