M.U
Silver
Skönaste liraren i golf-världenSom vissa kanske kan ana av min avatar så - ja, jag spelar![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skönaste liraren i golf-världenSom vissa kanske kan ana av min avatar så - ja, jag spelar![]()
Ska spela för grönt kort på lördag, håll tummarna![]()
Japp man startar på 54Vad får man i start hcp nu för tiden? 54?
Vad får man i start hcp nu för tiden? 54?
Japp man startar på 54
Aa så gjorde jag också, men man utgår från 54 på "uppspelet" om jag förstod det rätt. Men det kanske är olika beroende på golfklubbDock så kommer jag spela in på 36 är tanken. Vad jag förstår så ger det vissa fördelar?
Jag löste det där i juli och då räckte det med att man gick en runda med någon som har under 36 och sedan lämnar in scorekortet så fick jag 36 direkt.Nu va det längesen jag tog grönt kort, men om 54 ska motsvara 36+ och du spelar in på 36 direkt så är det väl för att slippa fadderrunderna som man var tvungen att gå innan man fick börja sänka sig. Vild gissning. Lycka till på måndag! Glöm inte boka tider hos psykologen i förväg.
Känner igen det resonemanget. Sedan får väl någon annan sänka sig i mitt sällskap om jag har 36 eller lägre?Nu va det längesen jag tog grönt kort, men om 54 ska motsvara 36+ och du spelar in på 36 direkt så är det väl för att slippa fadderrunderna som man var tvungen att gå innan man fick börja sänka sig. Vild gissning. Lycka till på måndag! Glöm inte boka tider hos psykologen i förväg.
@M021
Känner igen det resonemanget. Sedan får väl någon annan sänka sig i mitt sällskap om jag har 36 eller lägre?
Hur gick det,?Ska spela för grönt kort på lördag, håll tummarna![]()
inspelad på 36hcpHur gick det,?
Det tycker jag verkligen , Göteborg mot resten, likt Ryder cup!Vi bör anordna en KS golftävlning till nästa sommar![]()
Lycka till! Stadium är i ypperligt skick, spelade den i söndags.Fick nyligen besked om att jag blivit utvald/lottad att delta i en tävling på fredag arrangerad av en ögonkirurgipraktik (privat) på Bro Hof Stadium Course.
Fan vad laddad jag är!
Spelat där en gång tidigare, juli 2012, men ytterst dålig score. Är i mycket bättre form nu, så det ska bli kul att se hur det går!
Lite goa utlottningar och deltävlingarDet tycker jag verkligen , Göteborg mot resten, likt Ryder cup!
Viaplay vet jag... lite sent svar kanskeNågon som vet vilken/ vilka kanaler som visar Ryder cup .
Nä , det börjar ju idag så det var inte sent. Hade hoppats på tv 10 men dom sänder bara på söndagen.Viaplay vet jag... lite sent svar kanske![]()
Jaha, det visste jag inte att dom visade . Borde väl räcka med en provsving på första tee på den nivån?Tänkte om du ville kolla övningsrundorna![]()
Viasat sänder Ryder Cup. Så antingen Viasat golf eller Viaplay. GO EUROPE!Någon som vet vilken/ vilka kanaler som visar Ryder cup .
Banan är svår, riktigt svår. Speciellt den här tiden på året när det alltid blåser.Korspostar lite... Bro Hof idag!
![]()
Så här glad å peppad var jag innan rundan. Uppvärmd, vältränad å taggad!
Har spelat här en gång förut, 2012, å hade 24 poäng har jag för mig. Men kände mig laddad som f-n idag. Spelat mycket golf i år. Fått fart på drivern, tränat chippar, bra träff på järnen.
Så här kände jag efter rundan:
![]()
Den här banan är fan så mycket bättre än vad jag är. 23 poäng... Svårt idag med stark vind, men det var inte vindens fel idag. Jag missade enkla/"säkra" slag. Riktiga nybörjarmisstag!Fick på nåt sätt stora darren/för mycket respekt för banan på nåt sätt.
Grymt skick och absolut inget att klaga på avseende bana/skick förstås, men jag skulle INTE betala 2500:- för en greef-fee om jag skulle pröjsa själv. Det känns orimligt...