• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT-klocka! Är det bara Rolex som gäller? Visa din GMT (eller den du drömmer om)!

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon på KS som äger en sån? Eller Har fingrat på? Den är ju ruskigt fin, men frågan är om den känns som en överprisad kopia eller som en rimligt prissatt ”egen” modell?
Gluttat på denna, men inte provat. Tror det är en 42mm (?), upplevde den rätt chunky typ Seadweller. Men snygg är den!
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har en. Tycker att den är tillräckligt egen för att klara sig. Det som vissa kallar fejkpatina ser jag mer som att de har en annan färg (fantastisk fin färg för övrigt) än vitt på vridring, index och visare.:) Fantastiskt bra kvalitetskänsla i allt utom spännet. Riktigt bra färger på det keramiska vridringsinsertet och på tavlan.
Den verkar grym, har du nån wristshot att visa?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Den verkar grym, har du nån wristshot att visa?
Självklart!:)
Squale1.jpg
Squale2.jpg
Squale3.jpg
Squale4.jpg
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Tyvärr kunde de inte nöja sig med att göra en homage till en klassiker utan har kopierat de flesta designelement rakt av med fauxpatina som pricken över i.
Synd egentligen. Vanlig lume med andra index och utan cyklopen hade det varit en fullträff tror jag. Och just en homage istället för designkopia.
Du menar layouten för urtavlan ala ISO-6425, är snodd från Blancpain FF. Anser personligen att Blancpain och Rolex inte kan ha ensamrätt till en urtavla från 1950-talet.

Personligen tycker jag Squale bytt ut design på visarna, färgerna, urverk med quickset datum, krona, boett samt att man slipper att "baka" urtavlan i ugnen, plus i kanten.

Jag håller dock med dig att squale kunde struntat i datumet och bubblan kl 3. Samt designat om GMT visaren så den inte varit på varit på pricken lika ref 1675 och förargat så många på köpet.

Tråden är annars full av snygga GMT, min personliga favorit är nog en Alpina alpiner GMT som saknas i samlingen.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Boetten ser riktigt fin ut. Dock trist med förstoringsglaset. Länken ser ut att ha lite halvdan passform i ändlänkarna? Hur är kvalitetskänslan i länken i övrigt? Upplever du den som "prisvärd"?
Hmmmm...har aldrig reagerat på att det skulle vara problem med passformen på ändlänkarna, men när du säger det är det nog ett litet, litet glapp på sidorna mellan ändlänk och boett. Kvalitetskänslan på länken är riktigt bra (bättre än de två kvalitetsklockor jag kan jämföra med, 7-10 år gamla Omega PO och Seamaster) förutom låset som är lite rassligt. Skulle absolut kalla den väldigt prisvärd.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Du menar layouten för urtavlan ala ISO-6425, är snodd från Blancpain FF. Anser personligen att Blancpain och Rolex inte kan ha ensamrätt till en urtavla från 1950-talet.

Personligen tycker jag Squale bytt ut design på visarna, färgerna, urverk med quickset datum, krona, boett samt att man slipper att "baka" urtavlan i ugnen, plus i kanten.

Jag håller dock med dig att squale kunde struntat i datumet och bubblan kl 3. Samt designat om GMT visaren så den inte varit på varit på pricken lika ref 1675 och förargat så många på köpet.

Tråden är annars full av snygga GMT, min personliga favorit är nog en Alpina alpiner GMT som saknas i samlingen.
Nej, det är kombinationen urtavla, vridring, cyklop och fejkpatinerad lume som blir lite för mycket för min smak. Inte att de lånar tavla eller något annat.
Håller med om Alpina alpiner, jag postade faktiskt bild på en sådan i början av denna tråd :)
 

Anno 1685

Omega

adotb

Breitling
Alltid Rolex när det gäller GMT, den senaste är WOW! Pepsi med Jubilee band
 

Bilagor

  • rolex-gmt-master-ii-pepsi-stainless-steel-1.jpg
    rolex-gmt-master-ii-pepsi-stainless-steel-1.jpg
    117.3 KB · Visningar: 5
Topp