• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hickory igår i Norrköping.
Alltid kul, men spelade rätt risigt. Min medspelare (bästboll) spelade dock ok, så det blev en 5:e plats netto.
0A077E20-99EB-4241-BB87-7F976CE0FA68.jpeg
D203748C-ECD2-4266-9B01-CC649B5EF310.jpeg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Kul:)
Vad kör ni med för bollar och vad skulle du säga är största skillnaden i teknik vs modern utrustning?
De allra flesta kör med WilsonStaff DX2 soft.
Största skillnaden är att du måste slå olika slag med alla klubbor till skillnad mot modern golf där du ”bara” väljer klubba, typ. Lugnare sving behövs också då skaften inte kickar/hänger med som moderna skaft och klubbhuvudena är tyngre. Tajming/bollträff blir mer avgörande.
Men man spelar smartare för att man måste...
Håll koll efter nån tävling i närheten där du bor. Brukar oftast finnas möjlighet att prova på/hyra set för att delta.
 

stigge

Omega
2-Faktor
De allra flesta kör med WilsonStaff DX2 soft.
Största skillnaden är att du måste slå olika slag med alla klubbor till skillnad mot modern golf där du ”bara” väljer klubba, typ. Lugnare sving behövs också då skaften inte kickar/hänger med som moderna skaft och klubbhuvudena är tyngre. Tajming/bollträff blir mer avgörande.
Men man spelar smartare för att man måste...
Håll koll efter nån tävling i närheten där du bor. Brukar oftast finnas möjlighet att prova på/hyra set för att delta.
Låter kul!
Mer arm/överkropp vs dagens moderna rotationssving mha höfter/underkropp?
Den bollen gillar jag normalt, mycket boll för pengarna.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Låter kul!
Mer arm/överkropp vs dagens moderna rotationssving mha höfter/underkropp?
Den bollen gillar jag normalt, mycket boll för pengarna.
Ja kanske det. Rotera funkar nog om man inte lägger på för mycket/ör för snabb. Jag kör ganska normal swing, fast lite lugnare som sagt. Men mer boll, framför allt med det som motsvarar wedgar för att inte fastna i gräset.
 
Någon som testat sensorerna du sätter högst upp på greppet, typ från garmin. Ska analysera längd etc. Vad är era tankar? Ingår app med avstånd till olika hinder? Hur vet den hur långt man slagit ett slag?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Någon som testat sensorerna du sätter högst upp på greppet, typ från garmin. Ska analysera längd etc. Vad är era tankar? Ingår app med avstånd till olika hinder? Hur vet den hur långt man slagit ett slag?
Jag har inbyggt i min ena Träklubba. Aldrig orkat logga in och regga/kolla tyvärr. Men ja, jag kan ladda ner vissa banguider och få avstånd etc. har jag en på varje klubba säger den alltså vilken av klubborna jag ska använda vid ett slag.

Antar att den tar upp ljud osv. Man ska tydligen ha mobilen i fickan när man använder den.
 
Topp