• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

The lord

Audemars
Tjuvtränar lite i Torreveija!
received_10154172751399600.jpeg
Vilka banor spelar du i Torrevieja någon du kan rekommendera?
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Vilka banor spelar du i Torrevieja någon du kan rekommendera?
Utav de banor som vi spelade, så rekommenderar jag Las Colinas (grym anläggning)och La Finca (rolig och omväxlande bana).
Vi spelade även Villa Martin, men den va rätt slätstruken.
Har även hört gott om Las Ramblas, den spelade vi dock inte.
Have fun!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Hej på er golfnördar!
Åker till Marbella sista mars för lite spel med frugan och ett par till i en vecka.
Någon som har spelat där?
Vilka banor ska vi spela och vilka ska vi undvika?
 

Fadeway

Omega
Hallå där!
Jag har ett ständigt sug efter att börja lira igen, spelade golf från det jag kunde stå till jag var 15 år. Har nu haft ett uppehåll på tio år och det får nog räcka!
Är det någon som har några tips på ett bra golfset som man kan börja med? de ska vara hyfsat lättspelade, och har ni några tips till en återkommande golfare känns som det har hänt en del inom sporten och i Sverige på 10 år
 

chgeorg

Omega
Fan vad skönt att säsongen är igång igen, lördag fm vigdes åt denna fantastiska sport. 6 grader och lite regn har inte stoppat någon.

Dyblöt bana men helt ok grener på Viksberg resulterade i 33 pinnar och en två dagars träningsvärk.. men nu är man igång igen :D

Resan ner under 16 i hcp är påbörjad!
 

stigge

Omega
2-Faktor
Hallå där!
Jag har ett ständigt sug efter att börja lira igen, spelade golf från det jag kunde stå till jag var 15 år. Har nu haft ett uppehåll på tio år och det får nog räcka!
Är det någon som har några tips på ett bra golfset som man kan börja med? de ska vara hyfsat lättspelade, och har ni några tips till en återkommande golfare känns som det har hänt en del inom sporten och i Sverige på 10 år
Gissar att du var skaplig golfare om du började från det du kunde gå och slutade vid 15 års ålder?
Om så var fallet så är min rek. att du undviker de mest förlåtande klubborna och tittar på sk spelförbättrande klubbor som tex Titleist AP1, Callaway Steelhead XR och Taylormade M1/2. Du kan även titta på nästa nivå i kedjan , om du redan nu vet att du kommer lägga lite tid på golfen och var skaplig när du slutade (hcp 10-15). Rena bladklubbor bör väl dock undvikas. Börja med att åka iväg till ngt ställe som har bra sortiment och kunskap och låna 3-4 modeller ifrån olika kategorier och testa dessa för att se vad du gillar (gärna lite olika varianter på skaft som tex olik flex och vikt på skaftet). Träna och ta lektioner ifrån en pro och sedan kan du boka upp Custom för djupare koll om vad du behöver ha, när svingen börjar komma tillbaka.
 

Frodda

Omega
Här nere i söder blir det nog åtminstone 9 hål i eftermiddag om vädret håller i sig..
Första för året för mig, är en slow starter...vill många gånger men kommer liksom inte loss..
Sjöbo GK mest troligt!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Redan hunnit med ett par rundor på svensk mark. Så skönt att vara igång igen! :)

Gissar att du var skaplig golfare om du började från det du kunde gå och slutade vid 15 års ålder?
Om så var fallet så är min rek. att du undviker de mest förlåtande klubborna och tittar på sk spelförbättrande klubbor som tex Titleist AP1, Callaway Steelhead XR och Taylormade M1/2...
Kan intyga att M1 är väldigt lättslagna. Trist känsla i dem men så blir det ju med spelförbättrande modeller.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Är det Hills som gäller iår igen? Borde strya en GTG ute på banan.

Sorry denna har jag helt missat.
Jag har faktiskt gått ur klubben i år. Fick bara till fyra rundor på Hills förra året så jag könde att det blev en smula dyrt. Denna säsong blir det fokus på familjen men nästa år ska jag få dottern att prova så då blir det troligen Hill på nytt.
 

The lord

Audemars
Ok, vad kul. Alla som är intresserade kan väl skriva här. På min hemmabana som är Albatross gk finns det en 18 hålsbana och en 9 hålsbana i fullängd. På 9 hålsbanan är det pay and play, vilket betyder att man inte behöver ha grönt kort eller vara medlem någonstans om det är någon som vill vara med men inte har detta. På 18 hålsbanan har det varit ok att ta med sig gäster som har ett grönt kort och registrerat handikapp men som inte har något medlemskap.
Låter som en utmärkt idé!

Tycker det låter som en utmärkt idé!
 

M.U

Rolex
Ok, vad kul. Alla som är intresserade kan väl skriva här. På min hemmabana som är Albatross gk finns det en 18 hålsbana och en 9 hålsbana i fullängd. På 9 hålsbanan är det pay and play, vilket betyder att man inte behöver ha grönt kort eller vara medlem någonstans om det är någon som vill vara med men inte har detta. På 18 hålsbanan har det varit ok att ta med sig gäster som har ett grönt kort och registrerat handikapp men som inte har något medlemskap.
Jag är alltid på :)
 

wesly

Omega
Är ju Boråsare men gbg är ju nära så hänger gärna på! Borås banan är även den bra sen den gjordes om för något år sedan :)
Vilken är annars den bästa banan i gbg området?
 

M.U

Rolex
Faktiskt aldrig spelat den, snålat ur då jag tyckt den varit jäkligt dyr, men de é den kanske värd iofs. utomlands så betalar man ju mycket hela tiden ;)
men stämmer de att de sänkte priserna förra året eller nåt sånt?
Fortfarande dyrt om du frågar mig :) men kan vara värt det någon runda om året :) du måste ju dock ha golfbil och det bygger ju på kostnaden för rundan också :)
 
Jag är medlem på Hills så får ta med gäster för rabatterad greenfee. 650 och golfbil 150. Så om vi vill spela där är det inte överdrivet dyrt.
 
Topp