• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Fick den uppfattningen av dina två inlägg angående pro.

En lektion gjorde mycket för mig. Sen handlar det som du säger om egen träning. Men blir svårt utan att veta hur du ska träna. :)
Jag får tänka på hur jag uttrycker mig. Det är verkligen oroväckande hur det jag menar kan tolkas som det direkt motsatta. Tack för att du påpekar det för mig så jag kan ta lärdom. Jag tycker jag var oerhört tydlig. :) Jag kommer från en annan idrott där utövare hade en tränare (motsvarande PRO) 3-5 dagar i veckan i 20 års tid. Däremellan tränade man själv med en dags vila. Jag har själv varit tränare i ca 15 års tid för båda könen och för åldrarna 6-70 år. Jag blev väldigt fundersam på hur träningskulturen var inom golfen när jag själv började. Jag var van vid att träna under ledning för att nöta basteknik flera dagar i veckan och inom golfen tog man en lektion av en PRO när det inte fungerade. Det var helt olika kulturer. Jag förstår och vet att det är skillnad i synsätt för ungdomsträning och elit. Jag syftar på vardagsmotionärer främst. Visst ger en lektion av en PRO förbättring, men 10 lektioner med egen träning emellan varje säsong och under vintern ger så mycket mer glädje när rörelser och känsla börjar synka.

Ska ner till Skåne ett par dagar nästa vecka och kommer att spela en runda golf. Vilken bana ska man välja? Kommer bo i Trelleborg men det är väl nära till det mesta i Skåne.

5FD7CDDF-34C5-41C9-B37F-337646BD5807.jpeg

Då var det dags igen.

Morgonen spenderades med att på millimeterprecision krångla in två golfbagar i den lilla bilen som skulle ta oss mot dagens destination nämligen Arlandastads GK. Väl framme och slutligen utmonterade ur bilen delades det på 1 hink rangebollar och 20 minuter chip/putt. Sedan var det kaffedags och genomgång av banguiden, nya banan, för att åtminstone lyckas få så bra förutsättningar som möjligt för dagens 18 hål. Det började krokigt och elegant..................... och slutade krokigare och OELEGANTARE.
Sammanfattning av dagens runda: Bra, men ändå dåligt................
Dagens resultat:
@P-vakten: 34p.
@ZQT: 24p.

Over and out!
En mycket elegant runda!

Håller den hög klass? Samma pris som på PGA National så den kanske är att föredra? Vad finns mer inom ca 30 min från Trelleborg?
Absolut, inget fel på banan, nästan så att fairway är bättre än många andra här enligt mig. Har tyvärr inte spelat PGA så ska egentligen inte uttala mig. Men om du ska bo i Trelleborg så ser jag ingen mening med att åka 30 min för att spela på en specifik bana om du inte har någon bra anledning. Kan köpa det om du har blivit lurad av namnet eller att det är någon bucketlist bana typ.
Inte spelat själv men du har Falsterbo, Ljunghusen och Flommen som alla ska vara väldigt bra.
Ska heller inte säga något här heller, men där brukar vara öken fairway?

Barsebäck hade lag-SM förra veckan så välj inte den, den behöver nog lite återhämtning. Kan starkt rekommendera Falsterbo

När jag i mitten av 80-talet hade en kraftig slice gick jag till vår engelske pro som på bästa brittiska manér iskallt konstaterade "are you hitting a baaanaanaa...?" Och eftersom jag slicade ut dem utanför rangen ner i bushen tillade han "don't waste my balls please." Nu i måndags tog jag en lektion av vår pro på min hemmabana. jag fick reda på att jag har 1295 i total duration swing och min rhythm var 3.6:1. Tiderna förändras.

När jag i mitten av 80-talet hade en kraftig slice gick jag till vår engelske pro som på bästa brittiska manér iskallt konstaterade "are you hitting a baaanaanaa...?" Och eftersom jag slicade ut dem utanför rangen ner i bushen tillade han "don't waste my balls please." Nu i måndags tog jag en lektion av vår pro på min hemmabana. jag fick reda på att jag har 1295 i total duration swing och min rhythm var 3.6:1. Tiderna förändras.
Undrar om inte dåtiden var tydligast i alla fall? Ljuvlig berättelse.

Absolut, inget fel på banan, nästan så att fairway är bättre än många andra här enligt mig. Har tyvärr inte spelat PGA så ska egentligen inte uttala mig. Men om du ska bo i Trelleborg så ser jag ingen mening med att åka 30 min för att spela på en specifik bana om du inte har någon bra anledning. Kan köpa det om du har blivit lurad av namnet eller att det är någon bucketlist bana typ.

Ska heller inte säga något här heller, men där brukar vara öken fairway?
Inte med på någon bucketlist men tänkte passa på att spela någon av dem bättre banorna när man ändå var i närheten och PGA brukar väl ligga högt upp på rankingen. Tack för tipsen!

Tillbaka
Topp