• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hur hanterar ni dagar när verkligen ALLT går åt fanders?
Dagen när man toppar, duffar, tåar och blöder inombords?
Vad gör ni för att komma tillbaka nästa gång (eller för den delen under samma runda)?
Jag försöker landa i min svingtanke men det är sällan det hjälper under samma runda.
 

Frourez

Omega
Hur hanterar ni dagar när verkligen ALLT går åt fanders?
Dagen när man toppar, duffar, tåar och blöder inombords?
Vad gör ni för att komma tillbaka nästa gång (eller för den delen under samma runda)?
Jag försöker landa i min svingtanke men det är sällan det hjälper under samma runda.
Range, udda tider utan folk. Träningskompis som är på samma nivå som kan hjälpa? Bollträff med wedgar, ej fulla slag. Ha tydliga mål på rangen och försök själv hitta vad du är nöjd med. Håll tillbaka på baksvingen och lugnare tempo.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hur hanterar ni dagar när verkligen ALLT går åt fanders?
Dagen när man toppar, duffar, tåar och blöder inombords?
Vad gör ni för att komma tillbaka nästa gång (eller för den delen under samma runda)?
Jag försöker landa i min svingtanke men det är sällan det hjälper under samma runda.
Tar en bira efteråt och konstaterar att ”That’s golf”. Sedan spelar jag förmodligen min bästa golf någonsin nästa runda.
De gäller att vara ödmjuk. Det farligaste som finns är att tro att man hittat det. :cool:
 

Frourez

Omega
Det finns folk som tar upp andras bollar för att jävlas.
Annars bra runda och sänkte mig. Nya klubbor på väg också. 90 slag också så nu går målet ner mot 85.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Ja det var ett kul hål. Men fjärde hålet var också fantastiskt roligt. Hela restaurangen satt och kollade och som tur var hade jag en fin greenträff :angel:
Det hålet är underbart oxå. Typ 100m och kan spelas hur lätt som helst (nåja...) men kraftig sidvind där och lite hook så gäller det att folk passar sig:D
Nu vart jag sugen på Rya, var längesen men den banan sitter kvar i minnet.
 

hollow123

Rolex
Jag och @M.U avslutade dagens niohålare på chalmers par 3 med dessa två bollar. Satt fint
B8C39251-769A-4093-B146-FCCB9B7D63F5.jpeg
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Haha, vet hur det är.....
Hade en ”ingenting går i” dag igår och landade ändå på 33 pinnar, så något måste ju ha gått i:rolleyes:
 
R

Red Scream

Guest
Hur hanterar ni dagar när verkligen ALLT går åt fanders?
Dagen när man toppar, duffar, tåar och blöder inombords?
Vad gör ni för att komma tillbaka nästa gång (eller för den delen under samma runda)?
Jag försöker landa i min svingtanke men det är sällan det hjälper under samma runda.
Jag brukar ha en snickers i bagen för sådana tillfällen... det brukar inte hjälpa men det är gott!
 
R

Red Scream

Guest
Hur hanterar ni dagar när verkligen ALLT går åt fanders?
Dagen när man toppar, duffar, tåar och blöder inombords?
Vad gör ni för att komma tillbaka nästa gång (eller för den delen under samma runda)?
Jag försöker landa i min svingtanke men det är sällan det hjälper under samma runda.
Nä men skämt å sido, när allt verkligen inte funkar och du vill/måste hitta tillbaka, då brukar jag tänka att golfsvingen egentligen inte är en sving utan en snärt. Sedan funkar det ibland att greppa ner också.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
God eftermiddag!

Gissar att det finns oändligt antal svar på denna fråga...

Spelat golf 1 gång i livet, 9hål nu Boracay och förstår att folk blir bitna!

Nu tänkte jag köra P&P med några vänner här i sthlm en kväll, då receptionen stängt behöver jag egna klubbor!

Då jag inte vet om det blir ngt jag kmr fortsätta med vill jag inte lägga några summor egentligen.
Köpa ngt budget på Blocket eller Bör jag ta mig till en butik och få hjälp? Är kort, 168cm, körde höger och det kändes helt OK.

Googlade "golfutrustning nybörjare" och det var mig en djungel långt över vad jag förväntade mig... Känner mig jävla vilsen nu! Som 100% nybörjare, köra på billiga "whateverklubbor" eller bör jag ändå satsa på bra pch anpassade klubbor direkt (antar jag bör ha kortare klubbor mtp min längd).

Hmmm... Ursäkta om grötigt inlägg. Tack

Edit: om ngn i Stockholm har ngt vettigt nybörjarset liggandes så hojta gärna.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
God eftermiddag!

Gissar att det finns oändligt antal svar på denna fråga...

Spelat golf 1 gång i livet, 9hål nu Boracay och förstår att folk blir bitna!

Nu tänkte jag köra P&P med några vänner här i sthlm en kväll, då receptionen stängt behöver jag egna klubbor!

Då jag inte vet om det blir ngt jag kmr fortsätta med vill jag inte lägga några summor egentligen.
Köpa ngt budget på Blocket eller Bör jag ta mig till en butik och få hjälp? Är kort, 168cm, körde höger och det kändes helt OK.

Googlade "golfutrustning nybörjare" och det var mig en djungel långt över vad jag förväntade mig... Känner mig jävla vilsen nu! Som 100% nybörjare, köra på billiga "whateverklubbor" eller bör jag ändå satsa på bra pch anpassade klubbor direkt (antar jag bör ha kortare klubbor mtp min längd).

Hmmm... Ursäkta om grötigt inlägg. Tack

Edit: om ngn i Stockholm har ngt vettigt nybörjarset liggandes så hojta gärna.
Fick denna bild skickad till mig igår. Fullset för 1499:- på Lidl. Kvalitet? Unknown! Billigt? Ja!
CE529EF2-1965-4A33-BA46-BD23F9C0FBFC.jpeg
 
Senast ändrad:

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Finns en Facebookgrupp med begagnade golfgrejor där det finns massor ute till försäljning.
golfmarknaden.se - köp byt och sälj golf
 

Frourez

Omega
God eftermiddag!

Gissar att det finns oändligt antal svar på denna fråga...

Spelat golf 1 gång i livet, 9hål nu Boracay och förstår att folk blir bitna!

Nu tänkte jag köra P&P med några vänner här i sthlm en kväll, då receptionen stängt behöver jag egna klubbor!

Då jag inte vet om det blir ngt jag kmr fortsätta med vill jag inte lägga några summor egentligen.
Köpa ngt budget på Blocket eller Bör jag ta mig till en butik och få hjälp? Är kort, 168cm, körde höger och det kändes helt OK.

Googlade "golfutrustning nybörjare" och det var mig en djungel långt över vad jag förväntade mig... Känner mig jävla vilsen nu! Som 100% nybörjare, köra på billiga "whateverklubbor" eller bör jag ändå satsa på bra pch anpassade klubbor direkt (antar jag bör ha kortare klubbor mtp min längd).

Hmmm... Ursäkta om grötigt inlägg. Tack

Edit: om ngn i Stockholm har ngt vettigt nybörjarset liggandes så hojta gärna.


Låna i släkten? Ska du spela P&P så behövs endast några klubbor och många golfare har "reserv" klubbor liggandes.
 

Hutti

Cartier
Någon som lirar / lirat på Malmö-Burlöv GK? Funderar på att bli medlem där. Flyttar till Malmö snart.

Är det bra?
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Någon som lirar / lirat på Malmö-Burlöv GK? Funderar på att bli medlem där. Flyttar till Malmö snart.

Är det bra?

Slår du snett är den väldigt bra, därför gillade jag den.

Du har 27 hål som del alternerar mellan tre slingor om jag inte missminner mig.

Med det sagt är den inte speciellt inspirerande och tror det finns risk att du tröttnar snabbt.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Någon som lirar / lirat på Malmö-Burlöv GK? Funderar på att bli medlem där. Flyttar till Malmö snart.

Är det bra?
Har du tillgång till bil finns det bättre, prisvärda klubbar i närområdet. Som @Hoarz skrev är inte den banan särskilt kul.

Tex medlemsskap i Vellinge GK ger också gratis greenfee på ytterligare 4 klubbar. Helt OK banor, varken bra eller dåliga. Letar du ännu bättre banor finns såklart även det nära.


ACDFA9AD-0BD0-492C-B0C0-8DAEE9E93CB9.png
 
Topp