• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

image.jpeg

Slängde bara ner några klubbor för att träna lite, men valde att gå 9 ist. Inte så mycket att väja på. Liiiite brist på mellanjärn. Ingen uppvärmning/avståndsklocka.
Kommer gå på par?!?

:cool:
En 3:a och en 8:a, då har man väl täckt in allt:D

Drog runt på en lite turné, första veckan på semestern. Spelade bl.a Bråviken (Norrköping) och Omberg (Ödeshög).
Två banor som jag rekommenderar utan att blinka, bra kvalitet rakt igenom.
Här är en bild från 14:e hålet på Omberg med Vättern vackert i bakgrunden.
received_10154326834389600.jpeg

Tycker det är ett jävla mög att man dagen till ära vaknar upp med en sådan smärta i höger axel att det inte är ens i närheten av roligt när man skall ta 1h golf lektion för att få ordning på svingen när man presterat rundor på 100+ slag senaste tiden..

Tur att man skall jobba fram tills dess och få väll pumpa i mig Ipren så jag inte känner av axeln..

Helt fantastiskt, bägge spelarna spelar ju dessutom "fel" håll sett till vilken hand som dom har dominant.
Som högerhänt vänsterspelare ser jag det som att jag ändå har "rätt" :)

Å så naturligtvis grattis Stenson

Strandad i sommarstugan utan golfpolare i närheten och sjukt golfsugen! :confused:

Någon inom 1 timme/10 mil från Nyköping som är sugen på en runda fredag fm?

Nyköping/Jönåker/Trosa/Åda?
Nå´n klubb söder om Sthlm?
Södertälje? (Kallfors/Vidbynäs)
Norrköping?

Hör av er!

Strandad i sommarstugan utan golfpolare i närheten och sjukt golfsugen! :confused:

Någon inom 1 timme/10 mil från Nyköping som är sugen på en runda fredag fm?

Nyköping/Jönåker/Trosa/Åda?
Nå´n klubb söder om Sthlm?
Södertälje? (Kallfors/Vidbynäs)
Norrköping?

Hör av er!

Annars är det ju bara att gå själv eller hoppa in i en boll :)

De blev en hyfsat tidig morgonrunda på trevliga Trosa GK. Bokade in mig i en boll med två trevliga unga herrar, varav den ena visade sig vara NHL-spelare hemma på sommarsemester. Glömde dock fråga vad han hade för klocka... :cool:

Stabil bogeygolf, utan överraskningar - 34 p.

image.jpeg

En annan överraskning var att de hade "brogreen-fee" - 50% reducerad - pga den trasiga bron i Södertälje. De tappar tydligen massor med spelare från Sthlm pga detta.

Då måste du ju börja! Var ut pch kikade på bygden förra veckan, satan vilka fina greener ni har i år för att vara här.
Njae, känner inte att jag har tid :(
Tack! Femte eller sjätte året i rad som vi har de bästa greenerna i norrland, inte ens självutnämnt ;) ... Så det är inget ovanligt, men tyvärr upptäcker för få detta. SPelat länge/mycket?
Btw, greenerna är nydressade samt vältade så stimpen visade 12 på hastighet igår, the open spelades på 11 :D

Njae, känner inte att jag har tid :(
Tack! Femte eller sjätte året i rad som vi har de bästa greenerna i norrland, inte ens självutnämnt ;) ... Så det är inget ovanligt, men tyvärr upptäcker för få detta. SPelat länge/mycket?
Btw, greenerna är nydressade samt vältade så stimpen visade 12 på hastighet igår, the open spelades på 11 :D

Spelat relativt länge till och från men blir inte så mycket som man vill.. Var typ 5-6 år på bygden innan uppehåll och nu 2 på frösön. Kommer ut och spelar HSBs tävling nästa fredag, ska bli riktigt kul!

Hade missat den här tråden...
Är numera solskensgolfare med 32 i HCP efter ett uppehåll på ca. 20 år. Medlem i Salems GK, trots att jag bor i hufvudstaden.

Tillbaka
Topp